Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- اعتصاب کارگران شرکت خودروسازی جنرال موتورز آمریکا کارخانه های این شرکت آمریکایی را به تعطیلی کشانده و صد میلیون دلار در روز برای این شرکت هزینه داشته است.

به گزارش رویترز ، بهره وری نیروی کار آمریکا در شرکت جنرال موتورز از زمان بیرون آمدن این شرکت از ورشکستگی سال 2009 حتی با وجود بالا رفتن سود این شرکت برای هر کارمند کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روند کاهش بهره‌وری به برخی دلایل ریشه اعتصاب اتحادیه کارگران با نام «کارگران متحد اتومبیل سازی» این خودروسازی اشاره دارد که کارخانه های این شرکت آمریکا را 10 روز است بسته و تا امروز صد میلیون دلار در روز برای این شرکت هزینه داشته است.

خودروساز شماره یک آمریکا قصد دارد بهره‌وری خود را برای جبران فشار مالی ناشی از کند شدن رشد اقتصاد جهان و سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی تقویت کند. تمرکز کارگران متحد اتومبیل سازی یا UAW بر افزایش سهم کارگران از سود و کاهش فاصله دستمزد بین کارمندان تمام وقت و پاره وقت در کارخانه های جنرال موتورز است.

اتحادیه کارگران جنرال موتورز برخی از پرسود ترین کامیون ها و خودروهای SUV را در آمریکا می سازند.

جنرال موتورز ارقام مستقیم تولید آمریکا را اعلام نکرد ولی تعداد خودروهایی که خودروسازی دیترویت در آمریکا در ازای هر کارگر می سازد در 2018 تا 19 خودرو کاهش یافت که 13.5 درصد پایین‌تر از سطح 2010 بود.

محاسبه رویترز بر اساس ارقام تولید سالیانه جنرال موتورز با توجه به آمار شرکت تحقیقاتی واردز اینتلیجنس و تعداد کارمندان آمریکا در بایگانی سالانه جنرال موتورز صورت می گیرد.

اتحادیه کارگران متحد اتومبیل سازی آمریکا اعلام کرد که اعتقاد دارد بهرا وری ژنرال موتورز از 2010 بهتر شده است و اگر این اطلاعات را بر اساس کل ساعت های کاری به جای کارمندان محاسبه کنند، نتایج درست تری به دست می آید.

تخمین زده می‌شود سود جنرال موتورز در آمریکا در ازای هر کارگر بین سال‌های 2010 و 2018 ، 40 درصد افزایش یافته و در سال گذشته به حدود 94097 رسیده باشد. ولی سود بهره وری و عملیاتی هر کارگر، هر دو بین سال های 2017 و 2018 کاهش یافته اند.

طبق اطلاعات مرکز تحقیقات اتومبیل در میشیگان آمریکا، بهره وری در بخش اتومبیل آمریکا از 2013 رو به کاهش است. یک دلیل احتمالی برای این کاهش افزایش پیچیدگی خودروها بوده است.

نوامبر سال گذشته، مدیر عامل جنرال موتورز دستور کاهش 15000 نفر از نیروی کار جنرال موتورز را در آمریکای شمالی داد. این تعدیل نیرو زمانی صورت گرفت که این شرکت میلیاردها دلار برای توسعه فناوری های نسل بعدی هزینه می کند.

جنرال موتورز همچنین در آن زمان اعلام کرد 5 کارخانه در آمریکای شمالی باید بسته شوند.

مدیرعامل این شرکت گفت:« ما این کارها را برای تقویت اصل تجارت خود انجام می دهیم. ما ظرفیت خود را طبق واقعیت های بازار تنظیم می کنیم».

تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۰۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد

به گزارش تابناک به نقل از مس‌پرس، متن پیام مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران به مناسبت هفته کار وکارگر به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری:

«رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید، کشور و آحاد مردم ثروتمند می شوند و جیب و دست کارگر پر می شود.»

فرارسیدن هفته کار و کارگر، یادآور تلاش‌ بی‌وقفه و تعهد ارزشمند کارگران ساعی و خدوم در بخش های مختلف و فرصتی مغتنم برای پاسداشت مقام شامخ این قشر زحمتکش و تاکید بر نقش بی بدیل آنان در رونق تولید و اعتلای صنعت ایران اسلامی است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام کارگری و تبریک این ایام فرخنده، به پاس خدمات ارزنده و تلاش بی وقفه و به تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص)، زحمات بی‌بدیل کارگران سخت کوش و جهادگر شرکت ملی صنایع مس ایران را ارج می نهم.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، برای تحقق آن باید با هم افزایی و تلاش روز افزون و با تکیه بر همت بلند و اراده استوار کارگران خدوم، زمینه رشد تولید فراهم و بار دیگر پرچم صنعت مس ایران بر بلندای اقتصاد کشور عزیزمان برافراشته شود.

امید است با اتکا به همدلی و پشتکار ستودنی سربازان جهادگر عرصه تولید، هر چه زودتر شاهد بهر‌ برداری از طرح‌های توسعه‌ای و شکوفایی فزاینده صنعت مس در سایه‌سار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشیم. 

با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای تمامی کارگران عزیز

حسین مدرس خیابانی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

دیگر خبرها

  • امیدی که در «هفت‌تپه» زنده شد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • همت والای کارگران زمینه ساز تحقق شعار سال خواهد شد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد