Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:40:21 GMT

افزايش تنش ها ميان اروپا و آمريکا

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۸۵۵۱

افزايش تنش ها ميان اروپا و آمريکا

خبرگزاری آریا- اتحادیه اروپا پاسخی را برای تعرفه های گمرکی اضافی آمریکا آماده می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه از بروکسل، اتحادیه اروپا روز پنجشنبه وعده داد به اعمال مجازات های گمرکی آمریکا علیه محصولات اروپایی پاسخ بدهد.
روز چهارشنبه تنش ها میان اروپا و آمریکا وقتی که واشنگتن اعلام کرد می خواهد 7/5 میلیون دلار برای محصولات اروپایی تعرفه های گمرکی تنبیهی اعمال کند، به شدت دوباره بالا گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بعد از دریافت چراغ سبز سازمان تجارت جهانی در چارچوب جنگ قضایی 15 ساله میان بوئینگ و ایرباس، این تصمیم را اعلام کرد.
دانیل روساریو، سخنگوی کمیسیون اروپا در کنفرانسی مطبوعاتی هشدار داد پاسخ بروکسل که به نام 28 کشور عضو اتحادیه اروپا مذاکره می کند، تاخیر نکرده است، «اگر آمریکا مجازات ها را اعمال کند، این اقدام اتحادیه اروپا را به اقدام به تلافی جویانه وادار خواهد کرد.»
سیبت اندیایه، سخنگوی دولت فرانسه نیز همین موضع سرسختانه را اتحاذ کرد که بر اساس آن پاریس «تدابیر تلافی جویانه ای» را علیه آمریکا هماهنگ با اتحادیه اروپا پیش بینی می کند.
روساریو با ابراز تاسف از تصمیم آمریکا اعلام کرد این تعرفه های گمرکی اضافی که 18 اکتبر اجرایی خواهد شد، در ابتدا و پیش از همه، مصرف کنندگان و شرکت های آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در واقع، مصرف کنندگان و شرکت های آمریکایی باید برای محصولاتی که به آنها علاقه مند یا نیازمند هستند، پول بیشتری پرداخت کنند. به طور مثال، شرکت های آمریکایی که هواپیماهای ایرباس می خرند، یک مورد از آنها است.
مالیات ها عمدتا محصولاتی را که فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس، چهار شریک در کنسرسیوم اروپایی ایرباس تولید می کنند، هدف خواهند گرفت. صادرات هواپیماهای غیر نظامی اروپا با افزایش قیمت 10 درصدی به آمریکا امکان پذیر خواهد شد و این در حالی است که صادرات محصولاتی مانند پنیر، زیتون، صدف یا ابزارهایی مثل تبر و پیچگوشتی با افزایش قیمتی 25 درصدی امکان پذیر خواهد شد.
روساریو اعلام کرد طرف آمریکایی هنوز اطمینان می دهد که امیدوار است مذاکراتی را با اتحادیه اروپا آغاز کند. و اتحادیه اروپا نیز درها را باز نگهداشته است و اعلام کرد اظهارات نماینده تجاری آمریکا را مورد توجه قرار می دهیم که به گفته وی آمریکا مذاکراتی را با اتحادیه اروپا با هدف حل و فصل مشکل پیش بینی کرده است. وی افزود کمیسیون اروپا همواره به آمریکا اعلام کرده است اتحادیه اروپا برای همکاری به منظور یافتن راه حلی منصفانه و متعادل برای صنایع هوایی دو طرف آماده است.
برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه با ارزیابی این مجازات ها به منزله «اشتباه عمیق اقتصادی» اعلام کرد از ماه ها پیش ما این توافق تجاری را خواستاریم. ما دستمان را دراز می کنیم. من امیدوارم که آمریکا به این صدایی که به عقیده من صدای عقلانیت است، گوش بدهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: افزایش تنش اروپا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد

رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا علیه گرجستان بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ایراکلی گاریباشویلی» رئیس حزب حاکم «رویای گرجستان» در واکنش به قطعنامه مصوب پارلمان اروپا در خصوص پیش‌نویس قانون «شفافیت نفوذ خارجی» بیان کرد: قطعنامه پارلمان اروپا غیرقابل‌قبول، ناعادلانه و توهین‌آمیز است و همچنین حاوی ترفندی است که اشاره به امکان تجدیدنظر در رژیم بدون ویزا دارد.

وی با بیان اینکه مردم گرجستان به خوبی هدف از تصویب این قطعنامه را درک می‌کنند، گفت: می‌خواهم به مردم بگویم که «حزب خلق اروپا» دقیقاً با لابی‌گری «جنبش ملی» متحد اصلی خود در اروپا این قطعنامه شرم‌آور و ناعادلانه را اجرا کرد.

گفتنی است، حزب حاکم رویای گرجستان روز 3 آوریل پیش‌نویس قانونی را به مجلس این کشور ارائه کرده که قانون «شفافیت نفوذ خارجی» نام دارد.

طبق این قانون، سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های گرجستان که بیش از 20 درصد بودجه خود را از منابع خارجی تأمین می‌کنند، باید خود را به‌ عنوان نماینده خارجی یا «عامل تحت نفوذ خارجی» ثبت و معرفی کنند.

اتحادیه اروپا خواستار عدم تصویب این لایحه شده و اعلام کرد که لایحه نفوذ خارجی با اصلاحات دموکراتیکی که به منظور پیوستن گرجستان به اتحادیه اروپا لازم است، تضاد دارد.

شارل میشل رئیس شورای اروپا در شبکه اجتماعی ایکس هشدار داد که این لایحه گرجستان را از اتحادیه اروپا دورتر می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • عضو پارلمان اروپا: این نهاد ننگ بشریت است
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان