Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:09:12 GMT

احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۵۱۹۷

احتمال برخورد صاعقه در نیمه جنوبی کشور

فریبا گودرزی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: امروز سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی، جنوب و جنوب شرق فارس، سواحل دریای عمان و جزایر واقع در تنگه هرمز، رگبار شدید باران گاهی رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت. در مناطق مستعد، بارش‌ها به شکل تگرگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی در برخی نقاط بوشهر هم رگبار پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

وی اظهار داشت: فردا بارش‌ها در این مناطق ادامه دارد، ضمن اینکه دامنه های زاگرس مرکزی یعنی چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد، دوشنبه و سه‌شنبه بارش‌ها در این مناطق تضعیف می‌شود اما به شکل پراکنده ادامه خواهد داشت و  چهارشنبه دوباره بارش‌ها در این مناطق تشدید می‌شود. 

گودرزی ادامه داد: دریای عمان و خلیج فارس تا اوایل روز دوشنبه مواج و متلاطم خواهند بود، بنابراین از تردد شناورهای سبک و نیمه سبک و قایق‌های تفریحی کوچک خودداری شود، همچنین در سواحل نیز توفان و رگبار و رعد و برق رخ می‌دهد.

 وی گفت: نیمه شمالی کشور نیز از یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما گاهی همراه با وزش بادهای شدید برای سواحل شمالی، اردبیل و شمال شرق رخ خواهد داد. اواخر وقت دوشنبه و سه شنبه بارش‌های پراکنده در سواحل آغاز می‌شود و چهارشنبه بعدازظهر هم با نفوذ جریانات شمالی ضمن کاهش دما در نوار شمالی کشور به خصوص استان های ساحلی بارش‌ها تشدید می‌شود.

آسمان تهران صاف 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. کمینه دمای امروز پایتخت ۱۷ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران ۲۶ درجه بالای صفر می‌شود.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۲ درجه بالای صفر، بجنورد ۳ درجه و اهواز با دمای ۴۲ درجه بالای صفر و بوشهر ۳۷ درجه، به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وضعیت هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) برخورد نادر صاعقه به آتشفشان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) برخورد نادر صاعقه به آتشفشان
  • وقوع تندبادهای لحظه‌ای و گردوخاک در اصفهان/ هوا ۵ درجه سردتر می‌شود
  • دمای اصفهان تا ۵ درجه کاهش می‌یابد
  • صاعقه مرد الیگودرزی را به کما برد
  • آخرین جزئیات بارش‌ها و دمای هوای تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
  • تداوم بارش باران در تهران تا پنجشنبه
  • تداوم بارش بهاری در اصفهان / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر/ دریا متلاطم است