Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@19:03:38 GMT

بیشترین اشتغال زنان در مدارس است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۶۰۲۴

بیشترین اشتغال زنان در مدارس است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر فاطمه وثوقی مدیر گروه برنامه ریزی منطقه‌ای پژوهشکده امیرکبیر که دبیر پنل در نشست گفتمان توسعه شهر با موضوع زنان و فضای شهر بود، گفت: از ۸۰ میلیون نفر جمعیت ما ۴۰ میلیون زن هستند که ۳۲ میلیون آن‌ها بالای ۱۰ سال هستند و می‌توانند جزو فعالان اقتصادی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: ما باید بدانیم که از این سرمایه عظیم اقتصادی و اجتماعی چطور باید استفاده کنیم.

مدیر گروه برنامه ریزی منطقه‌ای پژوهشکده امیرکبیر، گفت: بیشترین اشتغال زنان در مدارس و در مقطع ابتدایی است هرچه بالاتر می‌رویم از اشتغال زنان خبری نیست و محدود می‌شود.

رئوفی افزود: امروزه دختران و زنان ما برای تحصیل هزینه بسیاری می‌کنند آن‌ها بیشترین انتخاب را در بحث آموزش و کمترین انتخاب را در بحث انتخاب شغل دارند.

او ادامه داد:یکی از بیشترین مواردی زنان آسیب می‌بینند هنگام بحران این است که مسئولیت نگهداری کودکان را دارند و بیش از اینکه مراقب خود باشند مراقب دیگران هستند و بیشترین صدمه را در این بین زنان می‌بینند.

عدالت جنسیتی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشور است

مونا عرفانیان استادیار دانشگاه اقبال لاهوری هم در این نشست گفت:اساساً یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه کشورها، بحث عدالت جنسیتی است.

او تصریح کرد: درمورد جنسیت، سن و وضعیت جسمانی، مسؤلین شهری و تمام کنشگرانی که در توسعه کشور نقش دارند، باید درک درستی از ویژگی‌های فردی و اجتماعی آدم‌ها داشته باشند تا عدالت برقرار شود.

استادیار دانشگاه اقبال لاهوری گفت:در قانون اساسی ما با اینکه ۴۰ سال پیش تدوین شده، بحث عدالت اجتماعی به خوبی وجود دارد.

عرفانیان افزود: در بطن زندگی شهری ما آنگونه که باید عدالت جنسیتی هنوز محقق نشده، حتی خانم‌ها هم به آن اعتقادی ندارند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر سلگی ظهر یکشنبه در جلسه احداث شهرک‌های شیلاتی شهرستان نهاوند گفت: با اشاره به اینکه نهاوند به عنوان قطب شیلات غیر ساحلی کشور شناخته شده و با وجود سراب‌های متعدد نیاز احداث این شهرک به منظور توسعه شیلات و ایجاد اشتغال تاکید کرد.

وی افزود: با ایجاد این شهرک اراضی بایر احیا و آب‌های بدون استفاده پس از مصرف در پرورش ماهی به رودخانه و مصرف بهره برداران بخش کشاورزی و باغات هدایت می‌شود.

سلگی بیان کرد: مکان یابی و بررسی این موضوع از طریق استعلام از دستگاه‌های ذیربط و استفاده از اراضی ملی می‌تواند در ایجاد منطقه گردشگری و دیگر صنایع وابسته توسعه و اشتغال پایدار را برای شهرستان محقق کند.

کد خبر 6097396

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲ هزار نفر توسط چینی ها در کرمان
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • ۵۸ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز مشاوره شهرداری خمین زنان هستند