Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیس بوک امروز رسما اطلاعاتی جدید از پیام رسان جدید خود منتشر کرد. این پیام رسان نه تنها شما را ردیابی می کند، باتری شما را رصد کند و حتی اگر محیط کار شما را شناسایی می کند.

شرکت فیس بوک یک برنامه ویژه اینستاگرام با نام "Threads" منتشر کرده که به کاربران امکان می دهد تا به نزدیکترین دوستان خود پیام دهند اما این برنامه با برخی دسترسی های بی سابقه همراه است که می تواند خطرناک باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی وضعیت داده های Threads نشان می دهد که چگونه فیس بوک هنوز هم برای داده های کاربران بی مبالات عمل می کند حتی اگر خود را به عنوان یک شرکت با محوریت حریم خصوصی معرفی کند. به نظر می رسد فیس بوک برای رقابت با بزرگ ترین رقیب اینستاگرام یعنی اسنپ چت دست از رعایت حریم خصوصی برداشته است.

 

برنامه پیام رسانی جدید فیس بوک Threads به عنوان روشی برای ارسال پیام نزدیک به دوستان شما در نظر گرفته شده است اما به عنوان برنامه ای که خصوصی و صمیمی است بیش از حد استاندارد از شما اطلاعات می گیرد. این برنامه به کاربران امکان می دهد پیام ها و به روزرسانی های وضعیت را فقط برای افرادی که به عنوان «دوستان نزدیک» خود را در برنامه اشتراک عکس تعیین کرده اند ، ارسال کنند.

اما درخواست های این برنامه در iOS و اندروید نشان می دهد که چطور عطش فیس بوک برای داده های دقیق و خصوصی درباره پایگاه کاربری همچنان ادامه دارد. این موضوع حتی پس از گذشت دو سال از رسوایی کمبریج آنالیتیکا و سوء استفاده از اطلاعات شخصی 2.7 میلیارد کاربر رخ می دهد.

اما اجازه دهید بررسی کنیم اگر قرار باشد این برنامه را استفاده کنیم اجازه استفاده از چه اطلاعاتی را به فیس بوک می دهیم؟

 

_دسترسی مداوم به موقعیت مکانی شما

_بررسی حرکات و فعالیت تناسب اندام شما

_سطح باتری شما

_این که آیا شما به داده های وای فای یا تلفن همراه وصل شده اید

_نزدیکترین دوستان شما ، در فهرست "نزدیکترین دوستان" در اینستاگرام شما

در صورتی که شما این دسترسی را به فیس بوک اعطا کنید، بسیاری از اطلاعات شما به طور دائم در اختیار فیس بوک قرار خواهد گرفت. هنوزمشخص نیست که آیا فیس بوک قصد دارد از این داده های جمع آوری شده از Threads برای اطلاع از قابلیت های تبلیغاتی پیشرفته خود استفاده کند یا هدفی دیگر دارد اما چیزی که مشخص است، وضعیت بغرنج کاربران برابر چنین موضوعی است. با توجه به رسوایی های پیشین فیس بوک انتظار می رود  کاربران در اعطای این دسترسی به فیس بوک با دقت بیشتری وارد عمل شود./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  رضا رجبی پیشکسوت فوتبال در برنامه مجله فوتبال درباره واگذازی باشگاه استقلال به بخش خصوصی گفت: اگر مسئولان جدید برنامه برای باشگاه نداشته باشند واگذاری به بخش خصوصی هیچ فایده‌ای ندارد.  

پیشکوست باشگاه استقلال افزود: نام خلیج فارس بسیاز بزرگ و ارزشمند است و نباید پسوند یک باشگاه شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای نخستین‌بار
  • کیش دستوری به پیامک بانکی
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • جذاب‌ترین قابلیت استوری اینستاگرام رونمایی شد
  • قابلیت‌های جدید و جذاب استوری اینستاگرام
  • جدیدترین قابلیت‌های استوری اینستاگرام + عکس
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • مجازات واتس‌اپ برای کاربران خاطی!