Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در سال ۲۰۱۹ از امروز (جمعه) با حضور ۶۴۲ کاراته کا از ۸۵ کشور در مسکو روسیه آغاز شد و تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

این مسابقات دارای امتیاز رنکینگ فدراسیون جهانی در راستای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

تیم ایران در ۲ بخش کاتا و کومیته مردان و زنان در این مسابقات شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز تیم مردان ایران در اوزان منهای ۶۰، منهای ۶۷ و منهای ۷۵ کیلوگرم، هشت نماینده داشت که هفت نفر حذف شدند و تنها «بهمن عسگری» به دیدار رده‌بندی رسید.

ناکامی مردان کاراته ایران در اوزان سبک در مسابقات اخیر ادامه‌دار شده است و به‌نظر می‌رسد که باید تصمیم جدیدی در خصوص اعزام آنان اتخاذ شود.

نتایج نمایندگان ایران بدین شرح است:

مردان:

وزن منهای ۶۰ کیلوگرم/

«مجید حسن‌نیا» ابتدا حریفی از عربستان را برد و در ادامه برابر «دولت شمیربوکوف» قهرمان امیدهای آسیا از قزاقستان با شکست سنگین هشت بر صفر مواجه شد و از دور مسابقات کنار رفت.

«علی مسکینی» کار خود را با پیروزی برابر نمایندگان جمهوری آذربایجان و کویت آغاز کرد و در ادامه برابر «آنجلو کریسچنزو» قهرمان سال ۲۰۱۸ جهان از ایتالیا با حساب هشت بر دو باخت و حذف شد.

وزن منهای ۶۷ کیلوگرم/

«امیر مهدی‌زاده» که در ماه‌های اخیر به‌هیچ عنوان نتایج قابل دفاعی نداشته است در دور نخست برابر «هومات بخش‌علی‌اف» از جمهوری آذربایجان قرار گرفت و پس از تساوی ۶ بر ۶ به دلیل قانون «سنشو» بازنده شد تا شکست دیگری در کارنامه‌اش ثبت شود و حذف شد.

«امیررضا میرزایی» پس ازبرتری مقابل نیوزلند در ادامه برابر «اصیل‌بک موراتف» از قزاقستان با حساب سه بر یک شکست خورد و به کار خود پایان داد.

«سیدعلی کریمی» ابتدا یونان را برد و سپس به «فهد الختامی» دارنده مدال طلا و نقره آسیا باخت و حذف شد.

«هامون درفشی‌پور» شیلی را شکست داد و در ادامه به «داویت پاتاریزده» از گرجستان  باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

وزن منهای ۷۵ کیلوگرم/

«بهمن عسگری» ابتدا نمایندگان ازبکستان، ژاپن و ایتالیا را از پیش‌روی برداشت.

عسگری سپس «توماس اسکات» از آمریکا را شکست داد، اما در نیمه‌نهایی مقابل «رافائل آقایف» ملی‌پوش باتجربه و پرافتخار جمهوری آذربایجان ۲ بر صفر باخت و از رسیدن به فینال بازماند.

با این اوصاف نماینده ایران روز یکشنبه برای کسب مدال برنز تلاش خواهد کرد.

«علی‌اصغر آسیابری» در همان دور نخست برابر «گاریبویچ» از کرواسی شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

زنان:

وزن منهای ۵۵ کیلوگرم/

«طراوت خاکسار» ابتدایی رقیبانی از بلژیک، قزاقستان و اندونزی را با شکست بدرقه کرد.

وی سپس در نیمه‌نهایی برابر «آنجلیکا ترولوگا» از اوکراین با حساب یک بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

با این اوصاف وی روز یکشنبه در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز روی تاتامی می‌رود.

پیش از این، «سارا بهمنیار» در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم با برتری مقابل تمامی رقیبان خود با اقتدار به فینال رسید تا روز یکشنبه برای کسب مدال به مصاف ‌ «سارا هوبریش» از آلمان برود.

در کاتای انفرادی زنان، «نگین باقری» و «فاطمه صادقی» بدون کسب موفقیت از دور مسابقات کنار رفتند.

کاتای تیمی مردان ایران نیز با ترکیب «حسام زرین نعل»، «حسین زرین نعل» و «سعید کاظمی» با وجود شروعی خوبی در این مسابقات، در ادامه از رسیدن به مراحل پایانی بازماند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: المپیک توکیو فدراسیون کاراته کاراته وان روسیه کاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۲۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری

قانون کسب سهمیه و حضور در المپیک که پیش از این در مورد چهار وزن کشتی آزاد و فرنگی اجرایی شد، درباره علیرضا سرلک نیز صادق خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیش از اعزام پنج نماینده ایران به مسابقات گزینشی آسیایی، عنوان شد که هر کسی بتواند در بیشکک سهمیه المپیک را بگیرد، خودش ملی‌پوش خواهد شد.

تیم آزاد ایران با رحمان عموزاد در 65 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم در مسابقات جهانی 2023 بلگراد سهمیه المپیک گرفته بود و سهمیه‌های کشتی فرنگی را نیز مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، محمدرضا گرایی در 67 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم در اولین گزینشی المپیک در صربستان به دست آوردند.

بنابراین شاگردان محسن کاوه با احمد جوان در 57 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو و امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلوگرم و تیم حسن رنگرز نیز با امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو و علیرضا مُهمدی در 87 کیلوگرم راهی مسابقات گزینشی آسیایی شدند که از این جمع فقط جوان در کسب سهمیه ناکام بود و چهار نفر دیگر مجوز شرکت در المپیک را به دست آوردند تا طبق وعده فدراسیون، صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک نیز شوند.

علیرضا سرلک هم با همین فرمول به المپیک خواهد رسید. اگر او بتواند در استانبول سهمیه المپیک بگیرد، خودش نیز در 57 کیلوگرم نماینده ایران در بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.

پیش از این میلاد والی‌زاده و احمد جوان نماینده وزن اول ایران در دو مسابقه گزینشی قبلی در بلگراد و بیشکک بودند.

سرلک مدال نقره سال 2021 وزن 57 کیلوگرم را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • نتانیاهو: پذیریش شروط حماس یعنی تسلیم شدن در برابر ایران
  • تیم ملی پاراکانو ایران عازم مجارستان شد
  • قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه
  • ادامه روزهای کابوس‌وار مدافع عنوان قهرمانی در لیگ عربستان
  • پاس قم فاتح لیگ برتر کاراته/ قهرمان لیگ آینده سازان معرفی شد
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • معرفی تنیسور‌های مرحله نیمه نهایی رقابت‌های بین المللی ساحلی کیش