Web Analytics Made Easy - Statcounter

از میان دو حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم به عنوان مخالفان سرسخت عمران‌خان، حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل بیشتر دچار آه و تاب براندازی دولت به دلیل آنچه که رییس این حزب تقلب در انتخابات و مشروعیت نداشتن دولت می‌خواند، است.

«مولانا فضل الرحمان» رییس حزب جمعیت علمای اسلام که از ابتدای سال جاری میلادی مدعی راه‌اندازی تظاهرات میلیونی علیه عمران‌خان و برای براندازی دولت شده بود، اکنون به نظر می‌رسد برای جلب رضایت نظر شرکای سیاسی خود شامل رهبران دو حزب مسلم لیگ نواز و مردم به مشکل برخورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضل الرحمان پنجم آبان (۲۷ اکتبر) را روز برگزاری تظاهرات ضددولتی و حرکت به سمت اسلام‌آباد پایتخت پاکستان مقرر کرد اما گفته می شود سایر احزاب مخالف چندان اشتیاقی برای پیوستن به این پویش ندارند و فضل الرحمان را برای تجدیدنظر در تصمیم خود تحت فشار قرار می دهند.

رهبران جناح مخالف پاکستان ضمن تکرار اتهامات علیه دولت عمران‌خان مبنی بر تقلب در انتخابات سال گذشته و تشکیل دولت براساس نتایج جعلی به ویژه انتقام از مخالفان سیاسی، خواستار عقب افتادن زمان راه‌اندازی تظاهرات که عنوان آن را «راهپیمایی آزادی» گذاشته‌اند، هستند.

"احسن اقبال" دبیرکل حزب مسلم لیگ نواز طی گفت‌وگو با رسانه‌ها در اسلام آباد، تنها راه حل برای برون رفت اختلافات میان دولت و جناح مخالف را برگزاری انتخابات مجدد دانست.

وی که به دیدار اخیر میان روسای حزب مسلم لیگ نواز و حزب مردم اشاره کرد، افزود: ما بر سر کشمیر در کنار دولت و حامی مواضع آن هستیم اما نهضت جناح مخالف علیه دولت عمران‌خان همزمان ادامه خواهد یافت.

به نظر می‌رسد با توجه به گام‌های آهسته و اما مبهم مخالفان سیاسی عمران خان، ادامه اختلافات درونی میان رهبران اپوزیسیون پاکستان بار دیگر برگزاری تظاهرات ضددولتی را مانند ماه‌های اخیر، در هاله ابهام قرار دهد.

جناح مخالف پاکستان از شهریورماه سال گذشته حزب عمران خان را به تقلب در انتخابات متهم کرده و سپس تصمیم گرفت تا رسیدن به نتیجه مشترک یعنی کنار زدن دولت، دست از اعتراض برندارد.

همچنین دو حزب اپوزیسیون پاکستان شامل مسلم لیگ نواز و حزب مردم اینبار چندان تمایلی برای پیوستن به راهپیمایی ضددولتی از خود نشان نداده و به گفته ناظران سیاسی در پاکستان، این وضعیت برای مولانا فضل الرحمان مشکل ساز خواهد بود.

در همین حال «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تلاش مخالفان از جمله رئیس حزب جمعیت علمای اسلام را نشان دهنده مایوسی آنان در رقابت های سیاسی عنوان کرد و افزود: دولت هرگز به مخالفان باج نخواهد داد.

تنش های سیاسی میان دولت پاکستان به حاکمیت حزب تحریک انصاف و جناح مخالف این کشور که حزب مردم دومین حزب قدرتمند و مخالف دولت عمران خان محسوب می شود، در حالی تشدید شده و در ماه های اخیر احزاب مخالف با چالش هایی نظیر پرونده کیفری و فسادمالی علیه خود در دادگاه ها مواجه هستند.

پس از روی کار آمدن دولت کنونی پاکستان فرآیند پیگیری پرونده های پولشویی و فساد مالی علیه مقامات و سیاستمداران این کشور افزایش یافت.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان مخالفان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، «سیدمحمد حسینی» معاون رییس‌جمهور در امور مجلس، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعامل میان دولت و مجلس اظهار کرد: گاهی وقت‌ها اختلاف نظر کارشناسی میان دولت و مجلس وجود دارد که طبیعی است و با اقدامات و کارهایی که دولت طی این ۳ سال انجام داده، ان‌شاء الله مشکلی پیش نخواهد آمد؛ لذا تنشی میان دولت و مجلس وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی اختلاف نظرها میان دولت و مجلس بر سر بودجه ۱۴۰۳ گفت: اختلاف نظرهایی وجود داشت اما در نهایت هر چه توسط مجلس تصویب شود و شورای نگهبان هم آن را تایید کند، دولت عملی خواهد کرد و کسی قطعاً کوتاهی نمی‌کند.

در حال تکمیل...

کد خبر 6094073

دیگر خبرها

  • مخالف تک صدایی در دانشگاه‌ها هستیم
  • میان دولت و مجلس تنش وجود ندارد
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • بلینکن وارد سرزمین های اشغالی شد
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • دولت رئیسی بیخیال لایحه حجاب شد | نیاز به قانون جدیدی نیست معطل نمی‌مانیم!
  • جنجال نظرات مهدی نصیری درباره شاهزاده پهلوی و اپوزیسیون!
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست