Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

پیروز حناچی صبح امروز به مناسبت آغاز هفته تهران از بخش‌های مختلف پروژه پهنه رودکی بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت ایجاد پهنه رودکی قرار گرفت.

شهردار تهران در ادامه به یکی از کافه‌های قدیمی پهنه رودکی رفت که پیش از این به انبار تبدیل شده بود و با اشاره به تجربه موفق تبدیل این خانه قدیمی به کافه گفت: در منطقه شش، ۱۱ و ۱۲ خانه‌های قدیمی واجد خصیصه‌های میراثی وجود دارند که از پتانسیل فرهنگی بالایی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست شورا و شهرداری در زمینه اقتصاد، فرهنگی و مبتنی بر این است که خانه ها و ساختمان های قدیمی که ارزش میراثی دارند تبدیل به کافه، موزه و گالری شوند. با این اقدام، تحرکی در حوزه اقتصاد فرهنگی ایجاد می شود چراکه این اماکن قابلیت بالایی در جذب گردشگر دارند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری عمومی شورا و شهرداری این است که اگر بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری کند، ما نیز حمایت کنیم، گفت: به همین دلیل در منطقه ۶ و ۱۱ گالری، کافه کتاب، موزه و غیره که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده در حال توسعه است. مدیریت شهری از فعالیت سرمایه گذاران در این زمینه استقبال و حمایت می کند. شاید در گذشته تلاش بر این بود تا این ساختمان ها به مراکز تجاری تبدیل شوند، اما ما می خواهیم این اماکن بیشتر کاربرد فرهنگی داشته باشند و پتانسیل های فرهنگی شهر را با این خانه ها افزایش دهیم.

حناچی با اشاره به حمایت مدیریت شهری از سرمایه‌گذاران اظهارکرد: طرح تثبیت واحدهای با ارزش و پهنه رودکی در کمیسیون ماده ۵ در حال بررسی است که غلبه آثار فرهنگی بر مسکونی مورد توجه قرار گرفته است. این کار حرکت خوبی است چرا که اقتصاد مبتنی بر فرهنگ همواره مورد توجه است و این مسئله نیز به عنوان یک ابزار مورد توجه قرار گرفته است.

حناچی در ادامه از روند بازسازی عمارت منشی باشی در خیابان نوفل لوشاتو بازدید کرد و پس از آن به خیابان لاله زار رفت و با کسبه و اهالی محل گفتگو کرد.

در این تهران گردی شهرداران مناطق ۱۱ و ۱۲، برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی را همراهی می کنند.

همچنین، در حاشیه بازدید شهردار تهران از ساختمان «منشی باشی» گروه تهران گردی احمد مسجد جامعی نیز به این گروه پیوستند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرداری شورای شهر خانه قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • اعلام قطع روابط با اسرائیل از سوی کلمبیا
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • سبد متنوع پروژه های مشارکتی در شورای عالی سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟