Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@06:42:29 GMT

«مجلس عوام» بنکسی رکورد شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۱۷۷۷

«مجلس عوام» بنکسی رکورد شکست

به گزارش پایگاه خبری فرانس ۲۴، بنکسی که گفته در این نقاشی مجلس عوام را در حال بحث و جدل در مورد برگزیت نشان می‌دهد، توانست رکورد فروش دیگری را به نام خود ثبت کند.

این تابلو روز گذشته (پنج شنبه) به مبلغ ۹میلیون و ۹۰۰ هزار پوند (۱۱ میلیون و یک صد هزار یورو) در حراج ساتبیز لندن به فروش رسید.
این تابلو در ابعاد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ در ۴.۲ متر (بدون احتساب قاب) پیشتر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون پوند قیمت گذاری شده بود که این مبلغ در ۱۳ دقیقه حراج و تلاش ۱۰ کلکسیونر برای تصاحب آن، سرانجام روی بالاترین پیشنهاد چکش خورد.
این اثر هنری پیش تر در سال جاری و همچنین در روز ۲۹ ماه مارس (۹ فروردین ۹۸)، زمانی که قرار بود انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود، در موزه بریستول به نمایش درآمد.
این تابلو همچنین روز ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) در انگلیس به معرض نمایش عموم گذاشته شد.
بنکسی پس از نمایش نقاشی در بریستول در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این اثر را ۱۰ سال پیش خلق کردم و موزه بریستول آن را برای گرامیداشت روز برگزیت، به نمایش گذاشته شده است.
وی در ادامه این پیام آورد: حالا بخندید، اما روزی هیچ کس در راس کار نخواهد بود.
حراجی این اثر، تقریبا یک سال پس از فروش تابلوی  دختری با بادکنک بنکسی به قیمت یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار در حراجی ساتبیز، برگزار شد.
بنکسی نام مستعار هنرمند گرافیتی، فعال و منتقد سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است.
آثار هنری وی با محتوای سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها، دیوارها و پل‌های شهرهای مختلف دنیا به تصویر درآمده است. وی هنرمندی است که اغلب به محنت مهاجران و آوارگان در آثارش می پردازد و در سال ۲۰۱۵ پرتره  استیو جابز رئیس فقید شرکت اپل را بر دیوار یک اردوگاه پناهجویان در شهر کاله فرانسه به تصویر کشید.
آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها نقش بست و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در همه بریتانیا نمایان شد؛ تا جایی که بی درنگ قابل شناسایی بود.
بعلاوه، ردی از آثار بنکسی علاوه بر انگلیس در ژاپن برجا مانده است. وی در سال ۲۰۱۴ جایزه شخصیت سال آکادمی بین‌المللی علوم و هنرهای دیجیتال موسوم به «وبی» را از آن خود کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حراج آثار هنری برگزیت بنکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تابلو‌ها و علائم ترافیکی در کمربندی نسیم شمال 

مجتبی جانی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: در راستای بهبود وضعیت ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات، نصب تابلو‌ها و علائم ترافیکی بر روی گاردریل‌های کمربندی نسیم شمال صورت پذیرفت.

وی افزود: این کمربندی دارای ۴ هزار متر طول گاردریل بوده که سرتاسر مسیر به تابلو‌ها و علائم ترافیکی مجهز هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • ژابی آلونسو: همه به دنبال شکست دادن بایرلورکوزن هستند
  • ۱۰ نکته از دربی دیده نشده هفته ۲۵ لیگ برتر
  • نصب تابلو‌ها و علائم ترافیکی در کمربندی نسیم شمال 
  • شکست‌ناپذیری در ۴۷ بازی متوالی؛ خیز لورکوزن برای شکستن رکورد تاریخی بنفیکا
  • شکست رکورد ایران توسط ترانه احمدی در مسابقات اسکیت فری استایل
  • حمله نکونام به رکورد تاریخی پرسپولیس
  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد