Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:19:05 GMT

سیلی قاچاق بر صورت کسب و کار کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۷۳۸۸

سیلی قاچاق بر صورت کسب و کار کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنچنان که فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هفته گذشته گزارش داد، «در نیمه نخست امسال ۴۵ میلیارد تومان کالای قاچاق توسط پلیس استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گدشته ۴۵ درصد رشد نشان می دهد.»

به گفته سردار علی اکبر جاویدان «کشف محصولات ضدفرهنگی قاچاق هم ۲۳ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به نظر می رسد آمار واقعی کالاهای قاچاق استان بیشتر از رقم اعلامی سردار جاویدان باشد زیرا در گزارش او به کشفیات سایر دستگاه ها از جمله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اشاره‌ای نشده و برآوردی هم از کالاهای کشف نشده وجود ندارد.

رشد آمار قاچاق در استان کرمانشاه در حالی اتفاق افتاده که براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کرمانشاه از نظر «وضعیت رواج کالاهای قاچاق» در زمستان سال ۱۳۹۷ در رتبه دوم بدترین استان‌های کشور قرار داشته است.

تنها استانی که قاچاقچیان آن بیشتر از کرمانشاه فعالیت داشته‌اند، اردبیل بوده است.

شاید وجود کالای قاچاق در کرمانشاه به دلیل داشتن سه مرز رسمی و سه بازارچه مشترک با کشور عراق و استانهای مرزی همسایه چندان دور از انتظار نباشد اما جابجایی کم‌دردسر کالای قاچاق و رواج این کالاها در استان، می‌تواند پیامدهای تلخی داشته باشد.

پایین کشیدن امنیت سرمایه گذاری

بنابر گزارش مرکز پژوهش ها، رواج توزیع کالای قاچاق یکی از معیارهای مهم در پایان آوردن «امنیت سرمایه‌گذاری» است. طبق این گزارش، کرمانشاه در میانگین ارزیابی مؤلفه‌های امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان ۱۳۹۷ «نامناسب ترین وضعیت» را دارد و بالاتر از استان‌های زنجان و قزوین در رتبه اول کشور است.

در کنار رواج کالای قاچاق، «شفافیت و سلامت اداری» هم معیاری مهم دیگری در امنیت سرمایه‌گذاری است که طبق گزارش مرکز پژوهش‌ها، کرمانشاه در این معیار هم نامناسب‌ترین استان کشور است.

امنیت پایین سرمایه‌گذاری یعنی «نامساعد بودن فضای کسب و کار»؛ موضوعی که کرمانشاه بشدت تشنه آن است و سال‌هاست که کارآفرینان و جوانان جویای کار استان را رنج می دهد.

براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری کرمانشاه در پایان سال گذشته ۱۸.۷ درصد و بیشتر از همه استان‌ها بوده است. البته این نرخ در بهار ۹۸ روند کاهشی گرفت و نسبت به بهار سال گذشته ۴.۷ کمتر شد و به ۱۴.۷ درصد رسید.

با این حال بیکاری همچنان معضل اصلی استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه و دغدغه اصلی حدود ۱۳۵ هزار بیکار و خانواده‌های آنان است.

۷۴۴۴/۸۰۶۶

گزارش از عبدالله الماسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کالای قاچاق کرمانشاه نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان

رضا قربانی مدیرکل گمرک پرویزخان قصرشیرین در جمع خبرنگاران گفت : ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو ماه گذشته با همکاری نیروی انتظامی و کارکنان گمرک پرویزخان کشف‌شده است.

وی افزود: سوخت‌های کشف‌شده از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان که قصد خروج از کشور را داشتند کشف شد و متخلفان به تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی شدند.

مدیرکل گمرک پرویزخان تصریح کرد: سوخت‌های کشف‌شده شامل بنزین و گازوئیل و در قالب گالن‌های بیست لیتری از آنها کشف و ضبط‌شده است.

وی ادامه داد: سوخت سرمایه ملی است و با هرگونه عرضه خارج از شبکه آن برخورد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • کالای قاچاق در اردبیل به مقصد نرسید
  • توقیف کاروان خودروهای حامل قاچاق کالا در دیلم
  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • جریمه ۱۶ میلیاردی تبعه عراقی به دلیل قاچاق سوخت
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از ۷۶ تانکر سوخت‌رسان
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار