Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش اشکواره فرهنگی و هنری حسینی مازندران در حالی در شهرستان دارالمومنین آمل برگزار می‌شود تا گامی به سوی احیای آیین‌های عاشورایی در این دیار علویان باشد. ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سالانه در مازندران همایش و جشنواره‌های متعدد و متفاوتی از سوی سازمان‌های گوناگون به اجرا در می‌آید که هر کدام در راستای اهدافی گام برداشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در برگزاری هر کدام از جشنواره‌ها و همایش مهم‌ترین هدف بر مبنای ترویج و فرهنگ‌سازی است تا بین مردم رواج یابد.

اگرچه باید در حفظ هر یک از این جشنواره‌ها تلاش کرد تا چنین برنامه‌هایی به طور مداوم به اجرا درآید که مهم‌ترین مکان چنین جشنواره هایی دبیرخانه است.

شهرستان آمل امسال میزبانی همایش فرهنگی و هنری اشکواره حسینی را برعهده دارد که در سال نخست با محوریت امام حسین (ع) و شهدای مدافعان حرم این شهرستان به اجرا درآمد و امسال در دو بخش با عنوان " آئین‌های عاشورایی" برگزار می‌شود.

همایش سال گذشته مورد استقبال هنرمندان مازندرانی قرار گرفته و موجب شد دبیرخانه آن مصادف با پایان ماه محرم و صفر تدارک اجرای دومین همایش را در بخش‌های مختلف ببینند.

نخستین همایش فرهنگی و هنری اشکواره حسینی در مازندران برگزار شدداوری بیش از 570 شعر در اشکواره بین‌المللی شعر بانوان عاشوراییچهارمین اشکواره شعر بانوان عاشورایی بین‌المللی شد

مسئول اشکواره فرهنگی و هنری حسینی مازندران، هدف از برگزاری این اشکواره را نشان دادن آثار هنرمندان از واقعه مهم عاشورا و کربلا در قالب هنر بیان و عنوان کرد: امسال فراخوان آثار با محوریت آئین‌های عاشورایی به نمایش گذاشته می‌شود.

حسین جوادی گفت: هنری که در جریان واقعه کربلا دارد شاید در حوزه‌های دیگر نباشد و هدف از این اشکواره آمدن هنرمندان و خلق اثر در قالب هنری در بحث تخصصی، بومی، مذهبی و دینی بوده که البته کار سختی ممکن است باشد این کار کاملا تخصصی است و هر کسی وارد آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمند در این اشکواره به احیا و تولید یک اثر بپردازد تا ماندگار شود، عنوان کرد: انتظار از رسانه‌ها این است که یک کار فاخر را حداقل آن چیزی که بوده قلم بزند و نشان داده شود.

جوادی با ابراز گله‌مندی از عدم حمایت سازمانها از اشکواره حسینی استان یادآور شد: اشکواره بدون حمایتی از سوی دستگاه و ارگانی به اجرا می‌پردازد.

مسئول اجرایی اشکواره حسینی بخش های اجرایی را در قالب فیلم، عکس، نمایش خیابانی، نامه به امام حسین و شهدای مدافع حرم، تحواشی و شعر مطرح کرد و گفت: استقبال به گونه‌ای شد با وجود مخالفت به حضور خارج از استان، چند استان دیگر نیز اعلام حضور کردند با توجه به اینکه در سال گذشته بیش از 4 هزار هنرمند درگیر این اشکواره شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش تواشیح پنج اثر داریم و گروه بزرگ الغدیر حضور دارند، تصریح کرد: ارسال شعر به دبیرخانه تا بیستم مهرماه است که تاکنون 840 اثر ارسال شد و در بخش دلنوشته و نامه به امام حسین بزودی برگه‌ها به مدارس ارسال می‌شود.

جوادی خاطرنشان کرد: اجرای شعر در 28 مهر، سرود 30 مهر تا 4 آبان، عکس اول آبان ماه در گالری زر، اکران فیلم چهارم آبان در سینما اکسین است؛ اختتامیه نیز هفتم آبان در سالن اریکه آریایی با حضور هنرمندان برگزار می‌شود.

مجید نیکجو، دبیر اجرایی بخش عکس اشکواره حسینی نیز با اشاره به اینکه سال گذشته بخش عکس در دو بخش مدافعان حرم و هنری بوده که امسال مدافعان حرم حذف شد، گفت: این بخش بدنبال کیفی‌سازی کار است بنابراین آئین‌های عاشورایی را دستور کار داریم. نخستین مسابقه عکس است که با 147 عکاس از 22 استان بیشترین استقبال را کردند.

نیکجو با بیان اینکه مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان و کردستان بیشترین عکس را ارائه کردند، افزود: داوران آن علی سلحشور، مصطفی مکری و محمد رضایی با داوری مستند است که بیش از هزار عکس به دبیرخانه آمده است.

گزارش از کبریا مقدس

انتهای پیام/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم

آئین عزاداری سوگواری شهادت امام صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در ورامین برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، آئین عزاداری سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری صبح امروز ساعتی قبل از اذان ظهر همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) در ورامین برگزار شد.

تشییع باشکوه شهید گمنام عملیات خیبر در ‌باقرشهر + فیلم

در این مراسم دسته عزاداری با حضور پرشور مردم ولایتمدار و متدین شهرستان ورامین از مصلی صاحب‌الزمان (عج) به سوی مزار شهدای سید فتح‌الله (ع) این شهرستان با ذکر امام صادق و نوحه‌سرایی حرکت کرد.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • اعلام زمان برگزاری هفتمین اشکوره فرهنگی هنری حسینی در آمل
  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • پیکر مطهر شهید ستواندوم «جلال اعتماد» در قروه تشییع شد
  • همایش آموزش متمرکز حج به زائران مازندران
  • جشنواره روستایی و عشایری در قزوین برگزار می‌شود
  • آئین تجدید میثاق با شهید والامقام «مرتضی غلامی» درگناوه
  • آئین عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در ورامین
  • عزاداری ورامینی‌ها در سالروز شهادت امام صادق (ع) + فیلم