Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی در جلسه امضای تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی امید جیرفت که با حضور شهردار و رییس و اعضای شورای اسلامی شهر جیرفت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و ابوسعیدی معاون سیاسی فرمانداری در شهرداری جیرفت برگزار شد، عنوان کرد: توجه به توسعه زیرساخت‌های سینمایی از وظایف و مسئولیت‌های سازمان سینمایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صرف اعتبار برای توسعه زیرساخت فرهنگی و سینمایی هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است.

حیدری خلیلی در راستای شعار «ایران تنها تهران نیست»، از حضور جدی تر سازمان سینمایی در استان‌ها خبر داد.

وی تصریح کرد: با مشارکت و سرمایه گذاری سازمان سینمایی، بخش خصوصی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، شهرداری‌ها و سازمان شهرداریهای کشور، توسعه زیر ساخت‌های سینمای و افزایش سالن‌های سینما در کشور شتاب گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی با خرسندی گفت: با استقبال شهرداری‌ها برای احداث سینما در شهرهای فاقد سالن سینما مواجه هستیم و تا امروز تفاهمنامه احداث پردیس سینمایی با شهرداران ۱۹ شهر در ۱۹ استان کشور با ظرفیت ۶۳ سالن امضا شده است.

وی عنوان کرد: پردیس سینمایی امید در راستای برقراری عدالت فرهنگی و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و افزایش توان زیرساختی سینمای کشور در شهرهای فاقد سالن سینما که دارای جمعیت بیشتری هستند با محوریت شهرداری‌ها احداث می‌شود.

حیدری خلیلی با بیان اینکه تامین زمین و اجرای عملیاتی پروژه بر عهده شهرداری و تهیه نقشه و طراحی سازه پروژه با سازمان سینمایی است، افزود: یک میلیارد و دویست میلیون تومان (۷۰۰ میلیون سازمان امور سینمایی و ۵۰۰ میلیون سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور) از اعتبارات ملی به صورت بلاعوض برای احداث پردیس سینمایی امید جیرفت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پردیس سینمایی امید به لحاظ ساختمان و معماری، تاسیسات، سالن، پرده، تجهیزات فنی صدا و نمایش فیلم، صندلی و سایر امکانات رفاهی و عمومی، پروژه ای استاندارد و مدرن و متناسب با شان و احترام مخاطبان سینمای کشور است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی گفت: جیرفت به لحاظ پیشینه فرهنگی و تمدنی، جمعیت دانشجویی ۱۵۰۰۰ نفری و بیش از ۵۰۰۰۰ نفر دانش آموز، شایسته انتخاب برای اجرای پردیس سینمایی امید شد.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی امید جیرفت در جنوب استان کرمان با ۳ سالن و پیش بینی ۴۰۰ صندلی در میدان شاهد – پارک ولیعصر شهر جیرفت با محوریت شهرداری جیرفت احداث خواهد شد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر ۲۵۰ سالن سینما با سرمایه گذاری بخش خصوصی و ۶۳ سالن سینما تحت عنوان پردیس سینمایی امید با مشارکت شهرداری‌ها در سطح کشور در حال احداث است.

حیدری خلیلی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند از مشارکت بخش خصوصی در احداث و بهره برداری پردیس سینمایی امید استفاده کنند که هر سالن سینما به طور مستقیم ظرفیت ایجاد ۵ شغل را دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امورسینمایی در پایان تصریح کرد: هزینه احداث سینما بدون احتساب زمین و به ازای هر صندلی حدود ۱۵ میلیون تومان است.  

کد خبر 4736448 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری ها سالن سینما سازمان سینمایی تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر موسیقی ایرانی سازمان سینمایی خانه هنرمندان ایران عکاسی سریال ایرانی بازیگر تئاتر سینمای مستند رادیو برنامه تلویزیونی اکران عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • سینما اسیر سندرم فتوشاپ
  • آمار فروش فیلم‌های سینمایی در اولین هفته اردیبهشت/ «مست عشق» از «تمساح خونی» سبقت گرفت
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • ۵۸۹ هزار مخاطب به سینما رفتند/ صدرنشینی «مست عشق»
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی