Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود بیش از 12 هزار تن گردو طی امسال در این استان برداشت شود.

«زواره آزادپور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: سطح زیر کشت باغات گردوی استان کهگیلویه و بویراحمد 8هزار هکتار است.  

وی با بیان اینکه از اواخر شهریورماه برداشت این محصول از باغات استان آغاز کردند، افزود: کهگیلویه و بویراحمد 8هزار هکتار باغ گردو دارد و پیش بینی می شود بیش از 12 هزار تن گردو در این استان برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه گردوی استان شامل ارقام "محلی"،"پیوندی"،"چندلر"،"پدرو"،"سر"،"فرانکیت"و"جمال"است، خاطرنشان کرد: هر کیلوگرم گردوی استان با توجه به مرغوبیت بین 50 تا 70 هزار تومان به فروش می رسد.

آزادپور با بیان اینکه برداشت گردو تا پایان مهر ماه ادامه دارد، تصریح کرد: شهرستان‌های بویراحمد، دنا، چرام و کهگیلویه به ترتیب بیشترین گردوی استان را دارند.

وی ادامه داد: اصلاح باغات قدیمی با استفاده از پیوند سرشاخه کاری و توسعه باغات جدید از طریق کاشت نهال‌های پیوندی تجاری از برنامه‌های جهادکشاورزی استان است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مشکل اصلی در باغات قدیم سرمازدگی و  وارد شدن خسارات ناش یاز تگرگ بوده است.

آزادپور بیان کرد: طی سال گذشته با توجه به خشکسالی عملکرد تولید محصول گردو در استان پایین تر از امسال بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • برداشت گل گاوزبان از باغات اشکورات رودسر
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • لزوم پیش‌بینی آمبولانس‌های ویژه شرایط کوهستانی برای کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل