Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حذف قبوض کاغذی خدمات شهری، سایت‌ها و درگاه‌های پرداخت جعلی به دنبال سرقت اطلاعات بانکی هستند و شهروندان باید با رعایت چند نکته امنیتی از افتادن در دام کلاهبرداران جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایبنا، فیشینگ یکی از روش‌های کلاهبرداری سایبری به شمار می‌رود که متاسفانه در طول‌ سال‌های اخیر با افزایش روند خرید اینترنتی و استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیک رشد بسیار زیادی داشته و کلاهبرداران سایبری با روش‌هایی مختلف برای کاربران در فضای اینترنت دام قرار می‌دهند تا اطلاعات حساب بانکی را سرقت و نسبت به برداشت غیر مجاز اقدام کنند که از جمله این روش‌ها می‌توان به ایجاد سایت‌های فروش اینترنتی جعلی و ترفندهایی مانند دریافت شارژ و اینترنت ارزان یا رایگان اشاره داشت، اما کلاهبرداران سایبری این روزها با افزایش آگاهی مردم در خصوص برخی ترفندها به سوی ترفندهای جدیدی  از جمله پرداخت قبوض رفته‌اند و با ایجاد درگاه‌های پرداخت جعلی برای پرداخت قبوض قصد دارند تا اطلاعات بانکی شهروندان را سرقت و از آنها مبالغی را برداشت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از ابتدای مهر ماه روندی در سراسر کشور آغاز شد تا با هدف صرفه جویی در مصرف کاغذ، کمک به محیط زیست و افزایش سهولت و دسترسی شهروندان قبوض خدمات شهری از جمله قبوض برق حذف و مشترکان اطلاعات قبوض را به صورت پیامک دریافت کرده و می‌توانند از راهکارهای پرداخت الکترونیکی از جمله خودپرداز، موبایل بانک، نرم افزارهای پرداخت و درگاه‌های پرداخت سازمان‌های مذکور نسبت به پرداخت قبوض اقدام کنند. اما همین موضوع بهانه ورود کلاهبرداران سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی با استفاده از ترفند فیشینگ شده و نیاز است تا شهروندان در هنگام پرداخت از نرم افزارها و درگاه‌های پرداخت معتبر و مورد تایید استفاده کنند تا دچار خسارت و کلاهبرداری نشوند.

 

یکی از راهکارهای مقابله با فیشینگ در برابر پرداخت قبوض خدماتی از جمله قبوض برق توجه به نکات امنیتی و معیارهای سنجش اصالت سایت‌ها، نرم افزارها و درگاه‌های پرداخت است؛ همچنین نیاز است تا شهروندان زمانی که کد شناسه پرداخت و شناسه قبض ارسال شده از سوی سازمان‌های خدماتی برای پرداخت قبض را در سایت، نرم افزار و درگاه پرداخت وارد می‌کنند، اطلاعات قبض و مبلغ قابل پرداخت به نمایش درآید و با مشخصات اعلام شده از سوی سازمان مذکور به کاربر مطابقت داشته باشد چرا که در صورت وجود مغایرت یا عدم نمایش کاربر باید از ادامه وارکردن اطلاعات و انجام عملیات پرداخت خودداری کند تا وارد دام کلاهبرداران فیشینگ نشوند.

 

لازم به ذکر است، رعایت ایمنی رمز دوم کارت بانکی و توجه به اصالت درگاه‌های پرداخت به منظور انجام تراکنش برای جلوگیری از افتادن در دام کلاهبرداران با ترفند فیشینگ و سرقت اطلاعات کارت بانکی نیاز است تا نکات امنیتی درگاه پرداخت را بررسی کنید که از جمله آنها باید به وجود قفل سبز در نوار آدرس اینترنت، وجود پروتکل Https، قرار گرفتن نام دامنه شاپرک به صورت مثال  https://xxx.shaparak.ir و تغییر هر باره تصویر امنیتی و جایگاه اعداد در صفحه کلید مجازی اشاره داشت؛ همچنین توصیه می‌شود برای انجام تراکنش‌های اینترنتی از وای فای عمومی یا شبکه‌های اینترنتی که به امنیت آنها اعتماد ندارید استفاده نکنید تا احتمال سرقت اطلاعات کارت بانکی کاهش پیدا کند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی روزنامه موکب اربعین هفته دفاع مقدس سپاه پاسداران اطلاعات بانکی حذف قبض کاغذی فیشینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند

دریافت 81 MB

به گزارش همشهری آنلاین دکتر سید مسعود داوودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیه الله درباره بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده و بیماری سندرم DREES و درمان آن می‌گوید: DREES یک بیماری حساسیتی تاخیری است که با تغییرات پوستی، تغییرات احشاء داخلی و تغییرات سلول‌های خونی خود را نشان می‌دهد. شایع‌ترین علت بروز این بیماری، حساسیت‌های دارویی به داروهای ضد تشنج و آنتی بیوتیک‌ها هستند.

بیشتر بخوانید:

ترانه علیدوستی به این بیماری مبتلا شده است: سندرم درس (DRESS) | این بیماری چقدر خطرناک است و چگونه درمان می‌شود؟ نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس تماس فوری علی دایی با ترانه علیدوستی | واکنش پدر بازیگر سرشناس به تماس شهریار خبر شوکه کننده درباره ترانه علیدوستی | مادر: برایش دعا کنید

این پزشک می‌افزاید: واکنش‌های دارویی با تاخیر ٢ تا ٨ هفته‌ای اتفاق می‌افتد و علایم بالینی ناشی از آن با ضایعات پوستی کهیر مانند و یا شبیه آبله مرغان بروز کند. همچنین ممکن است درگیری مخاط دهان بروز کند؛ اما از آن مهم تر، گرفتاری غدد لنفاوی به شکل گسترده است و درگیری مخاط داخلی بدن نیز ممکن است با علایمی شبیه به هپاتیت حاد بروز کند. مهم‌ترین اقدام در درمان این بیماری، قطع مصرف داروهای مشکوک و استفاده از کورتون‌های سیستمیک و یا سایر داروهای سرکوب سیستم ایمنی است. در موارد خفیف بیماری بهبود یابنده است. تشخیص زودرس بیماری در درمان آن بسیار موثر است. جزئیات را می‌بینید و می‌شنوید.

کد خبر 847602 برچسب‌ها خبر مهم چهره‌های مشهور بیماری - بیمارستان ترانه علیدوستی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از کارت سوخت شخصی/ مراقب تراشه های کارت سوخت باشید
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند
  • هشدار به خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • هشدار یه خریداران طلا؛ مراقب طلای تقلبی باشید
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • گفته بودم مراقب بازیکن لالیگایی باشید / مسئولان هم به ورزشگاه بیایند
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • (ویدیو) هشدار مهم سردار رادان به رؤسای پلیس؛ مراقب باشید!