Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حوزه امنیتی و دفاعی کشور در هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیش‌تر منتشر شده است. مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم. تاریخ انتشار: 09:02 - 12 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۴۸۱۸ به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، حوزه امنیتی و دفاعی کشور در طول هفته جاری، اخبار گوناگونی داشت که جزئیات آن پیشتر منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهم‌ترین اخبار این حوزه را مرور می‌کنیم.

فرمانده کل ارتش: دشمن دچار اشتباه شود، آتش آن چشم خودش را کور می‌کند
فرمانده کل ارتش گفت: دشمن بداند اگر دچار اشتباه محاسباتی شده و تصمیم غلطی بگیرد، دود آتش این غلط، علاوه بر اینکه چشم خودش را کور می‌کند، دامن برخی کشورهای منطقه را هم خواهد گرفت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح: سپاه به ارتش مردمی یمن کمک مستشاری می‌کند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما به ارتش مردمی یمن کمک‌های مستشاری و فکری می‌کنیم و مسئول این کار، سپاه پاسداران است و تا آخر هم کنار مردم یمن می‌ایستیم تا این تجاوز را از خود دور کنند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ایران در حال طراحی سامانه راداری منحصربه فرد در جهان است
فرمانده نیروی هوافضای سپاه، گفت: در حال طراحی سامانه راداری هستیم که بر خلاف رادار‌های موجود در دنیا که ثابت و استقراری هستند، این سامانه در حین حرکت با هدف درگیر می‌شود و آن را منهدم می‌کند.

جانشین قرارگاه ثارالله: عملیات «نصر من‌ الله» حاصل ابتکارات نوین رزمی از سوی انصارالله بود
جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه تقویت دفاعی درونی یمن، باعث شده آنها به عملیات‌های بزرگ بیندیشند، گفت: عملیات نصر من‌ الله که با فتوحات بسیاری برای یمنی‌ها همراه بود، حاصل ابتکارات نوین رزمی از سوی انصارالله بود.

سردار سلیمانی: زائران غیرایرانی اربعین حسینی از ۶ گذرگاه زمینی وارد خاک ایران می‌شوند
دبیر ستاد اربعین حسینی سپاه و بسیج گفت: ستاد مردمی استقبال از زائران غیرایرانی در مبادی ورودی از کشورهای همسایه شامل پاکستان، افغانستان و جمهوری آذربایجان تشکل شده است که کار استقبال و تکریم زائران غیرایرانی را به عهده دارند.

امروز کسی یادی از ژنرال‌های قدکشیده صدام نمی‌کند ولی یاد شهدای دفاع مقدس همواره بر سر زبان‌هاست
سخنگوی سپاه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس با قلب‌هایی مملو از ایمان، انگیزه و‌ اراده، به ملت، هویت و فرهنگ ایران ارزشی دوباره دادند، گفت: امروز کسی یادی از ژنرال‌های قدکشیده صدام نمی‌کند ولی یاد شهدای دفاع مقدس همواره بر سر زبان‌هاست.

انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون از ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس الگوبرداری می‌کنند
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه امروز محصول فرهنگ دفاع ۸ ساله ملت ببزرگ ایران، «جبهه مقاومت» شده است، عنوان کرد: امروز انصارالله، حزب‌الله، حشدالشعبی، فاطمیون و زینبیون از ایستادگی ملت ایران در دفاع مقدس الگوبرداری می‌کنند.

دشمنان ملت یمن چاره‌ای جز عقب‌نشینی و پذیرش خاتمه جنگ ندارند
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: توانمندی رزمندگان بی دفاع یمن اخیراً به دشمن خود ضربه‌های اساسی از طریق هدف قراردادن هواپیما‌های راهبردی دشمن و مراکز نفتی آن‌ها و نیز اجرای عملیات " نصر من الله " و به اسارت در آوردن دشمن و چاره‌ای جز عقب نشینی و پذیرش خاتمه جنگ برای آنان باقی نگذاشته است.

رژیم منحوس صهیونیستی در گام دوم انقلاب باید از جغرافیای عالم حذف شود
فرمانده کل سپاه گفت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی ظرفیت انهدام رژیم جعلی صهیونیستی را فراهم کرده ایم، اما در گام دوم باید این رژیم منحوس از جغرافیای عالم حذف شود و این مهم دیگر آرمان و رویا نبوده و هدفی دست یافتنی است.

واکنش فرمانده اسبق سپاه به اسارت درجه‌داران متجاوز سعودی به‌دست یمنی‌ها
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به عملیات «نصر من الله» نیروهای ارتش و مردمی یمن واکنش نشان داد و نوشت: اسارت هزاران سرباز و افسر و درجه‌دار عربستانی به‌دست یمنی‌ها ترامپ و مکرون را از خواب بیدار می‌کند؟

فرزندان «اویس قرن» تجهیزات اهدایی آمریکا به سعودی را باغرور علیه خودشان بکارگیری می‌کنند
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندان «اویس قرن» امروز توانسته‌اند سوار بر تانک‌ها و نفربر‌های اهدایی غرب و آمریکا به گاو شیرده سعودی شوند و این تجهیزات جنگی را با غرور علیه خود حاکمان فاسد سعودی بکارگیری کنند.

سرلشکر رشید: قدرت نهفته ایران به مراتب بیشتر از ابعاد آشکار آن است
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ویژگی‌های قدرت نهفته جمهوری اسلامی ایران به مراتب بیشتر از آن است که تا کنون آشکار شده است، گفت: ما خود را برای مواجهه با همه وضعیت‌های احتمالی آماده کرده‌ایم و از تمامی ظرفیت‌های خود برای در هم شکستن اراده و موقعیت دشمن استفاده خواهیم کرد.

در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می‌دهیم
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح، گفت: دشمن باید بداند که ما در مقابل هر تجاوزی درس بزرگی به متجاوز می‌دهیم و ملت ایران زیر بار هیچ ذلتی نخواهد رفت.

۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده و عام‌المنفعه در کشور افتتاح شد
۶ هزار و ۲۵۰ پروژه زودبازده از طرح بزرگ خدمت‌رسانی ۴۰ هزار پروژه بسیج در سراسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در خراسان جنوبی افتتاح شد.

واکنش جانشین فرمانده سپاه به اسارت ۷ هزار مزدور سعودی توسط سلحشوران یمنی
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اسارت ۷ هزار نفر از نیرو‌های سعودی توسط سلحشوران یمنی گفت: این تعداد نیروی نظامی در خاک عربستان به اسارت درآمده‌اند. یمنی‌ها انسان‌هایی شجاع، باهوش و قانع هستند و نفس امیرالمومنین (ع) به آن‌ها توان مقاومت داده است.

آمریکا باید ۵٠ میلیارد دلار هزینه تحریم‌های اقتصادی را به ایران بپردازد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: اگر دموکرات‌ها هم روی کار بیایند ما مبارزه مان با آمریکا ادامه پیدا می‌کند چون دشمنی آنها با ماعلنی‌تر شده و ادامه خواهد داشت.

وزیر دفاع: با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم
وزیر دفاع گفت: ما با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود یقینا پاسخ ما نیز شدت بیشتری خواهد داشت.

حضور ارتش در شرق کشور مانع از هرگونه تعدی دشمنان است
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) در بازدید از مرز‌های تحت کنترل عملیاتی تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده نزاجا گفت: هدف اصلی حضور ارتش در منطقه شرق کشور ایجاد بازدارندگی است تا دشمن جرات نگاه کردن به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران را نداشته باشد.

سرلشکر صفوی: نیازمند فرماندهان میدانی در جنگ اقتصاد هستیم
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با استفاده از تجربیات دفاع مقدس، انسجام و اتحاد مردم و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، قطعا دوران تحریم و فشارهای اقتصادی را طی یک یا دو سال آینده پشت سر می‌گذاریم و پیروز خواهیم شد.

اگر ما قدرتمند شویم مسلمانان کشمیر و نیجریه هم اوضاع بهتری خواهند داشت
فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه ما تنها در مورد کشور ایران مسئول نیستیم، گفت: اگر ما در اینجا قدرتمند شویم مسلمانان در کشمیر و نیجریه و سایر نقاط نیز اوضاع بهتری خواهند داشت.

اجرای ۱۸۶ پروژه محرومیت‌زدایی در ایلام توسط قرارگاه خاتم الانبیا (ص)
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ۱۸۶ پروژه محرومیت‌زدایی در استان ایلام توسط این قرارگاه به انجام رسیده است.

انصارالله دیگر در لاک دفاعی نیست و تهاجمی عمل می‌کند
معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: امروز انصارالله دیگر در لاک دفاعی نیست و تهاجمی عمل می‌کند و این تهاجم منحصر به داخل مرزهای یمن نیست و به داخل خاک عربستان نیز کشانده شده است.

سرلشکر سلیمانی: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید براینکه امروز حصار‌ها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نصر من الله عملیات نصر من الله فرماندهان سپاه قدرت دفاعی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، روز جمعه در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشستی در قرقیزستان در حالی بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران تاکید کرد که طی روزهای اخیر علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران نیز در سن‌پترزبورگ در دیدار با همتای روس خود، یک تفاهم‌نامه امنیتی مشترک امضا کرده بودند.

در چنین شرایطی وزرای دفاع ایران و روسیه روز جمعه در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در شهر آستانه، پایتخت قرقیزستان، طی دیداری بر آمادگی دوطرف به‌منظور گسترش روزافزون مناسبات فی‌مابین در حوزه دفاعی – نظامی تاکید کردند؛ رویکردی که طی ماه‌های گذشته فضاسازی‌های گسترده‌ای را ازسوی دولت‌های غربی به‌همراه داشته‌است.

با این وجود اما، شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیر محمدرضا آشتیانی، همتای ایرانی خود، تاکید کرد که مسکو آمادگی خود را برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی- فنی اعلام می‌کند.

رایزنی‌های مهم ایران و روسیه

یک کارشناس مسائل روسیه در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با اشاره به رایزنی‌های دفاعی – امنیتی اخیر میان ایران و روسیه گفت: طی دو سه روز اخیر شاهد برگزاری دو نشست مهم دفاعی – امنیتی با حضور مقام‌های ارشد ایرانی و روس بودیم که با رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای دوجانبه مهمی نیز همراه شد.

روح‌الله مدبر افزود: حضور علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای‌عالی امنیت‌ملی ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ از یک‌سو و رایزنی‌های امیر آشتیانی، وزیر دفاع ایران با مقام ارشد روس در حاشیه نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ازسوی دیگر، نشان‌دهنده برداشتن گام‌های مهم و تازه تهران و مسکو در مسیر تقویت همکاری‌های دفاعی – نظامی فی‌مابین است.

وی با تاکید بر تاثیر عملیات «وعده صادق» بر مناسبات تهران و مسکو عنوان کرد: پس از انجام این عملیات موفق ازسوی ایران، که براساس ماده ۵۱ منشور ملل‌متحد حق مشروع ایران به‌حساب می‌آمد، شاهد بودیم که روسیه جزو کشورهایی بود که از استفاده ایران از حق دفاع مشروع خود، حمایت کرد.

حرکت در مسیر تشکیل ائتلاف دفاعی

این کارشناس مسائل روسیه درباره چشم‌انداز همکاری‌های دفاعی تهران و مسکو اظهارکرد: آنچه از تحولات جاری برمی‌آید، گویای این نکته است که دوطرف درحال گام برداشتن به‌ سمت ایجاد «ائتلاف دفاعی مشترک» هستند؛ ائتلافی که برای ایران و روسیه از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

مدبر با اشاره به نشانه‌های حرکت دوطرف دراین مسیر ادامه داد: سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز جمعه در دیدار با همتای ایرانی خود به دو موضوع مهم اشاره کرد. نکته اول این بود که او تاکید کرد مسکو آماده تقویت همکاری‌های نظامی – فنی است. نکته دوم و مهم‌تر نیز این بود که شویگو از آمادگی روسیه به‌منظور گسترش همکاری‌های دوجانبه نظامی با ایران خبرداد.

وی تصریح کرد: معتقدم موضوعات مطرح شده در جریان رایزنی وزرای دفاع دو کشور را باید در چارچوب تاکیدهای اخیر ولادیمیر پوتین در پیامش به نشست امنیتی سن‌پترزبورگ بررسی کرد. رئیس‌جمهور روسیه در پیام ویدیویی خود به دوازدهمین اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ، آمادگی روسیه را برای «همکاری نزدیک با همه شرکای ذی‌نفع در تامین امنیت جهانی و منطقه‌ای» اعلام کرد؛ راهبردی که در راستای شکل‌گیری نظم جهانی چندقطبی جدید مدنظر قرار گرفته است.

ویژگی‌های ائتلاف دفاعی

این کارشناس مسائل روسیه با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر مقام‌های عالی‌رتبه روس درباره توسعه همکاری‌ها با تهران تاکید کرد: معتقدم با توجه به شرایط موجود، اکنون فرصت مناسبی برای حرکت از «همکاری‌های دفاعی – نظامی معمولی» به سوی «ائتلاف دفاعی مشترک» مهیا شده‌است.

مدبر با اشاره ویژگی‌های «ائتلاف دفاعی مشترک» عنوان کرد: ائتلاف دفاعی میان تهران و مسکو در واقع یک همکاری دفاعی – نظامی ارتقا یافته است تا دو طرف در صورت رسیدن به تهدیدهای مشترک، از یکدیگر دفاع کنند.

وی با اشاره به تجربه‌های گذشته تهران و مسکو در همکاری‌های دفاعی ادامه داد: همکاری‌های ایران و روسیه در سوریه طی سال‌های اخیر، یک تجربه در چارچوب «ائتلاف دفاعی» که با دستاوردهای قابل‌توجهی در عرصه مبارزه موثر با تروریسم همراه بود.

مدبر با اشاره به فضاسازی‌های غربی در زمینه همکاری‌های دفاعی تهران و مسکو افزود: غرب در موضوع تبادلات تسلیحاتی میان ایران و روسیه تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند. این موضوع نشان‌دهنده نگرانی‌های فزاینده آنها در قبال مناسبات دفاعی – نظامی ایران و روسیه است.

چرا غربی‌ها نگران شده‌اند؟

این کارشناس مسائل روسیه با بیان اینکه غربی‌ها نگرانند مبادا همکاری‌های دفاعی – نظامی ایران و روسیه به «ائتلاف دفاعی» برسد، تصریح کرد: تحقق این موضوع برای آنها تهدید مهمی به حساب می‌آید و آن را برای خود «خطرناک» ارزیابی می‌کنند.

مدبر با اشاره به حمایت روسیه از حق دفاع مشروع ایران در برابر رژیم صهیونیستی، ادامه داد: غربی‌ها نگران این موضوع هستند که این دست همکاری‌های تهران و مسکو به تعامل در طراحی مدل امنیتی خلیج‌فارس برسد؛ موضوعی که درباره آبراهه‌های بین‌المللی نیز صدق می‌کند.

وی بیان کرد: «تبادل تسلیحات» یکی از موضوع‌هایی است که نگرانی طرف‌های غربی و به دنبال آن، خبرسازی‌ها و فضاسازی‌های گسترده به قصد تخریب همکاری‌های دفاعی را به همراه داشته‌است. این درحالی است که همکاری‌های تهران – مسکو در عرصه‌های دفاعی – نظامی به‌طور دقیق و براساس نقشه راه مشخص شده، درحال انجام است؛ راهبردی که براساس منافع ملی دو کشور تعیین شده‌است.

خط رسانه‌ای غربگرایان

این کارشناس مسائل روسیه اظهارکرد: برخی جریان‌های غربگرا از یک‌سو معتقدند «ایران و روسیه نباید تبادل تسلیحات داشته باشند» و ازسوی دیگر درباره سرنوشت جنگنده‌های سوخویی که روس‌ها باید به ایران بدهند، ابراز نگرانی می‌کنند. اینها در حالی است که معتقدم این یک بازی غربی است.

مدبر با تاکید بر اینکه مراجع مربوط درصورت صلاحدید درباره تبادل تسلیحات میان دوطرف اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام خواهند داد، ادامه داد: برخی آگاهانه یا ناآگانه به‌دنبال این هستند این‌گونه القا کنند که روس‌ها قرار نیست به تعهدهای خود دراین زمینه عمل کنند. این در شرایطی است که همکاری‌های دفاعی - نظامی میان ایران و روسیه براساس منافع‌ملی دوطرف در مسیر ترسیم شده خود قرار دارد و ستادکل نیروهای تنها مرجع اطلاع‌رسانی دراین زمینه به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه غربی‌ها را دراین حوزه نگران می‌کند، اطلاعات نداشتن آنها از همکاری‌های دفاعی – نظامی ایران روسیه است، اضافه‌کرد: طرف غربی تلاش می‌کند با طرح برخی ادعاها، از این موضوع برای تحت‌تاثیر قرار دادن مناسبات تهران – مسکو استفاده کند.

کد خبر 847301 برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه ایران و روسیه حمله ایران به اسرائیل دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • پیام تقدیر دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد از رسانه ها
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه