Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@00:12:30 GMT

سه هنرمند پیشکسوت نشان عالی «هنر برای صلح» گرفتند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۴۵۰۷

سه هنرمند پیشکسوت نشان عالی «هنر برای صلح» گرفتند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره هنر برای صلح، هفتمین جشنواره بین‌المللی «هنر برای صلح» با اهدای نشان عالی «هنر برای صلح» به سه هنرمند پیشکسوت و تأثیرگذار در عرصه هنر عصر پنجشنبه ۱۱ مهرماه به کار خود پایان داد.

اجرای این مراسم برعهده جواد یحیوی بود و در این مراسم هنرمندانی چون حسین و سعید محجوبی، عباس مشهدی زاده، محمد فرنود، کامبیز درمبخش، تاها بهبهانی، امیر اسفندیاری، مونا زندی، اسماعیل میهن دوست حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون فربود دبیر جشنواره «هنر برای صلح» در ابتدای مراسم از همکاری صمیمانه علیرضا تابش و همراهی بنیاد سینمایی فارابی و اعضای هیات انتخاب بخش سینما تشکر کرد و برگزاری موفق و باشکوه هفتمین جشنواره را حاصل دست رنج و حمایت همه هنرمندان و همراهان فرهنگی جشنواره هنر برای صلح خواند

در ادامه این مراسم ایرج میرزا علیخانی دبیر بخش گرافیک جشنواره در مورد بخش موشن پوستر که امسال برای اولین بار به جشنواره اضافه شده بود مطالبی را مطرح کرد و پیام پیوت کونتسه طراح پوستر جشنواره را برای حاضرین قرائت کرد.

محمد فرنود عکاس پیشکسوت نیز در ادامه برنامه از حضور نیافتن مسئولان فرهنگی در این رویداد بزرگ فرهنگی سال که در مراسم افتتاحیه‌اش بیش از ۵ هزار نفر حضور داشته‌اند ابراز تاسف کرد و اظهار امیدواری کرد که با همراهی و حمایت بیشتر هنرمندان این جشنواره بین‌المللی بتواند در سال‌های آتی با قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهد. در این مراسم  پس از اهدای امضای یادبود یانی موسیقیدان برجسته یونانی به جشنواره هنر برای صلح که توسط کاوه افرایی صورت گرفت. از برگزیدگان بخش سینما که عمدتا هنرمندان خارجی بودند و ملیحه غلام‌زاده تنها کارگردان ایرانی برگزیده آن بود تقدیر شد.

در بخش پایانی مراسم پس مرور نشان‌های صلح دوره‌های قبل، نشان عالی «هنر برای صلح» سال ۹۸ به لوریس چکناواریان به پاس نیم قرن تلاش برای موسیقی، امیر نادری سینماگر پیشکسوت برای روایتگری عاشقانه در سینما و  محمدرضا شفیعی کدکنی برای بیش از نیم قرن تلاش در اعتلای فرهنگ و ادب پارسی اهدا شد.

لوریس چکناواریان که نشان خود را از دست حسین محجوبی، عباس مشهدی‌زاده و تاها بهبهانی پیشکسوتان هنرهای تجسمی دریافت کرده بود گفت: شب خاطره‌انگیز و بیادماندنی بود و برای مدال پر ارزش شما سپاسگزارم و امیدوارم در راه صلح با هنرم  به ایران عزیز خدمت کنم.

نادر سماواتی یکی از عکاسان جشنواره هنر برای صلح و از دوستان امیر نادری که در سالن حضور داشت، نشان «هنر برای صلح» نادری را به نمایندگی از ایشان از امیر اسفندیاری، محمد مهدی گورنگی و مونا زندی دریافت و ابراز تأسف کرد که امیر نادری در ایران حضور ندارد تا این صحنه را ببیند اما خیلی زود این نشان را به آقای نادری خواهد رساند و به او خواهد گفت که همه در ایران به یادش هستند. نشان عالی «هنر برای صلح» محمدرضا شفیعی کدکنی را فریدون فربود دبیر جشنواره دریافت کرد و اذعان داشت در روز سه‌شنبه در دانشگاه تهران به استاد تحویل خواهد داد.

در پایان مراسم هم پس از گرفتن عکس یادگاری هنرمندان پرچم جشنواره را امضا کردند.

کد خبر 4736848

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره هنر برای صلح لوریس چکناواریان محمدرضا شفیعی کدکنی کامبیز درم بخش حسین محجوبی امیر نادری علیرضا تابش تئاتر ایران فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سازمان سینمایی سریال ایرانی موسیقی ایرانی خانه هنرمندان ایران عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازیگر تئاتر سینمای مستند موزه سینما رادیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مسعود اسکویی فردا به خاک سپرده می‌شود

مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی، گوینده و کارشناس مجری پیشکسوت رادیو روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش، فردا یکشنبه 16 اردیبهشت ساعت 9:30 صبح از مسجد بلال برگزار خواهد شد. همچنین مجلس یادبود زنده یاد اسکویی روز دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 13 تا 14:30 در مسجد بلال خواهد بود.

چند نکته درباره رادیو در 84 سالگی

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه‌های ورزشی را در برنامه «ورزش از نگاه دو» تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال 60 به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را در رادیو ورزش گزارش می‌کرد.

یکی از شاخصه‌های او در اجرا، ارائه گزارش مسابقات ورزشی بدون داشتن نگاه جانبدارانه بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی + عکس و فیلم
  • تصاویری از مراسم بدرقه زنده یاد مسعود اسکویی
  • آغاز مراسم تشییع پیکر زنده یاد مسعود اسکویی
  • هنرمند پیشکسوت خراسان شمالی به سوی خانه ابدی بدرقه شد
  • پیکر مسعود اسکویی فردا به خاک سپرده می‌شود
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران آرام گرفتند
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت