Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:36:34 GMT

مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۸۶۲۷

مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود

عضو کمیسین بهداشت و درمان با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بر اینکه پزشکان همواره در پرداخت مالیات پیشگام بوده‌اند،گفت: مستثنی کردن پزشکان برای نصب کارتخوان شایسته نبود.

به گزارش ایمنا، حیدرعلی عابدی در رابطه با مشکلات شاغلین حرفه‌های پزشکی گفت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسه‌ای با ارکان سازمان نظام پزشکی جهت بررسی مسائل و مشکلات پزشکان برگزار کردند، بی‌تردید مسبب همه مشکلات به وجود آمده، هجمه‌های بسیار زیادی است که علیه پزشکان به عنوان قشری که در ارتباط با مالیات مقاومت می‌کند، به راه افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در جلسه مذکور برخی از مسئولان سازمان نظام پزشکی نکاتی را در رابطه با مشکلات جامعه پزشکان و همچنین نقش سازنده آنها در درمان بیماران و کاهش آلام مردم، مطرح کردند و در ادامه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز انتظارات و خواسته‌های مردم از جامعه پزشکان را بیان کردند.

وی، با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان نظام پزشکی، مبنی بر اینکه ما نه تنها مخالف پرداخت مالیات نبودیم بلکه همیشه در این مسیر پیشگام بودیم، اظهار کرد: مالیات تمامی پزشکانی که در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی کار می‌کنند قبل از دریافت حقوق کسر می‌شود و اکثر مطب‌ها نیز تسویه حساب مالیاتی دارند. 

عابدی با تاکید بر اینکه اکثر پزشکان برای رفاه حال بیماران از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند، ادامه داد: ظفرقندی معتقد است  سازمان نظام پزشکی همواره موافق نصب کارتخوان در مطب‌ها بوده و پس از تبدیل آن به قانون بیش از پیش پیگیری کرده است تا هیچ مشکلی در اتصال سامانه دریافت حق ویزیت پزشکان با دارایی پیش نیاید و این مراحل به خوبی طی شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان سازمان نظام پزشکی گله‌ای داشتند مبنی بر اینکه پزشکان جزو قشر خدمتگزار جامعه بوده و برای کاهش آلام و دردهای مردم شبانه روز تلاش می‌کنند، از طرفی نقش پررنگی در طول هشت سال دفاع مقدس و کاهش مراجعات مردم به خارج از کشور داشتند، در نتیجه این برخورد شایسته نبود که ابتدا پزشکان به سامانه مالیاتی وصل شوند سپس بنگاه‌هایی که ماهیت بنگاه‌داری دارند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با بیان اینکه اگر همه صنوف مشمول قانون الزام به نصب کارتخوان می‌شدند با واکنش جامعه پزشکان مواجه نمی‌شدیم، خاطرنشان کرد: بنده معتقدم واکنش جامعه پزشکی به نوع برخورد است در غیر این صورت تمامی پزشکان از پرداخت مالیات استقبال می‌کنند.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

کد خبر 391996

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نماینده مجلس شورای اسلامی نصب کارتخوان در مطب پزشکان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، قانون مهم اخذ مالیات بر سوداگری و سفته بازی را دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد باقر قالیباف در ابتدای جلسه امروز _ یکشنبه ۹ اردیبهشت _ مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به فرارسیدن روز شوراها گفت: فرارسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها را گرامی می‌دارم و قدردان زحمات عزیزانی هستیم که در شوراهای شهر و روستا مشغول فعالیت هستند. پایه و اساس شورا که مورد تاکید در آموزه‌های دین مبین اسلام و در قانون اساسی است، استفاده از ظرفیت‌های نخبگان محلی برای جلب مشارکت مردم در حل مشکلات است.

وی افزود: شورا در ذات خود به معنای مخالفت با تصدی‌گری، دوری از نگاه بالا به پایین به جوامع محلی و پرهیز از انحصار و قدرت تصمیم‌گیری از یک نقطه است و امیدوارم شوراها بتوانند با اصلاح مداوم خود، مشارکت مردم در حل مشکلات و پیشرفت کشور را که در شعار امسال نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تسهیل کنند.

رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم سرانجام اخذ مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی را به مراحل پایانی تصویب رسانده و گام بلندی برای هزینه‌دار کردن فعالیت‌های سوداگرانه و دلالی برداشته است، گفت: آنچه که مجلس مصوب کرده و این روزها در حال رفع مشکلات شورای نگهبان بر آن است، اخذ مالیات از سوداگران و دلالان است که در بازارهای چهارگانه دست به احتکار می‌زنند و از عرضه آنها به بازار خودداری می‌کنند تا سودهای بیشتری نصیبشان شود؛ جمعیتی کوچک که منافع شخصی خود را علی رغم ضرر اکثریت ۹۹ درصدی مردم، بدون هیچ هزینه و محدودیتی دنبال می‌کنند و هیچ قانونی تا امروز جلودار آنها نبوده است.

قالیباف تاکید کرد: این قانون فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود آنها هم کسانی هستند که به قصد دلالی و سوداگری اقدام به خرید و احتمال حجم وسیعی از طلا، ارز، سکه، منزل مسکونی یا خودرو می‌کنند و خود عامل وارد آوردن فشار به زندگی عموم مردم هستند. وقتی یک مجموعه بانکی ۳ هزار واحد مسکونی را ساخته و خالی نگه داشته تا با تورم گران شود یا یک سوداگر اقدام به خرید میلیون‌ها دلار ارز می‌کند و منابع کشور را به قصد سوداگری شخصی کلان حبس می‌کند، باید از طریق مالیات هزینه سوداگری و سفته بازی خود را چه فرد حقیقی باشد و چه حقوقی، پرداخت کند.

وی با بیان اینکه «این مالیات در اصل مالیاتی بر سوداگری و سفته بازی و برای ایجاد آرامش در بازارها و کند کردن تیغ سوداگران است»، اظهار کرد: این قانون به صورت هوشمند و دقیق نوشته شده و به هیچ وجه معاملات طبیعی و نیازهای روزمره مردم را شامل نمی‌شود؛ در مجالس گذشته نیز چنین طرح و لایحه‌ای مطرح بود اما مجلسی شانه زیر بار مسئولیت آن نداده بود.

رئیس قوه مقننه گفت: مجلس یازدهم با رویکرد انقلاب و بر اساس مصالح قطعی مردم و کشور و بدون توجه به فشارها و تهدیدها، این قانون مهم را همانگونه که قبلاً در تابستان ۱۳۹۹ وعده آن را داده بودیم، تصویب کرد و این مصوبه را تا رفع ایرادات شورای نگهبان و تصویب نهایی قانون دنبال خواهد کرد.

کد خبر 748614

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • «طرح نفس» جان ۱۴ نوزاد کرمانشاهی را نجات داد
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • قالیباف: مالیات بر سوداگری شامل یک درصد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • خودکشی از رزیدنت‌ها به پزشکان رسیده؛ چرا دکتر سمیرا آل‌سعیدی خودکشی کرد؟/ «خودکشی پزشکان به‌مثابه یک انتحار اجتماعی است»
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد