Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@05:25:05 GMT

دستگیری اعضای باند اختلاس در بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۷۹۰۳

دستگیری اعضای باند اختلاس در بوشهر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سردار خلیل واعظی،افزود: پلیس از طریق تماس‌های مردمی مطلع شد در یک سازمان دولتی از طریق سندسازی و دستکاری در عدد و رقم‌های پروژه‌ها، بیت المال حیف و میل می‌شود.

وی بیان کرد: با ارجاع پرونده به پلیس آگاهی استان گروه مجرب از کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی در چند ماه تحقیقات میدانی و بررسی‌های تخصصی زاویه‌های پنهان این اقدام‌های مجرمانه را روشن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی ادامه داد: در تحقیقات کارآگاهان پلیس مشخص شد در سال‌های ۹۳ و ۹۴ در اجرای پروژه‌های عمرانی در ۲ شهر شمالی استان بوشهر گروهی متقلب با سند سازی، ثبت ارقام غیر واقعی هزینه‌کردها، تغییر در حجم خاکبرداری، خاک ریزی و فاصله محل خاک، حقوق بیت المال را به نفع خود تضییع کرده‌اند.

او افزود: در این مورد برخی از کارکنان خدوم و مسئولیت شناس شاغل در این پروژه‌ها که پس از اطلاع از اقدام مجرمانه مدیران پروژه، موضوع را از طریق حراست و مدیران ارشد این دستگاه اجرایی اطلاع رسانی کرده بودند، با تهدید به اخراج یا جابه جایی محل خدمت مجبور به سکوت می‌شدند.

واعظی بیان کرد: در بررسی اسناد و مدارک ۲ پروژه در یکی ۹۵۰ میلیون ریال و دیگری ۲.۵ میلیارد ریال اختلاس و جعل سند اثبات شده است.

وی یادآور شد: در این زمینه چهار نفر دستگیر شدند که یکی از دستگیر شدگان از کارکنان رسمی دولت و ۳ نفر دیگر از مهندسان ناظر و مشاوران پروژه‌های مرتبط با این اداره دولتی هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود میزان اختلاس و تعداد متهمان این پرونده به ۲ تا ۳ برابر آنچه تاکنون اثبات شده است، افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر پلیس آگاهی خاک دولت فرمانده انتظامی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد

 

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری باند ۳ نفره سارقین به عنف شهر کرمان که با ایجاد رعب و وحشت و حمله به خانم‌های مسن، اقدام به سرقت طلا و اموال با ارزش آنها می‌کردند خبر داد.

سردار فرشید افزود: این باند با زیرنظر گرفتن افراد سوژه مورد نظر خود را انتخاب کرده و اقدامات بعدی را انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه این سارقان با ترفندهایی، چون پرسیدن آدرس مسجد و یا انجام کار‌های خیر و خداپسندانه به سوژه نزدیک شده و اعتماد او را جلب می‌کردند، ادامه داد: این سارقان پس از جلب اعتماد این بانوان مسن در فرصت مناسب اقدام به سرقت طلاجات آنها می‌کردند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه اعضا این باند دو نفر مرد و یک زن بوده است افزود: اعضای این باند فرا استانی بوده و تاکنون به ۱۱ مورد سرقت اعتراف کرده اند.

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اقدام ضربتی و دستگیری این باند سه نفره توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان به شهروندان توصیه کرد: به سادگی به افراد غریبه اعتماد نکنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • دستگیری باند سارقین به عنف در شهر کرمان
  • دستگیری اعضای باند فرا استانی سرقت از بانوان مسن شهر کرمان
  • باند سارقین طلای پیرزن ها متلاشی شد
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ ها در کرمان
  • دستگیری باند فرا استانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان
  • دستگیری باند سارقان کابل های مترو!
  • دستگیری باند فرااستانی سرقت از پیرزن‌ها در کرمان+تصویر
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد