Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:50:55 GMT

وضعیت جمع آوری مدارس خشت و گلی کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۷۲۳۴

وضعیت جمع آوری مدارس خشت و گلی کشور

حاجی میرزایی گفت:تمام مدارس خشتی و گلی به جز سیستان‌وبلوچستان برچیده شده است. مدارس خشت و گلی استان سیستان و بلوچستان هم تا پایان آبان ماه جمع‌آوری می‌شود.

«محسن حاجی‌میرزایی» در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری شبستان درباره جمع آوری مدارس خشت و گلی و بخاری های نفتی گفت: تمام مدارس خشتی و گلی به جز سیستان‌وبلوچستان برچیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: مدارس خشت و گلی و بخاری های نفتی استان سیستان و بلوچستان هم تا پایان آبان ماه جمع‌آوری می‌شود.

 

وی با اشاره به جمع آوری بخاری های نفتی نیز بیان کرد: تمام مدارسی که علمک گاز به آنجا رفته بخاری مناسب دراختیارشان قرار گرفته است. برای سایر مدارس از سیستم‌های دیگر که خطر کمتری دارد استفاده می‌کنیم. با تخصیص اعتبارات و تاکیداتی که داشتیم، از استان ها خواسته ایم تا شرایط ایمن را در کلاس های درس مهیا کنند.

 

وی همچنین درباره بافت فرسود مدارس هم گفت: ما در گذشته 70 درصد مدارس در معرض خطر بودند، سرعت خوبی در کاهش مدارس فرسوده وجود دارد که در حال حاضربه 30 درصد رسیده است.

 

حاجی میرزایی درباره تخصیص اعتبار از صندوق ذخیره ارزی به مدارس نیز بیان کرد: پیشنهاد  استفاده از سهمیه صندوق ذخیره ارزی به منظور کمک به احداث و مقام‌سازی مدارس به دولت داده شده است که در دست بررسی است.

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی خبرگزاری شبستان موکب اربعین هفته نیروی انتظامی اصفهان محسن حاجی میرزایی مدارس خشت و گلی رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

بیشتر بخوانید؛ ناسا فضاپیمایی شبیه به پهپاد به ثمر «تایتان» می‌فرستد

چین روز جمعه با موفقیت کاوشگر Chang'e-۶ را به فضا پرتاب کرد و مأموریتی جسورانه را برای جمع‌آوری حدود ۲ کیلوگرم نمونه از سمت دور ماه آغاز کرد. این اولین بار در تاریخ است که یک کشور تلاش می‌کند از این منطقه مرموز، نمونه جمع‌آوری کند.

کاوشگر Chang'e-۶ که توسط موشک Long March-۵ Y۸ قدرتمند حمل می‌شد، پس از رسیدن به مدار برنامه‌ریزی شده، سفر چند هفته‌ای خود به ماه را آغاز کرد. این کاوشگر شامل یک مدارگرد، یک فرودگر، یک صعودکننده و یک کپسول بازگشت است.

انتظار می‌رود Chang'e-۶ در اواخر سال جاری در حوضه Aitken، یک دشت عظیم برخوردی در قطب جنوب ماه، فرود بیاید. این منطقه که به دلیل قدمت باستانی و پتانسیل علمی بالا انتخاب شده است، می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد منشاء و تاریخچه ماه ارائه دهد.

جمع‌آوری نمونه از سمت دور ماه یک چالش فنی پیچیده است زیرا این منطقه از دید مستقیم زمین پنهان است. برای غلبه بر این مشکل، Chang'e-۶ از یک ماهواره رله برای برقراری ارتباط با زمین استفاده خواهد کرد.

این کاوشگر همچنین حامل چهار ابزار علمی بین‌المللی است که توسط دانشمندانی از فرانسه، اروپا، ایتالیا و پاکستان توسعه یافته است. این ابزارها برای مطالعه ترکیب، خواص فیزیکی و تاریخچه نمونه های جمع‌آوری شده استفاده خواهند شد.

ماموریت Chang'e-۶ گامی مهم در اکتشاف ماه توسط چین است. این کشور در سال ۲۰۲۰ با ماموریت Chang'e-۵ از سمت نزدیک ماه نمونه‌برداری کرد و اکنون قصد دارد با رسیدن به سمت دور ماه به اکتشافات خود ادامه دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1229352 برچسب‌ها سفر به کره ماه

دیگر خبرها

  • پرتاب نخستین کاوشگر برای نمونه‌برداری از ماه
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد
  • آدریان رابیو با یوونتوس تمدید می‌کند یا به عنوان بازیکن آزاد جدا می‌شود؟
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • امدادرسانی به سیستان و بلوچستان پایان یافت
  • وضعیت نامشخص آزمون و ۵ بازیکن رم در پایان فصل