Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:23:49 GMT

نخستین نشست معماری معاصر مساجد برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۵۴۷۹

نخستین نشست معماری معاصر مساجد برگزار می‌شود

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی معماری معاصر مساجد ۱۴ مهر‌ماه در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان:نخستین نشست از سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد با سخنرانی سید محمد بهشتی، عضو پیوسته و رئیس گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، و شهرام پازوکی، عضو گروه فلسفه هنر فرهنگستان هنر، همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدسعید ایزدی، دیگر عضو گروه تخصصی معماری و شهرسازی، دبیر این سلسله نشست‌ها و عهده‌دار راهبری سخنرانی‌ها است.

سلسله نشست‌های معماری معاصر مساجد در راستای اهداف و مأموریت‌های گروه تخصصی معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر با همکاری دبیرخانه شورای عالی معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین دیگر دستگاه‌های مرتبط، به موضوع معماری معاصر مساجد می‌پردازد. این گروه، در نظر دارد پس از برگزاری این سلسله نشست‌ها، بیانیه‌ای با هم‌فکری متخصصان تهیه و تدوین کند و سپس آن را به‌منظور سیاست‌گذاری و سامان‌دهی وضعیت معماری مساجد، به شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط پیشنهاد دهد.

 

این سلسله نشست‌ها، که با حضور استادان و صاحب‌نظران حوزه معماری و شهرسازی و میان‌رشته‌ای برپا خواهد شد، با طرح بنیان‌های نظری آغاز می‌شود و به معرفی نمونه‌هایی از تجارب موفق و ناموفق معماری معاصر مساجد در کشور‌های اسلامی و همچنین معماری ایرانی می‌پردازد.

 

نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی معماری معاصر مساجد، روز یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶، آغاز می‌شود و از آن پس، به مدت ده جلسه هر دو هفته یک‌بار روز‌های یکشنبه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر، به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان طالقانی، شماره ۱۵۵۲، میزبان هنردوستان خواهد بود.

 

منبع: ایکنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد اربعین حسینی پیاده روی اربعین زائران اربعین حسینی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته نیروی انتظامی اصفهان خطبه های نماز جمعه مواکب الاتحاد فرهنگستان هنر مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، امروز دوشنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت دهه کرامت که در استانداری لرستان و با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران اسلامی ارادت ویژه‌ای به آقا و ولی‌نعمت خود حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) دارند و دهه کرامت بهترین زمان برای ابراز ارادت و ادای احترام به ساحت اهل‌بیت (ع) است.

وی افزود: در دهه کرامت امسال تمامی مساجد استان میزبان برگزاری برنامه‌های دهه کرامت و با محوریت خود مردم خواهند بود و برنامه ویژه‌ای برای تجلیل از دختران موفق و نام‌آور در سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در سطح استان برگزار خواهد شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، گفت: پرداختن به فریضه عفاف و حجاب از مهم‌ترین رویکردهایی است که باید در این دهه موردتوجه و بازشناسی جدی قرار گیرد.

کد خبر 6090799

دیگر خبرها

  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • زمان برگزاری نشست مشارکت در بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری