Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@05:55:41 GMT

جود و بخشش دولتمردان از جیب بیت‌المال جایز نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۳۹۸۵۰

جود و بخشش دولتمردان از جیب بیت‌المال جایز نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بدترین نوع جود و بخشش آن است که از جیب دیگران و بیت‌المال هزینه شود، خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان از جیب بیت‌المال اقدام به جود و کرم می‌کنند که این امر جایز نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، امروز(12 مهر) در خطبه های نماز جمعه این هفته که در محل حرم امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه دو مسئله اسراف و بخل در اسلام، ممنوع است، گفت: مومن باید از این دو دوری کرده و جانب اعتدال را رعایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بجنورد افزود: اصل اسلام بر این است که جامعه دینی بر اساس عدالت پیش رود تا شاهد جامعه‌ای عدالت‌محور باشیم.

 

وی جود و سخا را از دیگر جوانب عدالت در جامعه دینی خواند و اظهارداشت: سیاست اصلی باید اجرای عدالت باشد و در کنار آن گاهی نیز از جود استفاده کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بدترین نوع جود و بخشش آن است که از جیب دیگران و بیت‌المال هزینه شود، خاطرنشان کرد: برخی از دولتمردان از جیب بیت‌المال اقدام به جود و کرم می‌کنند که این امر جایز نیست.

 

آیت الله یعقوبی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مجمع عالی سپاه پاسداران، افزود: سپاه اقدامات فراوانی در کشور انجام داده که ازجمله آن اقدام سپاه در تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بوده که خدمتی بزرگ به کشور اسلامی محسوب می‌شود.

 

وی خدمات سپاه در بخش‌های مختلف را فراوان توصیف کرد و افزود: اقدامات سپاه را با نهادهای دیگر نمی‌توان مقایسه کرد و اگر برخی اقدامات سپاه نیز در برابر دشمنانی همچون داعش نبود، اکنون کشور عراق و سوریه در چنگال داعش قرار داشت.

 

وی سپاه را منشأ خدمات بسیاری برای مردم عنوان کرد که رویش‌های آن بیشتر از ریزش‌هایش بوده است.

 

آیت الله یعقوبی همچنین با اشاره به شهادت امام حسن (ع) و شهادت حضرت رقیه (س)، بیان داشت: حضرت رقیه سلام الله علیها در خرابه شام غوغا کرد و سند مظلومیت اهل بیت (ع) و سند جنایت بنی امیه را امضا زد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در ادامه به اقدام برخی از جوانان برای عدم گذراندن خدمت سربازی نیز اشاره و افزود: خدمت مقدس سربازی شخصیت جوان را منظم و باعث یادگیری انضباط به وی می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه خدمت به‌نظام، ازجمله عبادات است ادامه داد: خانواده‌ها، جوانان را از سربازی رفتن فراری ندهند زیرا زندگی آنان در جامعه به اشکالات متعددی برخورد می‌کند.

 

آیت الله یعقوبی با اشاره به سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در ۱۹ مهر سال ۹۱ بیان داشت: با توجه به این که ۱۹ مهر ماه روز پر افتخار و تاریخی برای خراسان شمالی به شمار می رود، مراسم سالروز ورود رهبری به استان و تجلیل و تکریم این روز هفته آینده از ساعت ۱۰ صبح از محل میدان بازرگانی به سمت مصلی برگزار خواهد شد.

 

امام جمعه بجنورد همچنینی خطاب به دامداران استان خاطرنشان کرد: دامداران استان باید دام زنده خود را در خراسان شمالی بفروشند و از فروش آن در بیرون از استان جلوگیری کنند تا کار کشتار گاه و نیروهای آن تعطیل نشود و مردم از دسترنج دامداران خود بهره ببرند.

 

آیت الله یعقوبی در پایان با اشاره به عدم وجود نردبان آتش نشانی در استان، گفت: باید استان و سازمان برنامه و بودجه مدیریت منابع مالی داشته باشد تا با هزینه کرد ۵ میلیاردی این نردبان برای استان تهیه شود.

 

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد اربعین مسجد کانون های مساجد زائران اربعین حسینی روزنامه هفته دفاع مقدس سپاه پاسداران بجنورد خراسان شمالی امام جمعه بجنورد سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۳۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان شمالی به مناطق ییلاقی
  • راز صاحب سینما می‌شود
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • مشاهده یک قلاده پلنگ در پارک ملی گلستان
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت