Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- زنجیره تامین بنادر توانسته از تجارت دریایی پشتیبانی کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وزیر راه و شهرسازی در همایش سالانه مدیران سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آمار و ارقام فعالیت‌های بندری و دریایی ایران نشان می‌دهد که لجستیک و زنجیره تامین در بنادر به خوبی توانسته از تجارت دریایی کشور حمایت و پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 آقای محمد اسلامی، با اشاره به عملکرد مثبت بندرهای شمال و جنوب با وجود قرار گرفتن در جنگ اقتصادی و اعمال تحریم‌های ظالمانه افزود: افزایش ظرفیت خدمات رسانی بندرها باید در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: موضوع حائز اهمیت که باید به آن توجه داشت این است که کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد و دشمنان نظام راهبرد خود مبنی بر جنگ اقتصادی و به صفر رساندن ارزش پول ملی ایران را با هدف ایجاد ناهنجاری در جامعه اعلام کردند.
آقای اسلامی افزود: باید با همگرایی و مدیریت صحیح، کشور را از شرایط به وجود آمده خارج می‌کردیم که گزارش بانک مرکزی حاکی از آن است که دشمن در دستیابی به اهداف خود ناکام مانده و کشور با در پیش گرفتن یک رشد آرام، روند بهبود را می‌پیماید.

پشتیبانی نظام لجستیکی در بنادر، از بازرگانی دریایی
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: رویکرد متفاوت در پیش گرفته شده در حوزه بندرها و دریانوردی، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری و جذب مشارکت بخش خصوصی در بنادری که پس‌کرانه‌های بزرگ دارند به عنوان یک فرصت مناسب در اولویت قرار دارد و یک نظام لجستیکی در بنادر، از تجارت و بازرگانی دریایی پشتیبانی می‌کند.

توزیع دقیق کالا‌های اساسی در بنادر
آقای اسلامی در ادامه به موضوع توزیع کالا‌های اساسی در بندرها اشاره کرد و گفت: هم اکنون شاهد هستیم که بندرهای شمالی به همراه بندرهای شهید رجایی، امام خمینی و بندر چابهار برای توزیع کالا‌های اساسی در نظر گرفته شد و این اقدام باعث شده که در توزیع کالا‌های اساسی از منظر جغرافیایی دقیق‌تر اقدام شود.
وی با اشاره به اهمیت حمل‌ونقل ترکیبی، اضافه کرد: با بهره‌گیری از حمل‌ونقل ترکیبی باید مسئولیت جابه‌جایی کالا از مبدا تا مقصد بر عهده گرفته شود و صاحب کالا در حد اقل زمان ممکن با هزینه مناسب به بار خود دسترسی پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امروز این رویکرد در سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن وجود دارد و باید به یک ساز و کار اجرایی تبدیل شود تا بار صاحبان کالا با هماهنگی دستگاه‌های متولی در مسیر‌های مویرگی به مقاصد از پیش‌تعیین شده برسند.

ایران دروازه طلایی و اصلی ترانزیت
آقای اسلامی با اشاره نظر مشترک سران کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در نشست دو روزه سال جاری در ارمنستان نسبت به جایگاه ایران در امر حمل و نقل ، گفت: آن‌ها اتفاق نظر داشتند که ایران دروازه طلایی و اصلی ترانزیت است و در چهارراه شمال-جنوب و شرق-غرب قرار دارد که فرصت مناسبی برای انتقال بار‌های ترانزیتی چین از داخل ایران به عنوان مسیر کوتاه و ارزان محسوب می‌شود.

افزایش سهم ایران در ترانزیت
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سهم 10 میلیون تنی ایران در حمل و نقل بین المللی گفت: این قابلیت وجود دارد که سهم ترانزیت کشور با زیرساخت‌های موجود به 50 میلیون تن افزایش پیدا کند در همین راستا برای جذب بار بیشتر باید هماهنگی بیشتری میان سازمان بنادر و دریانوردی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و شرکت راه‌آهن ایجاد شود.
آقای اسلامی بر اهمیت بندرهای کوچک در اقتصاد شهر‌های کوچک تاکید کرد و گفت: با توجه به سهم این بندرها در اقتصاد‌های کوچک مقیاس باید راهبردهای متفاوتی برای هر یک از آن‌ها در گرفته شود و همه آن‌ها از یک راهبرد واحد پیروی نکنند.

ایجاد مسافرت‌های دریایی
وی در ادامه و با اشاره به تفاهمنامه‌های منعقد شده بین کشور‌های حاشیه دریای خزر در حوزه گردشگری دریایی افزود: توسعه گردشگری دریایی باید در اولویت قرار گیرد و در همین خصوص بنادر جنوبی، همچنین بندر نوشهر با توجه به داشتن فرودگاه از ظرفیت خوبی برای ایجاد مسافرت‌های دریایی دارند.
این عضو کابینه دولت دوازدهم سپس به اهمیت نیروی انسانی و معماری سازمانی اشاره کرد و گفت: پرورش نیروی انسانی حرفه‌ای با کارایی حداکثری به یک روند پایدار در سازمان تبدیل شود و در کنار آن تجارب گذشته به نسل جدید منتقل شود.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص جذب مشارکت شرکت‌های خارجی در حوزه بندرها و دریانوردی تاکید کرد: باید این اقدامات به ایجاد منافع مشترک برای سازمان، تولید بار در بنادر و ایجاد فرایند حمل‌ونقل منجر شده و پویایی بنادر را تضمین کند، همچنین قرارداد‌ها به گونه‌ای نباشد که منجر به ایجاد انحصار و تصدی‌گری برای شخص شود و حاکمیت سازمان را زیر سوال ببرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: موفقیت بنادر تجارت دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند

ایسنا/کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

پیمان اسکندری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دو مرز رسمی سیرانبند بانه و باشماق مریوان در سال‌های اخیر در حوزه تجارت خارجی فعالیت خوبی داشته‌اند و سالانه ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از طریق این مرزها به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: تجار و بازرگانان استان و سایر استان‌ها همواره درخواست ورود میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق داشته‌اند.

اسکندری با بیان اینکه بندر لاذقیه سوریه و بندر بصره در کشور عراق به این دو مرز نزدیک است و موجب کاهش قیمت تمام شده این محصولات در کشور می‌شود، بیان کرد: درخواست‌های این تجار و بازرگانان را طی یکی دو سال اخیر با حضور استاندار و همکاری سازمان حفظ نباتات کشور پیگیری کردیم و در نهایت خوشبختانه موفق به کسب این مجوز برای مرز باشماق شدیم.

وی اضافه کرد: مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان از ۱۲ اردیبهشت ماه جاری صادر شده است که این مهم موجب گسترش مبادلات مرزی خارجی خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یک سری مشکلات زیرساختی مانند آزمایشگاه قرنطینه، ساختمان و نیروی متخصص وجود داشت که با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور این مشکلات و موانع حل شد.

وی افزود: در حال حاضر آمادگی کامل برای واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق به کشور وجود دارد و تجار و بازرگانان قطعاً از این موضوع استقبال می‌کنند و زمینه رشد تجارت خارجی در استان فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان | گزارش مهم یک پایگاه تحلیلی نظامی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در عملیات میدانی
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • حضور ۱۱۰ شرکت در نمایشگاه بین‌المللی صنعت پخش ایران
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد