Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از mcall، اعتصاب کارگران جنرال موتورز در آمریکا بر اساس تخمین‌ها حدود یک میلیارد دلار برای این شرکت هزینه دربردارد.

کارگران جنرال موتورز که عضو اتحادیه (UAW) هستند و تعداد آنها به ۴۹ هزار نفر می‌رسد، طی اعتصابی که از ۱۶ سپتامبر آغاز شده است. همچنین اعتصاب کارِ حدود ۶ هزار کارخانه Sialo مکزیکو را نیز تحت تاثیر تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون مذاکرات بین اتحادیه UAW و کمپانی جنرال موتورز بی‌نتیجه بوده است. در بیانیه این اتحادیه آمده است: «ما به مذاکره و تبادل پیشنهادات ادامه می‌دهیم و متعهد به دستیابی به توافقی هستیم که آینده‌ای مناسب برای کارمندان و شرکت ما ایجاد کند.»

خاموشی کارخانه مکزیکو به این معنا است که جنرال موتورز هرگونه تجهیزات جدیدی از Chevrolet Silverado، از پرفروش‌ترین اتوموبیل‌های ایالات متحده آمریکا را از دست داده است. پیش از این جنرال موتورز به دلیل اعتصاب مجبور شد یک کارخانه موتور مکزیکی و یک کارخانه مونتاژ در کانادا را ببندد.

ضررهای جنرال موتورز هر هفته در حال افزایش است و با این حال اعتصاب ادامه دارد؛ به این کمپانی در هفته اول حدود ۴۸۰ میلیون دلار و در دوم ۵۷۵ میلیون دلار خسارت وارد شده است. این شرکت روزانه ۸۲ میلیون دلار از دست می‌دهد.

تخمین زده می‌شود سود جنرال موتورز در آمریکا در ازای هر کارگر بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۸ ، ۴۰ درصد افزایش یافته و در سال گذشته به حدود ۹۴۰۹۷ رسیده باشد ولی سود بهره‌وری و عملیاتی هر کارگر، هر دو بین سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

طبق اطلاعات مرکز تحقیقات اتومبیل در میشیگان آمریکا، بهره‌وری در بخش اتومبیل آمریکا از سال ۲۰۱۳ رو به کاهش است. یک دلیل احتمالی برای این کاهش افزایش پیچیدگی خودروها بوده است.

نوامبر سال گذشته، مدیرعامل جنرال موتورز دستور کاهش ۱۵۰۰۰ نفر از نیروی کار جنرال موتورز را در آمریکای شمالی داد.

تمرکز کارگران UAW بر افزایش سهم کارگران از سود و کاهش فاصله دستمزد بین کارگران تمام وقت و پاره وقت در کارخانه‌های جنرال موتورز است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کارگران آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • بازداشت صدها نفر از حامیان فلسطین در نیویورک