Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا مهرجو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، بیان کرد: آلودگی‌های نفتی در دریا شناور است و تابع جریان‌های دریایی. آنچه که می‌توانیم بگوییم این است که اکنون سواحل شهرستان گناوه از آلودگی پاک شده، اما نمی‌توانیم بگوییم دیگر آلودگی در سواحل دیده نخواهد شد.

او افزود: تا کنون چهار یا پنج بار پاکسازی کامل انجام گرفته، اما جریان‌های دریایی دوباره آلودگی‌هایی را به ساحل آورده‌اند و پاکسازی از سر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گناوه ادامه داد: آلودگی‌های نفتی روز‌ها مایع و شب‌ها جامد هستند و جمع آوری آن‌ها زمان لازم دارد.

مهرجو گفت: برخی جا‌ها به علت صخره‌ای بودن ساحل، امکان استفاده از ماشین آلات برای جمع آوری آلودگی‌ها وجود ندارد و نیرو‌های دستگاه‌های مختلف و مردم با دست آلودگی‌ها را جمع می‌کنند.

او بیان کرد: در برخی مکان‌ها مجبور شدیم که لایه‌ای از ماسه که آغشته به مواد نفتی بوده را جمع آوری کنیم.

فرماندار گناوه عنوان کرد: افزون بر ساحل گناوه، ساحل روستا‌های قلعه حیدر، مال خلیفه و مال قائد هم آلودگی نفتی داشتند که پاکسازی در همه این نقاط صورت گرفته است.

مهرجو گفت: همه دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران از جمله شهرداری‌ها، راهداری و دهیاری‌ها و نیرو‌های نفت فلات قاره خارگ و بهرگان در پاکسازی سواحل گناوه مشارکت دارند.

در همین حال رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، گفت: میزان آلودگی‌ها زیاد نیست اما پس از پاکسازی دوباره جریان‌های دریایی آلودگی جدید با خود به ساحل می‌آورند و همین عامل باعث شده پاکسازی زمان بر شود.

محمد تولیده افزود: پایش‌ها تا زمان پاکسازی کامل ادامه می‌یابد و هر جا آلودگی باشد برطرف خواهد شد.

سواحل شهرستان گناوه از اوایل مهر دچار آلودگی نفتی شده است. اگر چه در ابتدا، علت آلودگی سواحل گناوه آلودگی ناشی از نشت نفت از خط لوله میدان ابوذر به جزیره خارگ عنوان شد اما مسئولان نفت فلات قاره معتقدند ممکن است علت دیگری داشته باشد.

خارگ در ۳۲ کیلومتری گناوه قرار دارد.

انتهای پیام/ک

آلودگی نفتی از ساحل گناوه پاک شد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان در بخش خشکبیجار با اشاره به در پیش بودن فصل گرم و زمان بازگشایی طرح‌های سالم سازی در نیمه خرداد ماه هر سال اظهار کرد: شهرستان رشت دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی که از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، افزود: البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکار ناپذیر است که جای قدردانی دارد لذا امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، گفت: آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی باید درد دستور کار قرار گیرد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، افزود: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت تاکید کرد و ادامه داد: جذب سرمایه گذار برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت مورد توجه قرار گرفته و ما نیز قطعاً کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، اضافه کرد: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

کد خبر 6096948

دیگر خبرها

  • کشف دومین منزل دپوی زباله در بجنورد + فیلم
  • راه‌اندازی آمبولانس دریایی در پهنه سواحل مَکُران ضروری است
  • پاکسازی ریه با سیگار کشیدن!
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل