Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@14:58:41 GMT

واحدهای بدون مجوز بلای جان اصناف

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۷۱۷۳

واحدهای بدون مجوز بلای جان اصناف

رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: برخی واحدها و فروشگاه‌ها بدون اخذ پروانه فعالیت می‌کنند که مزاحم اصناف هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمود موسوی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: برخی فروشگاه ها و واحدهای صنفی بدون اخذ پروانه فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه اصناف برای فعالیت باید پروانه کسب داشته باشند،افزود گاهی این فروشگاه های بدون پروانه از حمایت دولت نیز استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این مسئول بیان داشت: دولت نباید به اینگونه شغل ها یارانه بدهد تا به فعالیت خود ادامه دهند. رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به فعالیت برخی افراد در فضای مجازی و فروش کالای بی‌کیفیت و نامرغوب،تصریح کرد: این فروشگاه‌ها آنلاین بوده و بدون مجوز فعالیت می کنند که مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود می آورد. موسوی خاطرنشان کرد: این فروشگاه‌ های اینترنتی اغلب فاقد مجوزهای هستند که مردم نباید به آنها اعتماد کنند. وی با بیان اینکه این گونه فروشگاه های مجازی به دنبال سود هستند،افزود: باید از فعالیت آنها جلوگیری شود.   *افزایش واحدهای صنفی در زنجان 

این مسئول  با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی کشور تعداد اصناف به شدت افزایش یافته است، افزود: هر کس بیکار می شود به شغلی در اصناف روی می آورد.

وی بیان داشت: باید افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند جواز کسب کنند که عده ای متاسفانه به این امر مبادرت نمی کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: ضروری است واحدهایی که بدون دریافت مجوز لازم فعالیت می کنند ساماندهی شوند.

موسوی ادامه داد: به موجب ماده 5 قانون نظام صنفی مصوب سال 1392 "پروانه کسب شامل مجوزی است که طبق مقررات قانون نظام صنفی به منظور شروع و یا ادامه کسب و کار و یا حرفه به فرد یا افراد صنفی برای محل مشخص یا وسیله کسب معین داده می‌شود."

وی گفت: فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه مشکلاتی را در زمینه‌ های مختلف از جمله تولید و توزیع و توجه به حقوق اساسی مصرف‌ کنندگان به وجود می آورد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شیرکوند بعد از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برابر با دستورالعمل ابلاغی از سوی کمیسیون مبارزه با کالای قاچاق، گشت مشترک بازرسان اتاق اصناف، سازمان غذا و دارو، اماکن و اداره صمت در شهرستان ورامین برگزار شد.

سرپرست اتاق اصناف ورامین افزود: طی این بازرسی‌ها، ۳۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق از سه واحد توزیع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف و ضبط و هر سه واحد صنفی با دستور مقام محترم قضائی پلمب شد.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر توزیع کالاهای سلامت محور اظهار کرد: گشت مشترک به منظور کنترل و پایش لوازم آرایشی و بهداشتی، حفظ سلامت مصرف کننده، جلوگیری از عرضه محصولات غیر مجاز، و همچنین پیشگیری از قاچاق محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستمر در شهرستان ورامین ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی لازم به کسبه بازار، خاصه صنوف توزیع کننده لوازم آرایشی و بهداشتی مبنی بر داشتن برچسب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، چنانچه کالای بدون برچسب مشاهده شود بازرسان اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های نظارتی پس از کشف تخلف، موارد را تشکیل پرونده و برابر مقررات و قانون در اسرع وقت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 6088721

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد