Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، کیومرث کرمی با بیان اینکه پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان این کنفرانس را فتح بابی برای ارتباط بین دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه و دانشگاه کردستان می داند، اظهار داشت: امیدواریم در آینده این ارتباط را در همه زمینه های علمی افزایش داده و این تعامل در رونق بخشیدن به توسعه گردشگری اثر گذار واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری و توسعه را از رسالت اجتماعی دانشگاه دانست و افزود: یکی از سیاست های معاونت پژوهشی دانشگاه کردستان در واقع ارج نهادن به برگزاری چنین کنفرانسها و حمایت از کنفرانسهایی است که با جامعه ارتباط مستقیم دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه علوم انسانی می توان از دو جنبه کنفرانسها را بنگریم افزود: کنفرانس ها محلی هستند برای دیپلماسی علمی، و پژوهشگران باهدف ایجاد مراودات علمی در یک محل حضور پیدا کرده و کارهای پژوهشی خود را ارائه می دهند تا به عنوان سفیران دانشگاه خود در راستای پیشبرد ارتباطات بین المللی گام بردارند.

وی افزود: از نگاه دیگر کنفرانس خود می تواند یک گردشگری علمی باشد  و  کسانی که در آن حضور پیدا می‌کنند از پتانسیل‌ها ظرفیت‌ها آثار فرهنگی ، مذهبی و تمام پتانسیل‌های که آن شهر یا مکان دارد دیدن کنند و این می‌تواند به نوعی یک برند سازی باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کنفرانس های بین المللی دنیا در محل های کم برخوردار با امکانات کم و دور از پایتخت کشورها برگزار می شوند افزود: انتخاب این مکانها بدلیل وجود پتانسیل گردشگری جهت معرفی نقاط گردشگر پذیر صورت میگیرد و با تجمع افراد آکادمیک در برند سازی و هایلایت کردن مکان مورد نظر تلاش می کنند.

ارز آوری بر پایه صنعت گردشگری جایگزینی برای نفت است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان گفت: امروزه از صنعت گردشگری به عنوان صنعت سبز و پاک صحبت می‌شود تا بتواند جایگزینی باشد برای صنعت کشورهایی که بر پایه نفت درآمد دارند.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری می تواند اشتغال زایی به بار بیاورد افزود: طبق آمار سال ۲۰۱۸ رتبه بندی گردشگری جهانی ، به ترتیب کشور آمریکا با ۲۱۵ میلیارد دلار اسپانیا با ۷۴ میلیارد دلار و کشور فرانسه با ۶۷ میلیارد دلار از محل گردشگری کسب درآمد داشته اند. 

وی افزود: طبق ایت رتبه بندی کشور ایران توانسته  ۴.۴ میلیارد دلار و کشور عراق ۲.۵ از صنعت گردشگری درآمد داشته باشند و این نشان می دهد که باید صنعت گردشگری و صادرات غیر نفتی را جایگزین نفت کنیم.

وی عنوان کرد: طبق آمار سال ۲۰۱۸ رتبه بندی گردشگری جهانی در مادرید اسپانیا ، کشور فرانسه با ۹۰ میلیون گردشگر خارجی و کشور اسپانیا با ۸۳ میلیون نفر و کشور آمریکا با ۸۰ میلیون نفر به ترتیب رتبه اول تا سوم را در جذب گردشگر بین المللی کسب کرده اند.

وی اذعان کرد : درخور توجه است که ترکیه با وجود فقدان ذخایر نفتی توانسته با جذب ۴۶ میلیون گردشگر بین المللی رتبه نخست را در خاورمیانه کسب کند و این نشانگر اهمیت بسیار بالای صنعت گردشگری است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان اذعان داشت: هر گردشگر خارجی می تواند به اندازه ۳۰ بشکه نفت برای کشور ارز آوری داشته باشد و این مهم ما را به این وا داشته که توجه ویژه ای به صنعت گردشگری در راستای ارز آوری به کشور و استان داشته باشیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کردستان عنوان کرد: امروزه کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان ، امارات ، قطر و بحرین علیرغم حاصلخیزی از نظر صنعت نفت به تکاپو افتاده اند که صنعت گردشگری را جایگزین نفت کنند و در زمینه گردشگری نیز سرمایه گذاری قابل توجهی کرده اند.

وی تصریح کرد: طبق آماری که بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده موصوم به «ثروت در حال تغییر ملت ها» پیشبینی کرده است که ذخایر نفتی کشور ونزوئلا تا ۳۴۵ سال، لیبی تا ۲۷۵ سال، کشور ایران تا ۱۵۵ سال و کشور عراق تا ۱۱۰ سال دیگر دوام دارد.

وی با بیان اینکه ذخایر نفتی سایر کشورها کمتر از ۱۰۰ سال دیگر دوام دارد خاطرنشان کرد: این موضوع نشانگر آن است که اگر این کشورها کما فی السابق اقتصادشان بر مبنای نفت باشد به هیچ عنوان نمی توانند دوام بیاورند و مجبورند به سمت صنعت گردشگری روی آورند.

کد خبر 4736373

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه کردستان گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین هفته دفاع مقدس گردشگری شیراز گرگان خطبه های نماز جمعه اجلاس جاده ابریشم مرز مهران ایلام آتش نشانی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است

استاندار کردستان تمسک به قرآن را موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت دانست و گفت: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، امروز_ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ همراه با فرماندار و شهردار سنندج و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دارالتحفیظ امام جزری در مسجد جامع شهرک پردیس سنندج، تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در این استان شده است، بازدید کرد و ضمن دیدار با قاریان جوان و نوجوان این محفل معنوی و نورانی حاضر در این مرکز، پای گفت‌وگوی صمیمی آنان نشست.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در این دیدار با بیان اینکه تمسک به قرآن موجب سعادت و رستگاری انسان در دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: با اهتمام و اراده جدی برای برپایی محافل قرآنی، زمینه جذب بیشتر جوانان را به فرهنگ علوم قرآنی فراهم می‌کنیم.

وی دیدار با قاریان جوان و نوجوان قرآنی را موجب سعادت دانست و با اشاره به اینکه جامعه بشری در هر جای دنیا با مشکلات مختلفی مواجه و درگیر است؛ نسخه شفا بخش این آلام را تمسک به قرآن کریم و آیات الهی عنوان کرد.

استاندار کردستان، حفظ قرآن را یکی از با فضیلت‌ترین و ارزشمندترین اعمال برشمرد و به جوانان و نوجوانان این محفل قرآنی که عنایت پروردگار یکتا شامل حال آنان شده و به این سعادت دست یافته‌اند، تبریک و تهنیت گفت و آنان را منتخب و مصطفای الهی دانست.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه به هر میزان جامعه به فرامین الهی نازل شده در قرآن کریم عمل کند به همان اندازه از دام شیاطین و دشمنان دین و دیانت دور خواهد شد، اضافه کرد: امید که از این شر و درگیری که از آغاز خلقت بین جنود رحمانی و جنود شیطانی به وجود آمده و تا ابدیت ادامه دارد خداوند یکتا تقدیر ما را در جنود رحمانی مقدر فرماید و همگان را عاقبت بخیر کند.

وی با اشاره به جایگاه والای قرآن کریم و نعمت هدایت کتاب الهی، تصریح کرد: انسان برای ادامه زندگی بایستی به منبع حیات، نور و انرژی آسمانی متصل شود.

استاندار کردستان تصریح کرد: به برکت قرآنی بودن این نوجوانان، امیدوارم همه ما برنامه زندگی خود را بر اساس سبک قرآنی مدیریت کنیم و ما به عنوان پیرو، آن کتاب الهی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم تا انس با قرآن ما را از فتنه دشمنان دین و اسلام حفظ کند.

به گزارش ایمنا، دارالتحفیظ امام جزری مسجد جامع پردیس سنندج تنها مدرسه تخصصی شبانه‌روزی حفظ قرآن در استان کردستان است که تاکنون موفق به تربیت حفاظ قرآنی بسیاری در استان شده است و در حال حاضر ۳۰ قرآن‌پژوه به صورت شبانه‌روزی در این مرکز مشغول حفظ قرآن هستند و بعد از ۲ سال آموزش، مدرک معتبر حفظ قرآن به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

در حال حاضر آقایان از این خدمات بهره‌مندند و این مجموعه طی این چندسال از فعالیت خود ۹ حافظ کل را تقدیم جامعه قرآنی کرده است.

مرکز دارالتحفیظ امام جزری سنندج تمام خدمات خود را به قرآن‌پژوهان به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و در تلاش است تا در سال آتی با مساعدت و همراهی مردم، مسئولین و خیرین شعبه حفظ بانوان این مرکز را فعال خواهد کرد تا بتوان در این بخش نیز به جمعیت بانوان استان علاقمند به حفظ قرآن خدمات ارائه دهد.

کد خبر 747914

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل