Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:10:23 GMT

اختراع اسکلت کنترل‌کننده برای تحرک افراد ناتوان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۷۷۶۹

اختراع اسکلت کنترل‌کننده برای تحرک افراد ناتوان

دانشمندان اسکلتی را اختراع کرده اند که با استفاده از سیگنالهای مغز و تبدیل دستورات آن به کنش، بدن افراد فلج چهاراندام را به حرکت در‌می‌آورد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محققان اسکلتی را طراحی کرده‌اند که از طریق مغز می‌توان بدن افراد تتراپلژیک را به حرکت درآورد؛ تتراپلژی یا فلج چهاراندام، نوعی از فلج است که در این حالت  انسان حس و کنترل در دست‌ها و پاهای خود را از دست می‌دهد؛ فلج چهاراندام در پی آسیب‌های شدید به مغز یا نخاع پدید می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گاردین، این اسکلت  با استفاده از سیگنالهای مغز قادر به کنترل یک نماد شبیه‌سازی شده رایانه‌ای برای انجام حرکات اساسی قبل از استفاده از دستگاه ربات برای راه رفتن است؛ پزشکانی که این کارآزمایی را انجام دادند به دنبال بهبود بخشی کیفیت زندگی و استقلال بیماران بوده‌اند. 

این دستگاه یک بدنه‌ اسکلتی برای دربر گرفتن بدن انسان دارد؛  همچنین دو حسگر رشته‌ای از دو طرف مغز متصل هستند که عملکرد مغز را کنترل می‌کنند و دستورات مغز را  توسط یک الگوریتم به حرکاتی که بیمار درباره آن فکر کرده است، منتقل می‌کنند. 

تیمی از متخصصان بیمارستان "Grenoble Alpes" ، شرکت بیولوژیکی "Cinatech" و مرکز تحقیقات "CEA" برای ساخت این اسکلت از از نماد و بازی ویدیویی برای فکر کردن در مورد انجام کارهای بدنی مانند پیاده روی و دستیابی به لمس اشیاء استفاده کردند. 

"آلیم لوئیس بنابی"  استاد برجسته در گرنوبل و نویسنده اصلی این تحقیق که در ژورنال عصب شناسی "لنست" منتشر شده است ، گفت: «مغز هنوز قادر به تولید دستوراتی است که به طور معمول بازوها و پاها را حرکت میدهد، فقط چیزی برای اجرای آنها وجود ندارد.»

مطالعات متعددی برای تحریک عضلات بیماران از کاشت ایمپلنت استفاده کرده است، اما اختراع  اسکلت کنترل‌کننده بدن،  اولین اختراعی است که از سیگنالهای مغزی برای راه رفتن و انجام کارهای شخصی استفاده میکند.

"ربات میکروسکوپی" با قابلیت حرکت در رگ‌های مغزی ابداع شدپاپوش مخصوصی که به راه رفتن بیماران سکته مغزی کمک می‌کندمحققان داخلی گامی برای بهبود فلج عضلانی ناشی از سکته مغزی برداشتند

انتهای پیام/  

R1545/P/S2,24,1313/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد

« علی باقری» معاون وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونین و  نمایندگان ویژه در امور خاورمیانه کشورهای بریکس به مسکو سفر کرده است، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، باقری در این دیدار  گفت، بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشورهای عضو در چارچوب چند جانبه گرایی است.


طرف چینی نیز در این دیدار ، ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق ، گفت، از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می دانیم. این مقام ارشد چینی افزود، پکن بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است.


در ادامه طرفین به بحث و بررسی موضوعات مورد علاقه طرفین پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • بریکس برای تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • کشف اسکلت‌های 5 هزارساله که به شیوۀ «مافیا» قربانی شده بودند (+عکس)
  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود