Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین شرکت نفت روسیه، از اول سپتامبر یورو را به عنوان ارز اصلی برای پرداخت پول نفت خام و محصولات نفتی خود تعیین کرده است. ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رزنفت، بزرگترین شرکت نفت روسیه یورو را به عنوان ارز اصلی برای تمام صادرات جدید نفت خام و محصولات پالایشی خود انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت بزرگ دولتی قصد دارد به منظور دوری از تحریم‌های بیشتر آمریکا، تا حد ممکن معاملات خود را به جای دلار با یورو انجام دهد.

 طبق مدارک این شرکت روسی، رزنفت از اول سپتامبر یورو را به عنوان ارز اصلی برای پرداخت پول نفت خام و محصولات نفتی خود تعیین کرده است.

 به گفته یکی از تاجرانی که از رزنفت نفت می خرد، این شرکت اخیراً تمام قرارداد های جدید خود را برای صادرات با یورو تنظیم کرده است.

رزنفت بزرگترین صادر کننده نفت روسیه است که حدود 2.4 میلیون بشکه در روز نفت می فروشد.

 این شرکت در جدیدترین مزایده 100 هزار تن ترکیبات نفتی اورال که از بندر پریمارسک در پایان اکتبر بارگیری می شود، مشخص کرده که ارز اصلی برای پرداخت باید یورو باشد.

 آمریکا تحریم های وضع شده علیه رزنفت به خاطر دخالت در تجارت نفت از ونزوئلا را نفی نکرده است. رزنفت نفت این کشور آمریکای لاتین را دوباره به خریدارانی از چین و هند می فروخت و با این کار هم به کشورهایی که برای نزدیک شدن به ونزوئلا و شرکت نفت این کشور به خاطر تحریم‌های آمریکا مردد بودند کمک می کرد و هم به ونزوئلا کمک می کرد تا نفت خود را علی رغم  تحریم های سخت تر آمریکا بفروشد.

رزنفت در ماه اوت به مشتریانش اعلام کرد که فروش محصولات نفتی این شرکت به جای دلار با یورو صورت می گیرد.

 این اقدام رزنفت ازنظر تاجران و تحلیلگران سدی است در برابر تحریم‌های احتمالی جدید آمریکا علیه روسیه و صنعت نفت این کشور.

مخالفت روسیه با تشکیل نشست اضطراری تولیدکنندگان نفتآیا روسیه و عربستان هنوز بیش از حد نفت تولید می‌کنند?

 انتهای پیام/176

R7586/P/S7,79,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز

در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا با ثبات نسبت به روز کاری قبل به‌نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به‌نرخ ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به روز کاری قبل به ۴۷ هزار و ۳۴۶ تومان و نرخ حواله یورو به ۴۴ هزار و ۲۰۷ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز با ثبات نسبت به روز کاری گذشته، ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده است و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دلار امروز ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات دلار مبادله‌ای/یورو کاهش یافت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • زاکانی: اولین نمونه قطار چینی در خرداد به تهران می رسد | تمام قراردادهای ما ضمانت بانکی بین المللی دارد
  • قراردادهای مهمی در صنعت نفت ایران در راه است
  • قیمت دلار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...