Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@17:42:03 GMT

گوترش خواستار خویشتنداری در عراق شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۵۳۴۱

دبیر کل سازمان ملل روز جمعه خواستار حداکثر میزان خویشتنداری در عراق شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز جمعه از تمامی طرف‌ها در عراق خواست تا حداکثر میزان خویشتنداری را از خود درباره تظاهرات نشان دهند.

دبیر کل سازمان ملل همچنین خواستار جلوگیری از هرگونه خشونت در تظاهرات این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که منابع خبری عراق روز جمعه از وضعیت آرام در شهر بغداد پایتخت این کشور خبر داده بودند.

شبکه خبری السومریه گزارش داد که روز جمعه، مناطق مختلف بغداد به ویژه میدان «التحریر» –مرکز این شهر- آرام است.

خبرنگار السومریه هم گفت که مناطق مرکزی بغداد از صبح جمعه، آرام بوده و خالی از تظاهرات کنندگان بوده است.

در همین راستا نیز «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و رئیس نیرو‌های مسلح عراقی قانون ممنوعیت آمد و شد در پایتخت این کشور و تعدادی از شهر‌های جنوب این کشور را از ساعت ۵ صبح شنبه لغو کرد.

تظاهرات در برخی از شهر‌های عراق از سه‌شنبه این هفته (نهم مهر) در اعتراض به شرایط اقتصادی، عدم اشتغال‌زایی و عدم مقابله با فساد آغاز شده و همچنان به صورت پراکنده در برخی شهر‌های این کشور ادامه دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ارز اربعین ۹۸ گروه عظام عباس ایروانی مرز خسروی قاسم سلیمانی لردگان گوترش دبیرکل سازمان ملل عراق اعتراضات درگیری خویشتنداری ارز اربعین ۹۸ گروه عظام عباس ایروانی مرز خسروی قاسم سلیمانی لردگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • احمدیان در سن‌پترزبورگ چه می کند؟
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند