Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: خبرنگار روس بازداشت شده در تهران به زودی آزاد می‌شود.

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی کوتاه با خبرنگار اسپوتنیک درتهران در مورد بازداشت یک خبرنگار روس اظهار داشت: وی جهت ادای برخی توضیحات بازداشت شده و بزودی آزاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خبر داد که سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برای توضیح در خصوص بازداشت یک خبرنگار روس در تهران، به وزارت خارجه دعوت شده است.

وی در فیس بوک خود نوشت: هم اینک به رسانه‌ها اعلام کردم که در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک تبعه روسیه در تهران مهدی سنایی سفیر ایران برای دادن توضیح در مورد شرایط واقعه و تامین حقوق شهروند روس دستگیر شده به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شد.

وی در پست دیگری با اشاره به اینکه رسانه‌های روسیه اعلام کرده اند که من پرونده بازداشت این خبرنگار روس را در اختیار گرفته‌ام، اظهار داشت: پرونده یولیا تحت کنترل سفارت روسیه در تهران و دیپلمات‌های روسی قرار گرفت.

ساعاتی پیش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه به نقل از سخنگوی سفارت روسیه در تهران از بازداشت یک خبرنگار روس در ایران خبر داد و اعلام کرد که آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران خبر بازداشت یولیا یوزیک را تایید کرده است.

خبرنگار روس بازداشت شده بدون اطلاع سفارت روسیه به تهران رفته است
آندره گاننکو سخنگوی سفارت روسیه در تهران در رابطه با دستگیری یولیا یوزیک با بیان اینکه وی درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود، از همه نمایندگان رسانه‌های روسی خواست که در سفر به ایران این سفارتخانه را در جریان بگذارند.

وی نیز در گفت وگو با خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه با بیان اینکه یوزیک درباره مسائل احتمالی در ایران و توقیف گذرنامه‌اش هم چیزی به سفارت روسیه نگفته بود، اظهار داشت: ما همه گام‌های لازم برای روشن شدن وضعیت (پرونده یوزیک) را بر می‌داریم.

وی افزود: می‌خواهم این نکته را هم اضافه کنم که خانم یوزیک درباره سفر خود به تهران اطلاع نداده بود. هرچند که به گفته همسر و دخترش این انتظار وجود داشت که وی با مسائل مشخصی برخورد کند اما نه در حد توقیف‌ گذرنامه‌اش.

مقام سفارت روسیه یادآوری کرد: یوزیک روز ۲۹ ماه سپتامبر (یکشنبه) وارد فرودگاه امام خمینی تهران شد و گذرنامه‌اش توقیف شد و روز دوم ماه سپتامبر (روز چهارشنبه) او را در یکی از هتل‌های تهران دستگیر کردند.

وی افزود: یوزیک را به همکاری با سازمان اطلاعاتی اسراییل متهم می‌کنند با این وجود سفارت روسیه در ایران یادداشت رسمی در این باره دریافت نکرده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یولیا یوزیک خبرنگار روس دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال ۱۴۰۳ با دستور کار «بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های اقتصادی با کشور‌های آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان» در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشور‌های یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشور‌ها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکار‌های رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه‌ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • فیدان: تنش بین اسرائیل و ایران با حمله به سفارت آغاز شد
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • اولین سخنگوی وزارت خارجه؛ زاده هوش مصنوعی
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد