Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن رسولی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت این واحد دانشگاهی در حوزه نانو گفت: یک مرکز تحقیقات در حوزه نانو فناوری صنعتی در واحد تبریز ایجاد کردیم و با توجه به توانمندی استان آذربایجان شرقی در زمینه قطعه‌‌‌سازی خودرو، فضای لازم برای ارائه خدمات نانو فناوری به این کارخانجات فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین مبنا درصددیم تا یک مدرسه مهارتی نانو هم در این واحد دانشگاهی تاسیس کنیم که تا پایان سال راه‌‌‌اندازی خواهد شد.

وی درباره تجهیزات آزمایشگاهی مختص به نانو در مدارس سما استان آذربایجان شرقی تشریح کرد: در آزمایشگاه نانو مستقر در مرکز سمای تبریز برای ارائه‌ خدمات آزمایشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان تجهیزاتی نظیر دستگاه الکتروریسی، اسپاترینگ رومیزی، همگن‌ساز فراصوت، لایه‌نشانی دورانی، طیف‌سنج مرئی-فرابنفش (اسپکتروفتومتر) و دستگاه رسوب شیمیایی بخار (CVD) وجود دارد و تمام تجهیزات مستقر در این آزمایشگاه ساخت ایران هستند.

رسولی تاکید کرد: آزمایشگاه فناوری نانوی تبریز با توجه به امکانات قابل توجه و مرجعیتی که پیدا کرده قابل استفاده برای تمامی واحدهای دانشگاهی است و بسیاری از مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد تبریز مجوز کشوری از سازمان مرکزی دارند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز درباره تولید محصولات مختلف با بهره‌‌‌‌مندی از فناوری نانو در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به توانمندی که در زمینه نانو داریم از این فناوری در حوزه همکاری با کارخانجات قطعه‌‌سازی خودرو و صنایع چرم که جز محورهای مهم واحد تبریز و استان است استفاده می‌‌کنیم. دو آزمایشگاه مختص به نانو در واحد تبریز داریم و در این آزمایشگاه‌‌‌‌‌ها موفق به ساخت آسفالت پلیمری شدیم که به بازار عرضه شده و برای صادرات این محصول وارد رایزنی با کشورهایی چون عراق و آذربایجان شدیم. بدون تردید، عرضه این محصول به خارج از کشور علاوه بر درآمدزایی برای دانشگاه، منجر به ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال جشنواره نانو دانشگاه آزاد در واحد تبریز برگزار می‌‌شود. تا به امروز، استادان رشته‌‌‌‌‌‌های مختلف شیمی، برق و فیزیک این واحد دانشگاهی در زمینه نانو، تحقیقات و دستاوردهای بسیاری داشتند و مجموعه این عوامل منجر به شناخته شدن این واحد دانشگاهی در عرصه علم نانو شده است.

انتهای پیام/

188 / 188 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز حسن رسولی آزمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌های نانو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: حسن رسولی آزمایشگاه های نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فهیمه‌السادات میرجلیلی مسئول انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد از برگزاری رویداد خشتانه خبر داد.

وی عنوان کرد: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.

مدیر گروه مهندسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی یزد و مسئول برگزاری رویداد خشتانه تأکید کرد: این رویداد علمی ـ دانشجویی همزمان با هفته بزرگداشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.

میرجلیلی تبیین کرد که در رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند را با انجام کار‌های تیمی که یکی از نیاز‌های رشته‌ی معماری است آشنا کند.

وی، هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.

نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور استادان صاحب‌نظر، بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری از تاریخ ۸ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در سال ۱۴۰۳
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • یک دانشگاه آزادی عضو کمیته اجرایی در کنفرانس بین‌المللی پرتغال شد
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد