Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@11:40:25 GMT

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات تا سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۸۵۸۱

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات تا سال ۱۴۰۰

به گزارش ایرنا، «رضا رحمانی» امروز شنبه در جریان دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل صنعت خودرو در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: دستیابی به این هدف نیازمند ۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی (در مجموع حدود چهار میلیارد دلار) سرمایه‌گذاری است.

وی بیان داشت: ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیارد دلار از این صرفه‌جویی در صنعت نساجی و پوشاک، ۵۰۰ میلیون دلار در صنایع سلولزی، ۲.۷ میلیارد دلار در صنایع شیمیایی، ۲.۴ میلیارد دلار در صنایع معدنی، ۶۰۰ میلیون دلار در صنایع فلزی، ۶۵۰ میلیون دلار در لوازم خانگی، ۶۵۰ میلیون دلار در ماشین‌آلات، ۱.۴ میلیارد دلار در صنعت خودرو و ۲۵۰ میلیون دلار در لوازم برقی و الکتریکی خواهد بود.

رحمانی با تقدیر از تلاش های بانک مرکزی، از قول مساعد این بانک برای تامین ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی صنایع در ۶ ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: اکنون برنامه های توسعه ای و ساخت داخل وزارت صنعت آماده است و انتظار می رود کسانی که توانایی همکاری دارند پای کار بیایند.

وی با اشاره به حجم سرمایه های سرگردان در سطح جامعه، ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی با تضمین کردن تشکیل صندوق های سرمایه گذاری در کشور سرمایه های مردمی را جذب آنها کند تا در صنایع مورد استفاده قرار گرفته شود.

این مقام مسئول به برنامه ریزی برای افزایش ۲۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری بیشتر در سال ۹۸ نسبت به پارسال (در مجموع ۱.۲ میلیون دستگاه خودروی سواری در سال ۹۸) اشاره کرد که نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی است.

وی همچنین از برنامه ریزی برای فعال سازی دو هزار واحد صنعتی راکد در سال جاری خبر داد که نیازمند نقدینگی است.

رحمانی درخصوص تولید لاستیک خودروهای سنگین در کشور گفت: تا پارسال ۷۰ درصد این لاستیک ها وارداتی بود اما با تعریف پنج طرح در این زمینه در شهرهای اردبیل، بیرجند، کرمانشاه، سنندج و زابل‌ حداکثر تا سه سال آینده نیازهای کشور را رفع خواهیم کرد.

وی اظهار داشت : اکنون در تولید چادر مشکی ۸۰ درصد واردات داریم، اما با تعریف طرحی در قزوین و با تولید ۳۰ میلیون متری این محصول، ۳۰ درصد از واردات آن کاسته خواهد شد.

وزیر صنعت با اشاره به دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو، تاکید کرد: در سال های گذشته نیز با تحریم صنعت خودرو مواجه بودیم، اما امروز با اراده ای  که وجود داشته، از تحریم ها فرصت ساختیم.

وی بیان داشت: تا پایان سال پنج میز تعمیق ساخت داخل دیگر در صنعت خودرو خواهیم داشت و علاوه بر آن برگزاری این میزها در صنایع لوازم خانگی، فولاد، مس، پتروشیمی، موتورسیکلت، برق و الکترونیک و حوزه فناوری اطلاعات را در برنامه داریم.

رحمانی تاکید کرد: امروز نهضت ساخت داخل در صنعت کشور شکل گرفته و باید باور کنیم راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید ملی است.

وی ادامه داد: در صنعت خودرو، در میز نخست داخلی سازی به دستاوردهای خوبی رسیدیم، اما در عین حال باید نگاه مان به آینده بوده و به فناوری های جدید و تحولات جهانی این صنعت برای پاسخگویی به درخواست های مردم توجه داشته باشیم.

وزیر صنعت و معدن و تجارت تاکید کرد: اینکه با تغییر مدیریت خودروسازی، تامین کنندگان قطعات آن نیز تغییر کنند بی‌معنی است؛ با جلوگیری از چنین اتفاقاتی باید به تقویت سرمایه گذاری ها و روابط برد- برد بپردازیم.

وی، مهمترین دغدغه برنامه های رونق تولید را تامین نقدینگی برشمرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم

ایتنا - عربستان سعودی در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد محدوده پروژه و امور مالی آن، نمایش جاده نئوم خود را به چین انجام داد.
مقامات نئوم هفته گذشته از پکن، شانگهای و هنگ کنگ بازدید کردند تا از سرمایه گذاران چینی درخواست سرمایه کنند و روشنی بیشتری در مورد این ابرشهر مرموز بیفکنند.

به گزارش ایتنا، یکی از شرکت‌کنندگان به خبرگزاری فرانسه گفت که این نمایشگاه به نئوم کمک کرد تا کمتر مرموز باشد. این مشاهدات از سوی لئونارد چان، رئیس انجمن توسعه فناوری نوآورانه هنگ‌کنگ انجام شد که همچنین گفت که واکنش‌ها به این پروژه بلندپروازانه صرفا در یک پذیرایی دعوت‌نامه بی‌طرفانه بود. با این حال، چان ممکن است اولین نفر در صف شهر The Line نباشد. او به خبرگزاری فرانسه گفت:« من برای تفریح به آنجا خواهم آمد، اما آنجا زندگی نخواهم کرد.»

مقامات Neom به گزارش‌های اخیر مبنی بر کاهش برنامه‌های پروژه بیابانی بسیار گران قیمت توجهی نکردند. اوایل این ماه، بلومبرگ گزارش داد که عربستان سعودی تخمین‌های قابل توجهی را برای تعداد افرادی که انتظار می‌رود در The Line زندگی کنند، کاهش داده است. در این گزارش آمده است که مقامات تعداد ساکنان مورد انتظار برای "آسمان خراش افقی" را از 1.5 میلیون تا سال 2030 به کمتر از 300000 کاهش دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، طارق قدومی، مدیر اجرایی نئوم، گفت که هدف جمعیتی 9 میلیون نفری به موقع محقق خواهد شد

گزارش‌ها حاکی از آن است که نگران‌های گسترده‌تری در مورد سرمایه‌گذاری تریلیون دلاری در پروژه چشم انداز 2030 ولیعهد سعودی محمد بن سلمان مطرح شده است.

 

بلومبرگ گزارش داد که واقعیت‌های مالی این پروژه که می‌تواند تا 500 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی در دولت عربستان شده‌است. وال استریت ژورنال در ماه فوریه گزارش داد که این کشور همچنین شروع به وام گرفتن برای کمک به تامین مالی نئوم و سایر "مگاپروژه‌های ویژن 2030" کرده است.

بلومبرگ هفته گذشته گزارش داد که پروژه Neom همچنین در حال برنامه‌ریزی برای انتشار اوراق قرضه برای اولین بار است. این نشریه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که پروژه کلان شهر می‌تواند تا 1.3 میلیارد دلار با فروش اوراق قرضه اسلامی جذب کند.

نمایش جاده نئوم همچنین از سئول، توکیو، سنگاپور، شهر نیویورک، بوستون، واشنگتن دی سی، میامی، لس آنجلس، سانفرانسیسکو، پاریس، برلین و لندن بازدید کرده است.

دیگر خبرها

  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی