Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی سابق شورای شهر، در خصوص عملکرد مدیریت شهری، با بیان اینکه در دوسال گذشته پروژه های عمرانی در سطح شهر تحرک چندانی نداشته اند، گفت: ادامه پروژه های مربوط به گذشته نیز در حالت رکود به سر می برند.
باتوجه به اینکه شورای شهر شهر تهران، به عنوان یک شورای مهم و تاثیرگذار در پایتخت کشور محسوب می شود و هر اقدام آن الگویی برای سایر نقاط کشور است، در گفتگویی با رضا تقی پور، سخنگوی سابق شورای شهرتهران، عملکرد دوساله دوره پنجم شورای شهر را مورد بررسی قرار داده و ارزیابی ایشان را در خصوص عملکرد کلی و نقاط قوت و ضعف این نهاد جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ادامه برخی پروژه ها در شهر در حالت رکود به سر می برد
رضا تقی پور، در خصوص عملکرد شورای شهر تهران در دوسال اخیر به خبرنگار خبرگزاری آریا گفت: با توجه به اینکه تصویب برنامه ها و بودجه شهرداری بر عهده شورای شهر می باشد و اساسا مطالبه خدماتی مانند عمران و آبادانی در شهر بر عهده این نهاد می باشد، در دوسال گذشته پروژه های عمرانی در سطح شهر تحرک و پیشرفت چندانی نداشته است و علاوه بر این ادامه پروژه هایی مانند احداث بزرگراه ها و گسترش خطوط مترو و توسعه حمل و نقل عمومی که از گذشته به تصویب رسیده بودند نیز در حالت رکود به سر می برند.

استفاده از فناوری های جدیدتر و هوشمند سازی خدمات شهری در دستور کار قرار گیرد
تقی پور با اشاره به این که مسئولیت نظارت بر عملکرد شهرداری بر عهده شورای شهر می باشد افزود: با گسترش شهرنشینی انبوهی از مسائل شهری بوجود می آید که لازم است استفاده از فناوری های جدیدتر و به روز تر در حوزه حمل و نقل و هوشمندسازی یکسری خدمات در شهر در دستور کار قرار گیرد که در این حوزه نیز تحرک چندانی مشاهده نمی شود و این وظیفه شهروندان است که پیشرفت در این حوزه ها را گزارش دهند.

شورای شهر در خصوص گزارش دهی عملکرد خود به مردم ضعیف عمل کرده است
سخنگوی سابق شورای شهر تهران ادامه داد: در دوره قبل شورای شهر، 6 کمیسیون وجود داشت که هر هفته خروجی های لازم و اقدامات انجام شده را که در حل مسائل شهری صورت می گرفت ارائه می کردند و به اطلاع مردم می رساندند، اما در این دوره اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری از نظر گزارش دهی عملکرد و اطلاع رسانی اقدامات صورت گرفته به مردم ضعیف بوده است.

شورای شهر به جای طرح مسائل مربوط به گذشته عملکرد خود را به مردم گزارش دهد
رضا تقی پور در خصوص اختلافاتی که بر سر میزان بدهی های شهرداری صورت گرفته است افزود: با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور ما وجود دارد، در گذشته به عنوان سخنگوی وقت شورای شهر چندین بار این موضوع را به صورت مشروح عنوان کردم که اگر امروز مدیریت شهری بتواند پروژه های مورد نیاز شهر را به طور مطلوب انجام دهد، این اقدامات هم به نفع مردم است و هم از نظر اقتصادی به نفع مدیریت شهری می باشد، زیرا با سیر صعودی تورم حتی می توان با انتشار اوراق عرضه و تامین مالی و کمک گرفتن از بانک ها این پروژه ها را سریع تر به اتمام رساند. اما در حاضر شورای شهر به جای ارائه عملکرد و پیشرفت اقدامات خود همچنان به طرح مسائل مربوط به گذشته می پردازد و لازم است که به جای مطرح کردن این مسائل اگر عملکردی وجود داشته آن را به مردم گزارش دهند.

حذف نام شهدا از معابر، اقدامی در جهت اتلاف منابع است
عضو سابق شورای شهر تهران، با اشاره به اقدام حذف نام شهدا از معابر شهری افزود: این اقدامات در واقع نوعی اتلاف منابع است و مردم انتظار دارند عوارض و هزینه هایی که بابت عمران و آبادانی شهر پرداخت می کنند، در زمینه خدماتی چون توسعه حمل و نقل عمومی، حفظ محیط زیست و هوای پاک و حوزه هایی از این دست به مصرف برسد، این اقدام به قدری اهمیت داشت که مقام معظم رهبری نیز به آن واکنش نشان دادند. اکنون نور و معنویت خاصی که شهر تهران در مقایسه با سایر شهرها دارد بواسطه زنده نگاه داشتن نام و یاد این شهداست و مردم بایستی اینگونه اقدامات را قضاوت نمایند.

انتقاد سازنده، انتقادی است که همراه با راه حل باشد
تقی پور در خصوص نقاط مثبت عملکرد دوره پنجم شورای شهر افزود: این نکته را اعضای فعلی شورای شهر تهران باید پاسخگو باشند، اما در حال حاضر اقدام تازه ای که به نفع شهر و شهروندان باشد دیده نمی شود و ضمنا تغییری در برنامه ها و انتقاداتی که بعضا به اقدامات دوره های قبلی وارد می شود نیز صورت نمی گیرد، انتقاد سازنده انتقادی است که همراه با راه حل باشد، بنابراین اعضای شورای شهر اگر بحثی در خصوص اقدامات دوره های گذشته دارند طبیعی است که اکنون بایستی با ارائه راه حل ها و برنامه های جدید، مسائل مطرح شده را حل نمایند.

اقدامات مدیریت شهری مستقیما با زندگی روزمره مردم در ارتباط است
رضا تقی پور در پایان گفت: شورای شهر یک نهاد اجتماعی است و این نهاد نباید به جای ارائه خدمت به مردم به یکسری مسائل حاشیه ای بپردازد، زیرا اقدامات مدیریت شهری مستقیما با زندگی روزمره مردم در ارتباط است، باید توجه داشت که مردم در این شهر زندگی و تنفس می کنند و غیر از جسم شهر، روح شهر نیز باید به آرامش برسد و شهروندان بتوانند یک زندگی سالم را در همه ابعاد تجربه کنند، رسیدن به این هدف نیازمند همت دوستان شورای شهر می باشد که با نیت خالص برای خدمت به مردم می توانند به آن دست پیدا کنند.


گفتگو: مهدی برازنده

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رضا تقی پور شورای شهر تهران گزارش عملکرد شهرداری انتقاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران

وزیر کشور از چند پروژه‌های سازمان نوسازی شهرداری تهران در منطقه ۱۸ بازدید کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، احمد وحیدی، وزیر کشور به همراه استاندار و معاون عمرانی استانداری تهران از آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و شن چاله ها در منطقه 18 بازدید کرد.

️وی در این بازدید ضمن تقدیر از مجریان پروژه، در جریان آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی، رفع معارضین و عملیات عمرانی این پروژه ها قرار گرفت.

️گفتنی است پروژه های عمرانی سازمان نوسازی علاوه بر تولید مسکن، بازآفرینی و تبدیل تهدیدات شهری به فرصت هاست و در همین راستا باغ راه راه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بازآفرینی طبقه فوقانی تونل قطار راه آهن تهران تبریز است که از سالیان متمادی موجب انفصال شمال و جنوب این خط آهن شده بود و اینک با احداث پروژه های مورد نیاز اهالی ضمن ایجاد پیوستگی شهری موجب توزیع عادلانه امکانات شهری در مناطق ١٧ و ١٨ تهران خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • اجرای ۸ پروژه عمرانی در پیربازار با اعتبار ۴ میلیارد تومانی
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک