Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مرد سی ساله ای که چهار سال پیش از ارتفاع پانزده متری سقوط کرد و در نتیجه آسیبی که به نخاعش وارد شد فلج شده بود، توانست با لباسی که با پیام‌های مغزش کنترل می‌شد و مثل اسکلتی خارجی عمل می‌کرد، دست و پایش را حرکت دهد.

این فرد پس از اینکه با این لباس اولین قدم‌ها را برداشت گفت احساس اولین انسان در کره ماه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نحوه عملکرد این دستگاه به گونه ای است که برای اینکه فرد معلول آماده استفاده از این روش شود، با جراحی دو دسته الکترود در جاهایی از مغز وی کار گذاشتند که حرکت اندام ها را کنترل می‌کنند. هر دسته ٦٤ الکترود دارد که پیام‌های مغز را می‌خوانند و به کامپپوتری ارسال می‌کنند.

نرم‌افزارهای پیشرفته کامپیوتری این امواج مغزی را تفسیر و دستورهایی را برای اسکلت خارجی یا همان لباس مخصوص ارسال می‌کنند. به طور مثال وقتی فرد به راه رفتن فکر می‌کند، یک سلسله دستور برای حرکت دادن پاهایش ارسال می‌شود و در نتیجه او می‌تواند بازو و ساعدهایش را در سه بعد حرکت دهد.

فرد برای راه رفتن با لباس روباتی باید با طناب به سقف متصل باشد تا خطر افتادن را به حداقل برساند و این یعنی نمی‌توان این لباس را بیرون آزمایشگاه به کار گرفت.

بیشتر بخوانید: پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی + تصاویر

این لباس روباتی ٦٥ کیلویی، در فناوری کنونی حرکت دادن اندام با پیام ذهنی پیشرفت‌ قابل ملاحظ‌ه‌ای است اما هنوز نمی‌تواند حرکت را کامل به فرد برگرداند.

انتهای پیام/

راه رفتن معلولان با لباس جدید روباتیک میسر می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری دارو و درمان اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، دادستان فسا گفت:جشن گلریزان در حمایت از معلولان مرکز نگهداری امیرالمومنین فسا برگزار  و به همت خیران فسایی بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به این مرکز اهدا شد.

هوشمندی افزود: یک خیر فسایی، قطعه زمینی به این مرکز اهدا کرده است که به زودی با همکاری خیران و شهرداری این شهرستان ساخت آن آغاز می‌شود.

در این مرکز شبانه روزی، ۴۰ معلول ذهنی پسر بالای ۱۴ سال نگهدای می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • دست‌کم گرفته‌ شده همچون آلبرتو جیلاردینو؛ بقای جنوا در سری آ به راحتی تضمین شد
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • موتور برق ویژه مسافرت و کمپینگ | باغ ویلا
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان