Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مهران گفت: لحظه به لحظه و روز به روز به جمعیت زائرانی که مرز مهران را برای مشرف شدن به دروازه عتبات عالیات انتخاب می‌کنند بیشتر می‌شود به طوری که جمعیت این عزیزان روز یازدهم مهر نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سه برابر شده است.

«اسد قاسمی» در  گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به وضعیت مرزهای چذابه و خسروی و نیز نزدیکی جغرافیایی مهران به عتبات عالیات حجم بسیار زیادی از زائران مرز مهران را برای عزیمت به عتبات انتخاب کرده‌اند و خوشبختانه تحولات سیاسی و تنش در برخی نقاط عراق، هیچ‌گونه تاثیری در مرز بین‌المللی مهران ایجاد نکرده است و زائران اربعین حسینی هم‌اکنون در حال تردد از این مرز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه  تدابیر لازم برای برگشت زوار اربعین حسینی فراهم ‌شده و پیش‌بینی می‌شود اکثریت زائرانی که از مرزهای سه‌گانه کشور خارج ‌شده‌اند، به لحاظ نزدیکی برای برگشت مرز مهران را انتخاب کنند ، ادامه داد: با توجه به لغو روادید، پیش‌بینی می‌شود آمار تردد از مرز مهران نسبت به ایام اربعین سال گذشته دو برابر افزایش یابد.

فرماندار مهران تاکید کرد: همه مرزهای جمهوری اسلامی ایران که زائران از آنها تردد می‌کنند، دارای امنیت هستند اما با قاطعیت می‌توان گفت امن‌ترین مرز برای تردد، مرز بین‌المللی مهران است.

قاسمی تصریح کرد:نام مردم مهران به عنوان خدام حسین(ع) در تاریخ ثبت شده و در سال 91 که هنوز سازماندهی درستی انجام نشده بود مردم خانه‌های خود را باز کردند و در اختیار زائران قرار دادند و امروز بسیاری از کارهایی که در حوزه اربعین انجام می‌دهیم مردمی است و مدیریت دولتی فقط مربوط به آماده کردن زیرساخت‌ها است.

وی با قدردانی از تلاش‌های استاندار ایلام، تصریح کرد: آقای سلیمانی با وجود اینکه در این ایام کسالت داشتند اما در بستر بیماری،  در رسیدگی به اولویت‌های لازم برای میزبانی بهتر از زائران عتبات دستورات لازم را ارائه کردند تا زائران بدون هیچ گونه مشکلی از مرز مهران به عتبات مشرف شوند که امروز نتیجه‌ی این دلسوزی‌ها و پیگیری‌ها را در نظم حاکم بر این مرز شاهد هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرز مهران اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا