Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه تشدید ناامنی‌ در ولایت‌های شمالی افغانستان، بر اثر حمله طالبان به دو پاسگاه ولایت قندوز در شمال افغانستان ۱۰ نفر کشته شدند. ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک منبع امنیتی به سلام‌وطندار گفته است که در حمله شب گذشته طالبان به دو پاسگاه نیروهای ارتش در روستای «تلوکه» در ولایت قندوز دستکم 10 نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز اظهار داشت که طالبان دو پاسگاه نیروهای ارتش را تصرف کرده‌ است.

ولایت قندوز یکی از ولایت‌های ناامن در شمال افغانستان است که در سال‌های اخیر، دو بار در حمله طالبان سقوط کرد، اما پس از مدتی توسط سوی نیروهای امنیتی افغان پس گرفته شد.

حمله طالبان به مرکز «قندوز» در شمال افغانستان؛ درگیری ادامه داردحمله نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی افغان در «قندوز»تشدید حملات طالبان؛ مخالفان به نزدیکی دروازه‌های شهر «قندوز» رسیدندحمله طالبان به مناطقی از شهر قندوز در شمال افغانستانادامه حملات طالبان به ولایت‌های «قندوز» و «بادغیس» در افغانستاندور تازه حملات گسترده طالبان به ولایت قندوز در شمال افغانستان

حملات طالبان در شهریور ماه سال جاری به ولایت قندوز تشدید شد.

شهرستان‌های «دشت ارچی»، «انار دره» و «خان‌آباد» ولایت قندوز همواره بین طالبان و نیروهای امنیتی دست به دست می‌شود.

حملات طالبان به ولایت‌های هم مرز با قندوز نیز تشدید شده است.

«عبدالوهاب عرفان» نماینده مردم «تخار» در سنای افغانستان روز گذشته گفت که وضعیت امنیتی این ولایت در بدترین حالت قرار دارد و مراکز شهرستان‌های «بهارک» و «خواجه غار» در نتیجه حملات طالبان در آستانه سقوط قرار گرفته است.

وی افزود که به دلیل درگیری‌ها تماس با 6 شهرستان پس از «کوکچه» قطع شده و وضعیت امنیتی در این شهرستان‌ها نیز وخیم است.

انتهای پیام/.

R1447/P36355/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت