Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@06:47:14 GMT

آزمایش صفر تا ۲۰۰ خودروی پورشه تایکان + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۳۴۴۹

آزمایش صفر تا ۲۰۰ خودروی پورشه تایکان + فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، به جرات می‌توان گفت، پورشه تایکان فراتر از دیگر خودرو‌های برقی ساخت اروپا، مثل جگوار آی‌پیس، مرسدس بنز EQC و آئودی ای‌ترون است؛ ضمن اینکه برتری‌های محسوسی نسبت به تسلا مدل S دارد. محصول پورشه، علاوه‌بر عملکرد عالی در شتاب‌گیری و مصرف انرژی، بسیار کاربردی و عامه‌پسند به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از هرچیز، مشخصات فنی تایکان اهمیت دارد. این خودرو فعلا در ۲ تیپ توربو و توربو S فروخته خواهد شد که گران‌تر و قدرتمندتر از نسخه‌ی پایه هستند. تایکان استاندارد، مدتی بعد از عرضه‌ی مدل‌های توربو تولید می‌شود. اولین نسخه‌های تایکان برای فروش عمومی، مجهز به ۲ موتور برقی هستند که مجموع قدرت ۶۱۶ اسب‌بخار فراهم می‌کنند. مدل‌های توربو و توربو S قدرت مشابه و گشتاور متفاوت دارند؛ به‌طوری که ۸۵۰ و ۱۰۵۰ نیوتن‌متر گشتاور خواهند داشت.
هرچند که آمار منتشر شده برای تایکان، بسیار عالی و فراتر از نیاز‌های روزمره است، نباید فراموش کنیم که قدرت خودرو می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای با استفاده از فناوری اوربوست (Overboost) پورشه افزایش پیدا کند. به همین دلیل، نهایت قدرت تایکان توربو و توربو S به ترتیب می‌تواند تا ۶۷۱ و ۷۵۱ اسب‌بخار بهبود پیدا کند. با این اوصاف، زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، ۳.۲ ثانیه و ۲.۸ ثانیه برای تایکان توربو و توربو S خواهد بود. سرعت‌گیری صفر تا ۲۰۰ کیلومتربرساعت این خودرو‌ها نیز به ترتیب، ۱۰.۲۶ و ۹.۸ ثانیه اعلام شده است.
هر ۲ نسخه‌ی معرفی شده از تایکان، مجهز به باتری‌های لیتیون یون ولتاژ بالا با ظرفیت ۹۳.۴ کیلووات‌ساعت هستند. چنین باتری‌های به مدل توربو اجازه می‌دهد که مسافتی در حدود ۳۸۱ تا ۴۵۰ کیلومتر را با توجه به سبک رانندگی و نوع مسیر بپیماید. تایکان توربو S هم می‌تواند با شارژ کامل، ۳۸۸ تا ۴۱۲ کیلومتر را طی کند. ولتاژ کار سیستم برق تایکان ۸۰۰ ولت است و قابلیت اتصال به شارژر ۲۷۰ کیلووات دارد تا در زمان ۲۲.۵ دقیقه ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را تکمیل کند.
تایکان از ۲ موتور برقی مجزا روی هر محور استفاده می‌کند. موتور‌های نصب شده روی محور جلو در تایکان توربو و توربو S به ترتیب، ۷۱ و ۷۶ کیلوگرم وزن دارند؛ درحالی‌که قدرت ۲۳۵ و ۲۵۵ اسب‌بخار با گشتاور ۳۰۰ و ۴۰۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. البته باید توجه داشت که گشتاور پیشرانه‌های برقی می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای افزایش پیدا کند و در تایکان توربو S به ۴۴۰ نیوتن‌متر برسد. موتور نصب شده روی محور عقب این خودرو، ۱۷۰ کیلوگرم وزن دارد و قدرت ۴۴۹ اسب‌بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. گشتاور موتور عقب هم در حالت اوربوست تا ۶۱۰ نیوتن‌متر افزایش پیدا می‌کند.
قیمت اعلام‌شده برای تایکان توربو و توربو S به ترتیب، ۱۵۳ هزار و ۱۸۷ هزار دلار است که البته فراتر از توان مالی بسیاری از مردم دنیا، حتی در کشور‌های غربی خواهد بود. علاوه‌بر این باید توجه داشت که قیمت‌ها مربوط به نسخه‌های استاندارد از توربو و توربو S هستند، پس احتمالا با آپشن‌های اضافی، تا ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا خواهند کرد.
پیش‌فروش ۳۰ هزار دستگاه تایکان تا پیش از رونمایی این خودرو، جای شکی باقی نمی‌گذارد که تولید محصول الکتریکی پورشه، یک موفقیقت تجاری خواهد بود. مدیران شرکت سازنده از ابتدا اعلام کرده بودند که اولین نسخه‌های تایکان بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت خواهند داشت. در سمت دیگر ماجرا، با توجه به آستانه قیمت ۱۵۰ هزار دلار برای پورشه پانامرا توربو و ۱۸۶ هزار دلار برای پانامرا توربو S ای‌هیبرید (Turbo S E-Hybrid) می‌توان اطمینان داشت در آینده‌ی نزدیک، نسخه‌های ارزان‌قیمتی از تایکان با هزینه‌ای حدود ۸۰ هزار دلار قابل خرید باشند.

بیشتر بخوانید: کولاک «بی ام و» در بزرگترین رویداد خودرویی جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/   تست یک ماشین لاکچری + فیلم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات درگ لاکچری دانلود فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۳۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیوساینتیس، یک سیستم هوش مصنوعی اثبات کرده است که می‌تواند با هشدار دادن به پزشکان برای بررسی بیمارانی که نتایج آزمایش قلب به خطر مرگ اشاره دارد، جان آن‌ها را نجات دهد. در یک آزمایش بالینی تصادفی با تقریباً ۱۶ هزار بیمار در دو بیمارستان، هوش مصنوعی میزان مرگ و میر بیماران پرخطر را به میزان ۳۱ درصد کاهش داد.

اریک توپول از مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، که در این تحقیق شرکت نداشت، می‌گوید: این واقعاً فوق‌العاده است. بسیار نادر است که یک دارو ۳۱ درصد مرگ و میر را کاهش دهد، و حتی این مورد برای موارد غیردارویی نادرتر است درحالی که این فقط نظارت بر افراد با هوش مصنوعی است.

چین لین در مرکز پزشکی دفاع ملی تایوان و همکارانش ابتدا هوش مصنوعی خود را بر روی بیش از ۴۵۰ هزار آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) که فعالیت الکتریکی قلب را به همراه داده‌های بقای افراد اندازه گیری می‌کند، آموزش دادند. هوش مصنوعی یاد گرفت که خطر مرگ هر بیمار را با یک امتیاز درصدی نشان دهد. بر این اساس افرادی که حداقل ۹۵ درصد را کسب می‌کنند، به عنوان خطر بالا در نظر گرفته می‌شوند.

سپس محققان سیستم هشدار هوش مصنوعی را با ۳۹ پزشک در دو بیمارستان مختلف آزمایش کردند. هنگامی که پرستاران نتایج آزمایش‌های الکتروکاردیوگرام هر بیمار جدید را به یک سرور کامپیوتری بارگذاری می‌کردند، سیستم هوش مصنوعی نتایج را تجزیه و تحلیل می‌کرد و در صورتی که بیمار را پرخطر تشخیص می‌داد، سریعاً به پزشکان هشدار می‌داد.

سیستم هوش مصنوعی علاوه بر کاهش خطر مرگ به دلایل مختلف، مرگ و میر بیماران پرخطر ناشی از مشکلات قلبی را تا بیش از ۹۰ درصد کاهش داد.

لین و همکارانش حدس زدند که پیش‌بینی‌های هوش مصنوعی ممکن است به تمرکز روی گروه‌های پرخطر کمک کند. پزشکان معمولاً هشدار‌ها را با آزمایش‌های تشخیصی بیشتر و درمان‌های اضافی دنبال می‌کنند.

سیستم هشدار هوش مصنوعی در حال حاضر در ۱۴ بیمارستان نظامی در تایوان استفاده می‌شود.

توپول می‌گوید: این را می‌توان در هر بیمارستانی در سراسر جهان اجرا کرد از این رو نباید گران باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • تمامی چاه‌های آب باید استاندارد باشند
  • لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری (عکس)
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • هوش مصنوعی زندگی‌ها را نجات می‌دهد/ کاهش ۹۰ درصدی مرگ و میر بیماران قلبی
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو
  • رونمایی از مزدا EZ-۶ در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۲۴
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد