Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان حسنی ابهریان، در آستانه برگزاری دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، اظهار داشت: محورهای مورد بحث در این سمپوزیوم را اختلالات طیف اوتیسم، بیش فعالی، نقص توجه و اختلالات یادگیری، تشکیل می دهد.

وی با عنوان این مطلب که یکی از مهم ترین مشکلات که پیرامون اختلالات روانپزشکی و عصبی مطرح می شود، اختلالات عصبی-تکاملی است، ادامه داد: علتی که باعث شد این موضوع را به عنوان محور اصلی سمپوزیوم انتخاب کنیم این است که بچه ها با یکسری مشکلات در سنین ابتدایی در زندگی مواجه می شوند که اگر از همان ابتدا به درستی این اختلالات را تشخیص دهیم و درمان مناسبی برای آن داشته باشیم، می توانیم از تشدید بروز این اختلالات جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کلینیک مغز و شناخت اظهار داشت: خوشبختانه این اختلالات رشدی قابل درمان بوده و بسیاری از این اختلالات با آموزش و درمان های تخصصی قابل کنترل هستند و می توانیم از بسیاری از آسیب هایی که در آینده برای این گروه از کودکان به وجود می آید، جلوگیری کنیم.

وی افزود: همه این اختلالات با مسئله تحصیل و آموزش و پرورش کودکان تداخل دارد و اگر بتوانیم این اختلالات را به موقع شناسایی و برطرف کنیم، می توانیم بچه های موفقی داشته باشیم و اگر نتوانیم، طبعا آینده خوبی پیش روی این کودکان نخواهد بود.

ابهریان، دلیل اصلی بروز این اختلالات را آسیب مغزی دانست و گفت: این آسیب مغزی می تواند منشا ژنتیکی داشته باشد یا در دوران بارداری اتفاق بیافتد و یا هنگام زایمان و حتی بعد از تولد رخ می دهد. در واقع تمام اختلالات عصبی رشدی، اختلالاتی هستند که ناشی از آسیب های مغزی بوده و البته قابل درمان هستند.
وی شیوع اختلالات عصبی-تکاملی را بسیار بالا عنوان کرد و افزود: این اختلالات از شایع ترین اختلالات روانپزشکی است که فراوان ترین  نوع آن، اختلالات یادگیری است. به طوری که حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی ما را شامل می شود و این آمار بسیار بالا است، یعنی از هر ۵ دانش آموز٫ یک دانش آموز مبتلا به اختلالات یادگیری است.

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم مبنای عصبی شناختی در اختلالات رشد، ادامه داد: اگر این اختلالات زود تشخیص داده شود با مداخلات تربیتی و آموزشی و درمانی خاص می توانیم به موفقیت بالایی از پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل و ارتباطات در بچه ها پیش می آید، دست یابیم.

وی خاطر نشان کرد: این سمپوزیوم دارای امتیاز بازآموزی برای روانپزشکان، پزشکان عمومی، متخصصین کودکان، گروه روانشناسان، متخصصین علوم اعصاب و دانشجویان رشته توانبخشی مخصوصا گفتار درمانی و  شنوایی شناسی خواهد بود.

دومین سمپوزیوم مبانی عصبی شناختی در اختلالات رشدی به همت موسسه آموزش عالی علوم شناختی و با همکاری دانشگاه خوارزمی از ۱۸ تا ۱۹ مهر ۹۸ در محل سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی برگزار می شود.

کد خبر 4734872 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: روانپزشکی دانش آموزان وزارت بهداشت اربعین 98 سالمندی دانش آموزان دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزمایشگاه پاتولوژی بیماری های قلبی و عروقی بیمارستان جامعه پزشکی بیماری های کودکان سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور

خاطرات شیرینی که عمدتاً در ارتباط با دانش‌آموزان و کمک به آنها شکل می‌گیرد اما مشکلات که تعدادشان هم کم نیست، سال‌هاست ثابت و در حال تکرار است و گویی اراده‌ای برای حل آن ها وجود ندارد.

معیشت، کلاس‌های شلوغ مدارس دولتی و افت کیفیت در این مدارس، دلزدگی و بی‌انگیزه بودن دانش‌آموزان برای درس خواندن به‌دلیل محتوای آموزشی غیرکاربردی و... از جمله مشکلاتی است که ریشه کهن در نظام آموزش و پرورش ایران دارد.

جعفر عالی‌پور؛ دکترای تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی، مدرس  دانشگاه فرهنگیان و دبیر علوم تجربی از استان چهارمحال بختیاری با اشاره به دیدار فرهنگیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور نکات مختلفی از سوی فرهنگیان به‌عنوان مشکلات آموزش و پرورش مطرح شد.

وی افزود: یادگیری در مدارس باید پایدار باشد و اگر می‌خواهیم در سطح جهانی رقابت داشته باشیم باید یادگیری در مدارس مفهومی باشد و این موضوع نیاز به ابزار و وسایل دارد.

مدرس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یادگیری مفهومی یعنی دانش‌آموز از طریق انجام آزمایش و فعالیت‌های مختلف به دانش برسد نه اینکه بر حفظیات تأکید شود، گفت: یکی از دغدغه‌های معلمان تجهیز مدارس دولتی و اجرای رتبه‌بندی به‌نحو احسن بود که در دیدار با رئیس جمهور ذکر شد.

عالی‌پور ادامه داد: امیدواریم روزی برسد که به‌جای شعار عمل کنیم، هرچه در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم در تمام جنبه‌های کشور شاهد رشد خواهیم بود.

همچنین سلمان رستمی؛ دانشجوی دکترای تکنولوژی آموزشی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب دغدغه‌های بسیاری در حوزه آموزش دارند و آن را به گوش مسئولان می‌رسانند، گفت: در جلسه دیدار فرهنگیان با رئیس جمهور به‌عنوان سخنران تأکید کردم که تمام جامعه باید به فکر ترمیم و گسترش آموزش و پرورش باشد و اگر این اتفاق بیفتد، توسعه سریع‌تری خواهیم داشت همچنین معلمان باید خودشان را تجهیز کنند تا به درجه علمی بالا برسند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • اختصاص ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • ببینید | روش جالب یک معلم برای آموزش مفهوم فسیل به دانش آموزان ابتدایی
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد