Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی رسانه های خارجی از حمله سایبری طی یکماه گذشته به حساب های کاربری شرکت مایکروسافت خبر داده اند که گفته می شود تارنمای ستاد انتخاباتی ترامپ و برخی روزنامه نگاران دارای حساب های کاربری در این شرکت هستند. حمله سایبری

این حملات سایبری که توسط "بلاگ پست"  (Blog Post) شرکت مایکروسافت رصد شده، نشان می دهد که تارنمای رسمی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یکی از اهداف این حملات سایبری بوده که  از سرویس پست الکترونیکی مایکروسافت استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش طی یک دوره یکماه  بین ماه اوت تا سپتامبر ؛  گروهی که مایکروسافت آنها را گروه "فسفور" (Phosphorous)  نامید، بیش از دو هزار و ۷۰۰ تلاش برای شناسایی حساب ایمیل (پست الکترونیک) افراد مشخصی کرده اند که مشترک مایکروسافت بوده اند.

مایکروسافت

"بلاگ پست" مایکروسافت دقیقا مشخص نساخت که کدام تارنمای از ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا که هم اکنون ۱۹ نامزد از حزب دموکرات و سه جمهوریخواه در آن شرکت دارند، موردحمله سایبری قرار گرفته است .

"کریس کربز" (Chris Krebs)  مدیر بخش امنیت انتخابات از وزارت امنیت داخلی آمریکا موسوم به "سیسا" (CISA)؛ گفت که از  گزارش مایکروسافت درباره این حملات سایبری آگاه بوده است.

نفوذ و حملات سایبری هکرها در انتخابات آمریکا یکی از معضلات و نگرانی ها کشور به شمار می رود بخصوص از زمانی که   سازمان های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیدند که روس ها عملیات  حملات سایبری و تبلیغاتی به جهت از هم گسیختن روند دموکراتیک در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی به عمل آوردند . موضوعی که مسکو هرگونه مداخله ای در آن را رد کرد.

رویترز در گزارش خود به نقل از منبعی ناشناس بدون ارایه هرگونه سند و مدرکی مدعی شد که هکرهای یادشده ؛ با دولت ایران مرتبط بوده اند./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

«جرمان گالوشچنکو» وزیر انرژی اوکراین گفت که روسیه روز شنبه به تاسیسات انرژی اوکراین در سه منطقه این کشور حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گالوشچنکو گفت که حملات روسیه مناطق «دنیپروپتروفسک» در مرکز اوکراین و مناطق غربی «لویو» و «ایوانو فرانکیفسک» را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش، روسیه به چهار نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرده است.

شرکت اوکراینی «دی تک» با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «روسیه بار دیگر به طور گسترده تاسیسات انرژی اوکراین را گلوله باران کرد. تجهیزات این شرکت آسیب جدی دیده است و کارگران انرژی در تلاش هستند تا عواقب حمله را از بین ببرند.»

از ۲۲ مارس به این سو، نیرو‌های روسیه بمباران تاسیسات برق اوکراین را تشدید کرده و تقریبا هر روز به نیروگاه‌های حرارتی، آبی و سایر زیرساخت‌های انرژی حمله می‌کنند.

با وجود آب و هوای معتدل بهاری در هفته‌های اخیر، اوکراین با کسری برق مواجه شده و دولت مجبور شد برق را در چند منطقه قطع کند و به واردات برق روی آورد.

تحلیلگران معتقدند که نیرو‌های روسیه عملیات تهاجمی جاری را حفظ کرده و در برخی مناطق تشدید کرده، احتمالاً از شرایط آب و هوای بهاری و کمبود تجهیزات اوکراین قبل از رسیدن کمک‌های نظامی وعده داده شده غرب بهره‌برداری می‌کنند.

نیرو‌های روسیه همچنین به دنبال تضعیف پدافند هوایی تخریب شده اوکراین در تلاش برای فروپاشی شبکه انرژی و آسیب طولانی مدت به زیرساخت‌ها و ظرفیت صنعتی دفاعی اوکراین هستند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مذاکره‌ای بین مسکو و کی‌یف برای پایان «عملیات ویژه نظامی» روسیه در اوکراین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟