Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:46:21 GMT

برگزاری نماز جماعت هماهنگ در مسیر نجف به کربلا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۵۹۴۶

برگزاری نماز جماعت هماهنگ در مسیر نجف به کربلا

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است از ۴ روز مانده به اربعین تمامی نوبت‌های نماز در مسیر اصلی جاده و به صورت جماعت اقامه شود و تمامی موکب دارن ایرانی و عراقی نیز از اقامه نماز به صورت گروه‌های کوچک خودداری کنند تا بتوانیم شاهد برپایی صف عظیم نماز جماعت در مسیر پیاده روی نجف به کربلا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد خامه‌یار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: چندی پیش جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۸ استان درگیر در پیادهروی اربعین در کرمانشاه برگزار شد که در آن توجه ویژه به اقامه نماز جماعت در ایام پیاده‌روی اربعین در دستور کار نهادهای استان‌های مربوطه قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه مذکور مصوب شد تا تمامی اداراتی که در مسیر پیادهروی اربعین قرار دارند تمام امکانات خود اعم از نمازخانه و سرویس‌بهداشتی را در اختیار زائرین اباعبداللهالحسین قرار دهند و زائرین می‌توانند قصور اداراتی که از این کار سر باز زده‌اند را به ستاد اقامه نماز استان‌ها و یا مراجع ذی‌ربط اطلاع دهند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم اضافه کرد: به دستور فرمانده کل ارتش تمامی پادگان‌ها مکلف هستند تا تاسیسات اردویی و امکانات صحرایی خود را در طول مسیر در اختیار زائرین قرار داده و نیازهای بهداشتی و امدادی زائرین را تا جایی که در توان است برطرف سازند، پایگاه‌های امدادی هلال احمر مستقر در سرتاسر مسیر نیز موظف‌اند تا مکان پایگاه خود را جهت اقامه نماز در اختیار زائرین قرار دهند.

خامهیار ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، قرار است از ۴ روز مانده به اربعین تمامی  نوبت‌های نماز در مسیر اصلی جاده و به صورت جماعت اقامه شود و تمامی موکب‌دارن ایرانی و عراقی نیز از اقامه نماز به صورت گروه‌های کوچک خودداری کنند تا بتوانیم شاهد برپایی صف عظیم نماز جماعت در مسیر پیادهروی نجف به کربلا باشیم.

وی اظهار کرد: این برنامه در سال گذشته تا حدودی اجرا شد و صف تشکیل شده نماز جماعت از نجف تا کربلا به ۲۰ تا ۳۰ کیلومتر از مسیر رسید و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته نماز جماعت امسال به ۸۵ کیلومتر خواهد رسید و از کربلا به نجف می‌رسد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با بیان اینکه پذیرایی موکب‌ها در زمان برگزاری نماز تعطیل است، افزود: انجام نگرفتن پذیرایی در زمان برگزاری نماز جماعت سبب ایجاد وحدت و هبستگی بیشتر بین نمازگزاران و تشویق سایر زوار به اقامه نماز جماعت در مسیر خواهد شد که همین مسأله تاثیر گسترده‌ای بر اذهان عمومی خواهد گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعباس حقیقی‌نیک با اعلام این خبر گفت: به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع) روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت‌ ماه، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) خاطرنشان کرد: شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ ماه نیز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌ جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت و در ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی (ره) به سوگواری می‌پردازند که سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.

وی در پایان گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 6093989

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • گروه های مردمی اقامه نماز جماعت باید تقویت شوند
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • ویژه‌ برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق (ع) در شاهچراغ اعلام شد
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز