Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر احسان جمشیدیان، متخصص قلب و عروق  به همشهری آنلاین می‌گوید:  افرادی که دچار بیماری‌های زمینه ای (فشارخون بالا،  دیابت، چربی خون، سرطان) هستند،  افرادی که اضافه وزن دارند و افراد سیگاری، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته قلبی هستند بنابراین، توصیه می‌شود که این افراد قبل از پیاده‌روی اربعین نکات بهداشتی و پزشکی را رعایت کنند و با مراجعه به پزشک، از سلامت قلب خود اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او اضافه می‌کند:  اما در عین حال، همه ساله بعد از ایام اربعین،  تعدادی از زائران  را معاینه  می‌کنم که در طی پیاده‌روی اربعین،  دچار عارضه قلبی شده اند. اکثر این زائران کسانی هستند که قبلا هیچ‌گونه سابقه قلبی نداشته اند و بعد از یک پیاده‌روی سنگین جسمی،  دچار سکته قلبی شده اند. به همین دلیل، خوب است زائران با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی از بروز بیماری‌های قلبی در سفر جلوگیری کنند.

*توصیه‌های دکتر احسان جمشیدیان را بخوانید:

اگر در راه رفتن سریع و فعالیت،  دچار تنگی نفس یا درد سینه می‌شوید این یک علامت هشدار است. حتما قبل از سفر به کلینیک قلب مراجعه کنید. اگر  دیابت،  فشارخون  و یا سابقه بیماری قلبی دارید، حتما قبل از سفر با پزشک معالج‌تان برای  تنظیم داروها مشورت کنید.  بهتر است با توجه به پیاده‌روی سنگین،  قبل از سفر یک نوار قلب بگیرید و از سلامت و توانایی قلب خود مطمئن شوید. چند روز قبل از شروع سفر،  مسافتی را همه روزه پیاده‌روی کنید تا آمادگی جسمی لازم حاصل شود. آب زیاد مصرف کنید  و استراحت کافی داشته باشید. چنانچه در طی پیاده‌روی اربعین دچار درد سینه و یا نفس کم آوردن شدید، اصرار به ادامه مسیر نکنید و به اولین مرکز پزشکی مراجعه کنید.

    دکتر جمشیدیان  می‌گوید: بسیاری از نشانه‌های حمله قلبی به طور تدریجی،  بروز می‌کند اما  نشانه‌های حمله‌های قلبی گاهی  هم ناگهانی و شدید است. درهرحال احساس سنگینی و درد در قفسه سینه بعد از فعالیت و یا  مصرف غذا، درد در قفسه سینه و سردل که به پشت یا کتف‌ها منتشر شود،  تعریق سرد و تهوع و در برخی از موارد هم   تنگی نفس برخی از علائم حمله‌های قلبی است.

به گفته کارشناسان بهداشتی و پزشکی، ۵۰  درصد مرگ‌ و میرها در ایران،  به‌دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی است،  بیماری‌های قلبی عروقی، اولین عامل مرگ و میر در کشور است و  سن سکته‌های قلبی نیز در سال‌های اخیر کاهش یافته است.

مجله قلب کد خبر 457490 برچسب‌ها بیماری - قلبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیماری قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، منصور تقوی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: تعداد مبتلایان این بیماری در منطقه سیر صعودی گرفته است و با وجود اقدامات پیشگیرانه و درمانی انجام گرفته در منطقه، اقدامات کافی نبوده است.

وی بیان داشت: باید در راستای جلوگیری از بحرانی شدن وضعیت بیماری در منطقه، اقدامات تکمیلی عاجل برای واکسینه کردن دام‌ها انجام شود.

تقوی تصریح کرد: این بیماری در دام زنده هیچ علائم مشخصی ندارد و تنها از راه آزمایش خون مشخص می‌شود که نیازمند دستگاه‌های آزمایشگاهی و نیروی مجرب است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ رأس دام در دیشموک خون گیری شدند، گفت: از این تعداد ۶۱ رأس دام مبتلا تشخیص داده شدند که ۵۶ رأس آن مبتلای قطعی بودند که معدوم شدند.

تقوی افزود: مرحله دوم پایش مردم در روستاها، پس از جواب آزمایش‌ها انجام و تیم سلامت شبکه بهداشت شهرستان کهگیلویه به سرپرستی پزشک متخصص بیماری‌های عفونی به همراه دارویار و داروهای مورد نیاز به روستا اعزام شدند و علاوه بر دارو برای بیماران، آموزش‌های لازم همچون عدم استفاده از شیر و فرآورده‌های لبنی و گوشت خام به اهالی روستا ارائه شد.

کد خبر 6098456

دیگر خبرها

  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • ۴۰مبتلا به تب مالت در دیشموک/سه روستا دچار اپیدمی هستند
  • ژن‌های افسردگی و بیماری قلبی کشف شد
  • ۴ عادت مخرب که به‌تدریج جان شما را می‌گیرد
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن
  • ۱۰ فایده پیاده روی در سلامت بدن | بهترین زمان پیاده روی چه زمانی است؟
  • امدادگران، پیرمرد دچار ایست قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه را نجات دادند
  • پیرمردِ دچار ایست‌قلبی در کوه‌های اطراف اشنویه احیا شد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند