Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@06:13:59 GMT

آذری جهرمی: صداوسیما هر چه می‌خواهد بگوید!

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۴۹۵۸

آذری جهرمی: صداوسیما هر چه می‌خواهد بگوید!

ساعت24 - روزنامه ایران با وزیر ارتباطات در باره سرویس های ارزش افزوده و سود سرشارآن و تصمیمات وزارت ارتباطات برای کنترل آن مصاحبه کرده است.

روزنامه ایران با وزیر ارتباطات در باره سرویس های ارزش افزوده و سود سرشارآن و تصمیمات وزارت ارتباطات برای کنترل آن مصاحبه کرده است.

بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

پیش‌بینی کرده بودید که با آغاز برخورد وزارت ارتباطات با سرویس‌های ارزش افزوده، فضاسازی و حمله به شخص شما آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد رسانه‌های یک جریان خاص نشان می‌دهد این حمله‌ها با شدت هم آغاز شده است. حتی بخش خبری ۲۰:۳۰، ۶ دقیقه از زمان خود را به گزارشی در حمایت از خانم مهرنوش، مدیرعامل سابق رایتل اختصاص داد. دیدگاه وزارت ارتباطات در این باره چیست و اینکه شما برخورد سیاسی می‌کنید یا طرف مقابل؟

فکر نمی‌کنم که بحث ارزش افزوده فقط در یک گروه نهفته باشد اما قطعاً قطع کردن و پایان دادن به اقتصاد و گردش مالی ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی سالانه این بخش که بخش عمده‌ای از آن ناصواب است، حتماً جوانب دارد. این پول، غیرشفاف است و ممکن است در جاهای ناصواب و حتی در برخی موضوعات سیاسی هم مورد استفاده قرار بگیرد.

مثلاً در انتخابات هم استفاده شود؟

ممکن است انتخابات هم یکی از آن‌ها باشد. طبیعتاً در یک فرآیند باید به این مسأله پایان داده شود. دو سال است که تلاش می‌کنیم جلو کلاهبرداری‌ها و تخلفات این فرآیند را بگیریم. در همین مسیر، گزارش‌های چند ماهه اول سال ۹۸ نشان می‌دهد اندازه بازار خدمات ارزش افزوده نسبت به ۹۷، ۲۵ درصد کاهش یافته است، اما هنوز این بازار بسیار غیرشفاف است.

این جریان خود را مدعی شفافیت و مبارزه با فساد می‌داند. بازخوردی از رویکرد مردم نسبت به تلاش‌های وزارتخانه خودتان دارید؟

هنوز میزان شکایت‌هایی که به ما می‌شود، بسیار بالاست. انتظارات مردم از ما زیاد است. دیروز (سه‌شنبه گذشته) که روز سالمند بود، برای سرکشی به یکی از آسایشگاه‌های سالمندان رفتم. آنجا دیدم حتی به پیرزنی که در آن آسایشگاه بود و موبایلی که فرزند او برایش گرفته بود، رحم نکرده بودند، پیرزنی که قابلیت استفاده از این گوشی و این خدمات را ندارد. از نظر من این پول، کثیف‌ترین و حرام‌ترین نوع پولی است که از آن سوء استفاده می‌شود.

آیا ممکن است این حملات برخوردهای شما را متوقف کند؟

هر جریان سیاسی که باشد و هر حمله‌ای که باشد، چندان برای من قابل توجه نیست. صدا و سیما گزارش پخش کند یا نکند، این سایت بنویسد یا ننویسد، یک روز این اتفاق افتاده، روز دیگر هم بگویند اتفاق دیگری افتاده است. آن روز که من این مسأله را اعلام کردم، گفتم که فردا می‌گویند قاتل بروسلی هم آذری جهرمی است. اشکالی ندارد. ما این تبعات را به جان خریدیم و قطعاً این مسأله را، البته مدبرانه و نه به صورتی که فرآیند حلال این اقتصاد دیده نشود یا آسیب ببیند، بلکه در یک فرآیند مدبرانه این مسأله را حل می‌کنیم. جزء به جزء اقدامات خود را نیز به اطلاع مردم می‌رسانیم. بر سر این موضوع کوتاه نمی‌آییم و تعارف هم نداریم. حالا هرچه دل شان می‌خواهد، بگویند.

قوه قضائیه اعلام می‌کند که در برخورد با مفاسد جدی است. شما در برخورد با این اقتصاد ناسالم و غیرشفاف، همراهی قوه قضائیه را اخذ خواهید کرد؟

حتماً. در سال گذشته یک پرونده ابتدایی را به قوه قضائیه فرستادیم. این پرونده درباره یک دزدی و کلاهبرداری آشکار ۳۳ میلیارد تومانی بود که البته پول آن را به مردم بازگرداندیم، به این ترتیب که پیامک برای مردم رفت و پول آن به حساب مردم برگشت. پرونده آن ۵ شرکت را به قوه قضائیه دادیم. در مرحله بازپرسی، پرونده به ضابط قوه قضائیه که وزارت اطلاعات بود، ارجاع شد و آنان هم عده‌ای را دستگیر کردند و به افرادی رسیدند. البته اطلاعی ندارم ادامه این پرونده به کجا رسید.

پرونده دیگری هم درباره شرکتی بود که به قوه قضائیه ارائه شد. در گزارش اولیه تخلفات این شرکت بالغ بر ۵۰۰ اپلیکیشن در پرونده مطرح بود، اما در بازداشت و بازجویی از آن فرد مشخص شد که بیش از هزار اپلیکیشن بوده است. ظاهر افرادی که در این شرکت بودند، همه مذهبی بودند. بعد که پلیس بررسی کرد و گزارشی به ما ارائه داد، مشخص شد گروهی که ظاهر مذهبی به خود گرفته بودند و در این زمینه ادعای زیادی هم داشتند، متأسفانه نرم‌افزارهایی با تبلیغات پورنوگرافی داشتند تا از این طریق این بازار را جذب کنند. در این زمینه هم دستگاه قضایی همکاری کرد.

حالا هم موردی نبوده است که ما استمداد بطلبیم و دستگاه قضایی ورود نکند. قطعاً مواردی که لازم باشد به دستگاه قضایی ارسال می‌کنیم. البته خوب است این دو پرونده‌ای که یکی از طریق پلیس و دیگری به صورت مستقیم به دستگاه قضایی ارسال کردیم، اطلاع‌رسانی شود تا مشخص شود که چه برخوردی شده است، چرا که این اطلاع‌رسانی در بازدارندگی‌ها مؤثر خواهد بود. تکلیف بقیه موضوعات نیز در دو یا سه هفته آینده مشخص می‌شود.

پس از رپرتاژی که صدا و سیما از خانم مهرنوش، مدیرعامل سابق رایتل منتشر کرد، برخی مدعی شدند ایشان در همان دوره کوتاه مسئولیت، تفاهمنامه‌ای ۱۶۰ میلیارد تومانی با صدا و سیما امضا کرد. مسائلی از این دست به همراه روابط شرکت توسکا با صدا و سیما را چقدر در حملات این رسانه مؤثر می‌دانید؟

داستان صدا و سیما با آذری جهرمی دنباله‌دار است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آذری جهرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی جدید قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه به عنوان کانون تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و رفع تظلمات و مبارزه بی‌امان با مظاهر گوناگون فساد است.

ایسنا در گزارشی نوشت: اصغر جهانگیر در اولین نشست خود در سمت سخنگویی قوه قضاییه، گفت: از حسن اعتماد رییس معزز قوه قضاییه برای سپردن مسئولیت جدید کمال تشکر را دارم. از اینکه فرصت خدمت گذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را یافتم خداوند متعال را شاکرم.

وی افزود: قطعا در این مسیر به همکاری‌ها و همراهی‌ها و مساعدت اصحاب رسانه بیش از پیش محتاجیم و تلاش ما در این دوره این است که به یاری شما بتوانیم تصویر مناسبی از خدمات و زحماتی که در دستگاه بزرگ عدلیه صورت می‌گیرد، در معرض نظارت و قضاوت افکار عمومی قرار دهیم.

وی از سخنگویان ادوار قوه قضاییه نیز تشکر کرد.

جهانگیر گفت: قوه قضاییه به عنوان کانون تحقق عدالت و احقاق حقوق مردم و رفع تظلمات و مبارزه بی امان با مظاهر گوناگون فساد است. وظایف سنگینی به ما سپرده شده است و شناساندن این وظایف مستلزم اطلاع رسانی دقیق و صریح برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار دستگاه قضایی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: یکی از جنبه‌هایی که این مسئولیت سنگین را به من سپرد نگاه پیشگیری از وقوع جرم و زمینه‌های وقوع جرم با همکاری و مشارکت مردم از طریق کمک رسانه‌ها به عنوان رکن جدید حاکمیتی است.

جهانگیر ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم به عنوان دو مناسبت بسیار مهم گفت: کارگران به عنوان بازوان اصلی تولید کشور نقش مهمی در حوزه اقتصاد و سازندگی کشور ایفا کرده‌اند و می‌کنند و امسال نیز شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم است این نقش بیش از پیش پر رنگ شده است که باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین فرارسیدن روز معلم که همزمان با شهادت شهید مطهری است را تبریک می گویم و توجه و استفاده از آثار علامه شهید بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به انتشار سند تحول قضایی گفت: در حوزه پیشگیری از جرایم که یکی از اصول اساسی قوه قضاییه است با چالش‌هایی روبرویم از جمله تزلزل در روابط حقوقی اشخاص. در سند بحث هوشمندسازی شروط قراردادی و بحث تقویت خدمات دفاتر اسناد رسمی و... پیش بینی شده است. همچنین در این سند مقابله با فساد و کارآمدی توجه زیادی شده است. جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است و در این سند هم پیش بینی‌های لازم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه این سند از سوی ریاست قوه قضائیه تائید و ابلاغ شد، افزود: این سند می تواند حل کننده مشکلات باشد. سند تحول و تعالی قوه قضاییه رویکرد تحولی دارد و ۱۰ عنوان پیشران در این سند پیش بینی شده که با همکاری سایر دستگاه های حاکمیتی و مردم برای هوشمندسازی، نظارت بر عملکرد ضابطین، رفع ساختارهای فساد زا، تقویت فعالیت رسانه ای قوه قضاییه و.... در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

جهانگیر افزود: به عنوان مثال فراوانی مصادیق تضییع حقوق عامه، تراکم تشکیل پرونده در دستگاه های قضائی، محدود شدن برخی از آزادی های مشروع مردم که برای فقدان قانون این اتفاق افتاده، کثرت مصادیق زیاد در تضییع حقوق ایرانیان از جمله چالش هایی است که قوه قضاییه با آن موجه است و در سند برای آن راهکارهایی پیش بینی شده است.

وی افزود: به عنوان مثال مردم با حسن نیت یک معامله را انجام می دهند اما به علت ناآشنا بودن آن‌ها با الفبای حقوق منجر به ثبت شکایات در سیستم قضایی می‌شد، از همین رو در سند راهکار این معضل پیش بینی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: با پیگیری ماموریت‌های سند و همکاری قوای محترم ان شاءالله بتوانیم موضوعاتی همچون احقاق حقوق عامه، مبارزه با فساد و رفع موانع تولید و اقتصاد و صیانت از آزادی‌های مشروع مردم و تامین حقوق متهمان در همه بخش‌ها و توسعه صلح و سازش را به منصه ظهور برسانیم. در حوزه رسانه هم سند تحول کار جدیدی کرده و آن هم برگزاری جشنواره عدالت و رسانه است.

جهانگیر در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه با توجه با اعلام بازگشت اموال بابک زنجانی به کشور، آیا تصمیم جدیدی در این باره گرفته شده است؟ گفت: رای این پرونده در سال ۹۵ از شعبه ۳۸ دیوان عالی صادر شد و پیش بینی شده بود که در صورت استرداد اموال و جبران خسارت وارده و اظهار ندامت و توبه محکوم علیه می تواند استحقاق برخورداری از تخفیف و عفو شود.

نقض حکم اعدام بابک زنجانی و تبدیل به ۲۰ سال حبس

وی افزود: با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد و از ریاست قوه در اجرای دادنامه درخواست شد و با تایید ایشان و موافقت رهبری ایشان حکم اعدامش نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901296

دیگر خبرها

  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • رامون کالدرون: هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که رئال مادرید، کار آسانی برابر بایرن مونیخ خواهد داشت
  • بابک زنجانی امکان استفاده از آزادی مشروط را دارد
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند