Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@04:23:54 GMT

تغییر نوع مصالح پیاده رو سازی در پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۸۰۲۴

تغییر نوع مصالح پیاده رو سازی در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد وضعیت به سازی پیاده روهای پایتخت با بیان اینکه چندماهی است که بروی موضوع نفوذپذیری پیاده روهای پایتخت مطالعات خود را آغاز کردیم، گفت: در نظر داریم با توجه به مشکلات ایجاد شده در پی عدم نفوذپذیری پیاده روها از جمله عدم تزریق آب به سفره های زیرزمینی و خاک، از مصالحی استفاده کنیم تا نفوذآب از طریق پیاده روها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صفا صبوری دیلمی از انجام مطالعاتی برای تغییر نوع مصالح پیاده رو سازی خبر داد و گفت:نوع انتخاب مصالح برای پیاده روها متفاوت خواهد شد. برهمین اساس در نظر داریم برای معابر ویژه همچون محور لاله زار، محورشهریار و... از این مصالح استفاده کنیم که علاوه بر رفع  مشکلاتی همچون عدم نفوذ پذیری آب، عمر مصالح کف پیاده روها نیز افزایش یابد تا مجبور نباشیم هر چند سال یکبار نسبت به تعویض  کل سطح محور اقدام کنیم.

صبوری دیلمی با تاکید بر اینکه هنوز مطالعات برای انتخاب مصالح مورد تایید، به اتمام نرسیده؛ گفت: در تعیین نوع مصالح به دو نکته افزایش عمر و نفوذپذیری آب تاکید شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا با مطالعات بیشتر، روشی را انتخاب کنیم که حداقل برای چندین سال خیالمان از بابت کف پیاده روها راحت باشد، گفت: شاید انتخاب مصالح با کیفیت تر هزینه های اجرای پروژه را افزایش دهد اما در طول سالیان بعدی،  هزینه نگهداشت را کاهش خواهد داد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است

محمد رستگاری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد در سال ۱۴۰۲ به سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون تن از این عدد مربوط به حمل مصالح معدنی و ساختمانی است.

وی افزود: آمار فوق نشان می‌دهد که قریب به ۴۰ درصد از کالای حمل شده از مبدأ استان، مربوط به مصالح معدنی است که طبیعتاً این موضوع نشان از حساسیت و اهمیت کنترل مصالح معدنی در استان دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از این است که تناژ بالایی از مصالح معدنی در استان، خارج از ضوابط قانونی در حال حمل است که این موضوع ضمن تضییع حقوق دولتی، کاهش ایمنی تردد در شبکه جاده‌ای و تخریب شدید رویه راه‌ها را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا و با هدف جلوگیری از وقوع حوادث جاده‌ای، حفظ زیرساخت‌ها و برقراری عدالت، ضروری است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را با مجموعه راهداری و پلیس‌راه جهت کنترل حمل محمولات معدنی در استان داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تغییر صدا و چهره رحمان و رحیم سریال پایتخت بعد ۹ سال (فیلم)
  • طلا و جواهرات خود را با سلیقه خود سفارشی سازی کنید
  • انتخاب بهترین شرکت ساخت ویلا
  • انتقاد عضو شورا از افزایش خارج از مصوب کرایه‌ها در برخی خطوط تاکسیرانی در پایتخت
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • حمل ۴۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان یزد 
  • برخورد مرگبار جرثقیل نیسان با عابر پیاده
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش