Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بامداد جمعه در نشست خبری پایان سفر خود به استان هرمزگان اظهار داشت: بندر شهید رجایی بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات کشور را بر عهده دارد به همین جهت در اولین بازدید به این بندر رفتم و جلسه ستاد مبارزه با کالای قاچاق و ارز در آن مکان برگزار شد.

وی با بیان این نکته که مسئولان مربوطه گزارش‌های لازم را در این بازدید ارائه کردند، تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته با آن چه که باید باشد تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما باید پس از رصد وضع موجود فاصله خود را تا مطلوبیت را بسنجیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان این نکته که تاکید ما بر جلوگیری از قاچاق سازمان یافته است، ابراز داشت: تمرکز ما بر روی کوله بران نیست بلکه باید بر شبکه‌های قاچاق سازمان‌یافته باشد و در جلسه مذکور تصمیم جدی برای شناخت اطلاعاتی شبکه‌های قاچاق و اقدامات قاطعانه برخوردی صورت گرفت.

آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: در دومین نشست با خانواده معظم شهدا، نخبگان و روحانیون نکات خوبی مطرح و بر نقش جوانان در برون‌رفت از مشکلاتی کنونی تأکید شد.

وی با ذکر این نکته که فعال شدن اقتصاد دریا محور اشتغال و رونق تولید را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: در شورای اداری استان هرمزگان بر حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تأکید شد.

عالی‌ترین مقام قضایی کشور اضافه کرد: دستگاه قضا خود را مسئول می‌داند که از کارآفرینان حمایت کند. نظام بانکی باید سرمایه را در اختیار کارآفرین قرار دهد نه در اختیار دلالان.

وی عنوان کرد: ۹ هیئت از سوی دستگاه قضایی به شهرستان‌ها اعزام شد و پنج هیئت وضعیت دستگاه قضایی در شهر بندرعباس را رصد کردند. دستوراتی در جهت رفع کمبود نیروی انسانی و مالی صورت گرفت و بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات قوه قضاییه و اعتبارات استانی به مشکلات دستگاه قضایی هرمزگان پرداخت خواهد شود.

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: نبود دستگاه قضایی در برخی از مناطق مانند بشاگرد باعث بروز مشکلاتی شده است که باید هر چه سریع‌تر دستگاه قضایی در این مناطق مستقر شود.

وی با بیان اینکه سه هفته قبل بازرسانی به هرمزگان اعزام و پس از کار کارشناسی تصمیمات مهمی در سفر امروز گرفته شد، افزود: وحدت مثال زدنی میان تمام مذاهب و اقوام در هرمزگان حاکم است و اگر این وحدت حفظ شود توسعه هرمزگان با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: امیدوارم شاهد توسعه هرمزگان باشم و نخبگان این استان نقش کارآمدی در توسعه کشور داشته باشند.

وی تشریح کرد: حدود پانزده پرونده قاچاق در گمرکات هرمزگان مطرح شد که مقرر شد در استان و کشور رسیدگی شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: در مدت کوتاهی که رئیس‌کل جدید مستقرشده است، شاهد تغییرات محسوسی در دادگستری هرمزگان هستیم.

کد خبر 4736340

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدابراهیم رئیسی هرمزگان نشست خبری اربعین 98 اربعین حسینی هفته دفاع مقدس بوشهر قزوین شیراز گردشگری گرگان اجلاس جاده ابریشم شهرکرد آتش نشانی ایلام بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و توقیف ۳ کامیون با ۸۹ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان میناب با همکاری مأموران انتظامی پاسگاه حسنلنگی شهرستان بندرعباس طرح مقابله با قاچاق اجرا کردند. 

وی افزود: ماموران در 24 ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری و اجرای ایست و بازرسی در سطح حوزه استحفاظی تعداد سه دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: مأموران در مجموع 89 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف و ضبط کرده و 3 متهم نیز در این راستا دستگیر شدند.

جاویدان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان به مرجع قضایی، ارزش سوخت‌های کشف شده را بنا به نظر کارشناسان مربوطه 26 میلیارد ریال عنوان کرد.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها
  • کشف ۸۹ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • کشف دپوی ۲۵۰ هزار لیتری سوخت قاچاق در جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق شهرستان جاسک
  • کشف ۲۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در جاسک
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • کشف ۵ هزار و ۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق در داراب
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد