Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی گفت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار است و لازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حسین محمدی»، امروز (شنبه 13 مهر) در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه «شهید رستمی» شیراز، از دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین نهادهای تولید معرفت نام برد و گفت: دانشگاه یکی از مهم ترین نهادهای تولید معرفت است که با حساسیت نسبت به مسائل علمی، سیاسی، مدنی و اخلاقی می تواند سهم موثری در توصیف و تبیین آنها داشته باشد و آموزش عالی به دلیل ضریب تاثیر بسیار بالای خود در آگاهی بخشی و ارتقای قابلیت های مورد نیاز افراد جامعه، ظرفیت لازم برای آغاز جنبش توسعه پایدار را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه «شهید رستمی» شیراز با یادآوری این مطلب که توسعه جامعه قبل از توجه به منابع مالی و فناوری در گرو سرمایه های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و محصول انسان های امیدوار، فرهیخته، توانمند و مسئولیت پذیراست، اضافه کرد: بخش بزرگ و اصلی این سرمایه ها را دانشجویان تشکیل می دهند و هر کشوری که بخواهد در مدار توسعه پای بگذارد بدون شک باید این کار را از دانشگاه های خود آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در نوک پیکان این حرکت عظیم قرار دارند.

 

وی در ادامه به نقش استادان در رشد و پویایی دانشجویان اشاره کرد و اظهار داشت: استاد می بایست در کنار مباحث تخصصی علمی، موضوعات تربیتی و فرهنگی را به دانشجویان تعلیم دهد تا دانشجو نه تنها اجر اخروی ببرد بلکه در این دنیا به رشد و پویایی لازم برسد.

 

محمدی گفت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار است و لازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن به رفاه و استقلال واقعی جامعه در اولویت قرار گیرد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان موکب اربعین هفته نیروی انتظامی اصفهان دانشجویان دانشجو شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

 متن بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگرپیشرفت، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.

معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش، کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.

حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.

روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز ۱۲ اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • کارگران ستون‌های استوار جامعه
  • ادعای حامیان رژیم اسرائیل: جورج سوروس پول اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا را می‌دهد!
  • معلمان و کارگران بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه هستند
  • تحقیقات و پژوهش نخبگان باید به سمت تولید ثروت برای جامعه برود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • مرکز پژوهش فناوری و نوآوری شبکه‌های کوانتومی افتتاح شد
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود