Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد از جرائم کشور و استان مرکزی منشأ فضای مجازی و سایبری دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ مفخمی شهرستانی فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی در مراسم صبحگاه نیروهای مسلح در اراک با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از جرائم کشور و استان مرکزی منشأ فضای مجازی و سایبری دارد گفت: این جرائم در ۶ ماه نخست ۹۸ در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستانی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا را یکی از اولویت های ناجا در استان مرکزی در راستای رونق تولید داخلی دانست و افزود: در همین راستا میزان کشفیات قاچاق کالا در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹ درصد و میزان توقیف خودروهای قاچاقچیان کالا نیز در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: میزان سرقت در ۶ ماه نخست امسال ۴۸ درصد رشد داشته است که با افزایش چتر نظارتی و اجرای طرح های مختلف این مهم در ۲ ماه گذشته به ۲۵ درصد رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: میزان افزایش کشفیات مواد مخدر در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳ درصد رشد داشته است.

شهرستانی بیان کرد: همچنین برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و اجرای عملیات مشترک با استان‌های همجوار و مرزی استان مرکزی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان در ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان مرکزی ۶ درصد و دستگیری قاچاقچیان ۹ درصد افزایش و تصادفات فوتی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری، توانمندسازی، مدیریت هزینه، افزایش اثربخشی و اعتماد عمومی مهمترین برنامه های نیروی انتظامی استان مرکزی است و در برنامه های نسل دوم پلیس هوشمند نیز جامعه محوری و افزایش مشارکت مردمی بر پایه آموزش و پژوهش در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای قاچاق در مروست

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ عباس رضایی گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مروست حین کنترل محور مواصلاتی مروست به یزد به یکد ستگاه پراید سفید مشکوک و به راننده دستور ایست دادند و آن را متوقف کردند. 
 
سرهنگ رضایی افزود: در بازرسی از خودرو مقادیری نوشابه انرژی زا، انواع شکلات، انواع آبمیوه، آدامس و؛ که به صورت قاچاق حمل می‌شد، قاچاق کشف شد.
سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان مروست تصریح کرد: در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • کشف بیش‌از ۱۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب‌های استان بوشهر
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • اعلام شرایط تخفیف ۱۰ درصدی کل قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری