Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:32:29 GMT

۳ هزار کلاس درس ابتدایی بیش از ۴۱ دانش‌آموز دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۶۷۴۲

۳ هزار کلاس درس ابتدایی بیش از ۴۱ دانش‌آموز دارد

«رضوان حکیم زاده» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره تراکم جمعیت دانش آموزی در دوره ابتدایی افزود: طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، تراکم کلاسی نباید بالای ۲۶ نفر در دوره ابتدایی باشد؛ نرخ مطلوب هم ۲۰ تا ۲۲ نفر است. این در حالی است که حدود ۶۲ درصد کلاس ها تراکم بالای ۲۶ نفر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۴۸.۲ درصد کلاس ها ۲۶ تا ۳۵ دانش آموز، ۱۲.۱ درصد کلاس ها ۳۶ تا ۴۰ دانش آموز و ۱.۷ درصد کلاس ها بالای ۴۱ دانش آموز دارد.
وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزان دوره ابتدایی در کلاس های درس را در سه سطح می سنجیم، اظهار داشت: آن چیزی که مهم است این است که براساس مصوبه ۸۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش هیچ کلاسی نباید با تراکم بالای ۲۶ نفر برگزار شود اما در زمان حاضر ۴۵ درصد کلاس های درس دوره ابتدایی تراکم بالای ۲۶ نفر دارند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما پیشرفت های خوبی در زمینه عدالت آموزشی داشتیم اما هنوز در بخش هایی نیازمند بهبود اوضاع هستیم، اضافه کرد: یکی از دستاوردهای خوب، پوشش تحصیلی ۹۸.۵ درصدی در دوره ابتدایی است.
حکیم زاده خاطرنشان کرد: اکنون نرخ پوشش پیش‌دبستانی ۷۴ درصد است البته مناطق کمتر برخوردار پوشش بهتری دارند چون چند سالی است که ردیف اعتباری ویژه پیش دبستانی مناطق دوزبانه در بودجه های سالانه دیده می‌شود؛ در عین حال که میانگین کشوری پوشش پیش‌دبستانی ۷۴ درصد است، در استان هایی چون خوزستان ۱۰۰ درصد و در برخی استان ها همچون ایلام ۹۰ درصد است. در واقع در استان های کمتر برخوردار وضعیت پوشش ما بسیار خوب است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: همزمان با شروع سال تحصیلی در دوره ابتدایی از نظر معلم مورد نیاز و فراهم کردن فضای آموزشی مشکل خاصی نداشتیم و هیچ کلاسی بدون حضور معلم نمانده و مشکل خاصی وجود ندارد اما تا رسیدن به تراکم استاندارد در کلاس های درس و همچنین نگاه تخصصی سند تحول بنیادین مبنی بر حضور معلم آماده، آموزش دیده و متخصص در کلاس درس هنوز فاصله داریم.

براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش ١۴ میلیون و ۶٠٠ هزار دانش آموز سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
از این تعداد بیش از هشت میلیون نفر از دانش آموزان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند و یک میلیون و ۴۶۱ هزار کلاس اولی و حدود ۴۸۵ هزار و ۸۸۱ نوآموز پیش دبستانی در سراسر کشور در ۶۵ هزار و ۳۸۸ مدرسه ابتدایی که ۳۹ هزار و ۸۷۲ مورد آن روستایی است، تحصیل می کنند./

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ رمضان پروانه اظهار کرد: خانم محدثه شعبانی معلم پایه اول مدرسه شهید غلامپور زاوین زمانیکه متوجه می شود دانش آموز کلاس اش به خاطر عمل جراحی نمی تواند چند روزی در کلاس درس حاضر شود منزل دانش آموز را به کلاس تبدیل کرده است.

وی افزود: خانم شعبانی با هدف عیادت و روحیه دهی به دانش آموز بیمار کلاس های درس را به منزل دانش آموز برده است.

پروانه تاکید کرد: این حرکت خانم معلم همدلی، مهربانی، مسئولیت پذیری، نوع دوستی و مسئولیت اجتماعی را درقبال همنوعشان به تصویر کشیده است.

این ابتکار خانم شعبانی بازتاب وسیعی در منطقه داشته است.
زاوین در ۴۵ کیلومتری غرب کلات واقع است.

کد خبر 847206 منبع: فارس برچسب‌ها معلمان خبر مهم مدرسه و مدارس

دیگر خبرها

  • معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد + عکس
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی