Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بهشتی گفت: وقتی که کرامات و عنایات و الطاف خداوند به زائران قبر مبارک امام حسین(ع) در قیامت عطا می شود آنها که از زیارت آن حضرت در دنیا بی نصیب مانده اند حسرت می خورند و این یکی از حسرت های قیامت است.

حجت الاسلام «علیرضا بهشتی» شامگاه گذشته(۱۲ مهر) در حاشیه مراسم شهادت حضرت رقیه(س) که همراه با برپایی بزرگرتین سفره حضرت رقیه(س) در امامزاده سید ابراهیم نایین برگزار شد با اشاره به قرار گرفتن در آستانه اربعین حسینی به اهمیت و فضیلت زیارت مرقد مبارک حضرت اباعبدالله (ع) اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان اظهار داشت: حرم سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) قبله عاشقان است و هر دل مشتاقی آرزو می کند که در این ایام جزء خیل زائران و قطره‌ای از این اقیانوس عظیم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این محقق حوزوی با اشاره به اهمیت زیارت قبور مطهر ائمه (ع) افزود: امام رضا (ع) می‌فرماید که «هر امامی حقی بر عهده شیعیان و پیروانش دارد و یکی از اعمالی که باعث ادای حق امام است همت گماشتن پیروان برای زیارت قبور مطهر ائمه (ع) است».


وی در ادامه بیان کرد: در روایات متعدد و فراوان از ائمه (ع) بر زیارت دو امام یعنی زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) تاکید فراوانی شده است.


بهشتی گفت: امام صادق (ع) می فرماید «اگر خداوند متعال نسبت به بنده‌ای اراده خیر کند دو نعمت به او عنایت می فرماید؛ هم محبت نسبت به وجود مبارک سید الشهدا را در قلب او قرار می دهد و هم اشتیاق به زیارت بارگاه ملکوتی آن حضرت به او عنایت می شود.»


وی افزود: بر اساس روایات وقتی که کرامات و عنایات و الطاف خداوند به زائران قبر مبارک امام حسین(ع) در قیامت عطا می شود آنها که از زیارت آن حضرت در دنیا بی نصیب مانده اند حسرت می خورند و این یکی از حسرت های قیامت است.


این محقق حوزوی با اشاره به روایات مختلف پیرامون عظمت و فضیلت زیارت قبر امام حسین (ع) بیان کرد: از محبوبترین اعمال نزد خداوند زیارت قبر حضرت سید الشهداء (ع) است و با هر قدمی در مسیر این زیارت  حسنه ای بر اعمال زائر افزوده و سیئه ای از سیئات او پاک می شود.


حجت الاسلام بهشتی در بخش دیگری از بیانات خود گفت: امام صادق (ع) پیرامون جایگاه زائر امام حسین (ع) می فرماید که حضرت فاطمه زهرا (س) مادر ما، برای زائر قبر امام حسین (ع) دعا می کند.


وی با تسلیت شهادت حضرت رقیه (ع) و ایام سوگواری ماه صفر ادامه داد: حضرت رقیه (س)، دختر سه ساله امام حسین (ع) باب الحوایج و دارای کرامات زیادی است./
 

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی روزنامه سپاه پاسداران کانون های مساجد اصفهان سفره حضرت رقیه س سفره حضرت رقیه س موکب اربعین زائران اربعین حسینی عزاداری اربعین زیارت اربعین ایام اربعین حسینی اربعین حسینی نایین اربعین زیارت امام حسین ع در روز اربعین پیاده روی اربعین زیارت عاشورا زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)

مراسم عزاداری ظهر روز شهادت امام صادق علیه السلام با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری و مداحی میثم مطیعی در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079855 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • تجدید میثاق مسئولان حوزه حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره)
  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر حضرت معصومه (س) + تصاویر
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • مشهد الرضا سوگوار و عزادار سالروز شهادت صادق آل عبا (ع)
  • حسرت تن‌هاخ: با او یونایتد تیم دیگری می‌شد