Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@15:08:57 GMT

کانال 450 هزار واحد، مقاومت بعدی شاخص بورس

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۸۶۲۰

کانال 450 هزار واحد، مقاومت بعدی شاخص بورس

خبرگزاری آریا - یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شاخص بورس به لحاظ تکنیکالی روند خوبی را در پیش گرفته است، گفت: شاخص 330هزار واحد مقاومتی بود که برخی از تلاطم‌ها برای شکست این مقاومت در نظر گرفته شده بود و به نظر می‌رسد که با شکست این مقاومت شاخص بورس به عدد 400یا 450هزار واحد می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در پنج روز معاملات هفته‌ای که گذشت شاخص بورس 11هزار و 708واحد رشد داشت، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (سوم مهر ماه) با عدد 314هزار و 409واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (دهم مهر ماه) به عدد 326هزار و 117واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزش بورس اوراق بهادار تهران در هفته ای که گذشت 12هزار و 87میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته 2درصد افزایش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت ذکر شده سه هزار و 361میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کمتر از یک درصد رشد داشت.
رکوردهای معاملاتی شاخص بورس شکسته شد
«حمید اعرابی» کارشناس بازار سرمایه امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به روند معاملات بورس در هفته‌ای که گذشت اشاره و بیان کرد: بازار در هفته‌ای گذشت روند بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و شاهد شکسته شدن رکوردهای معاملاتی در بازار بودیم.
وی ادامه داد: در بازار هفته گذشته معاملات خرد در بورس و فرابورس بیش از سه هزار میلیارد تومان بود و حتی یک روز به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسید.
اعرابی خاطرنشان کرد: اقبال مردم برای خرید عرضه‌های اولیه نشان‌دهنده شناخت بازار سرمایه در بین مردم عادی، پیدا کردن عمق چشمگیر بورس و فرهنگ‌سازی درست سازمان بورس برای عرضه‌های اولیه است.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: تا چند وقت گذشته حدود 60هزار نفر در عرضه اولیه شرکت می‌کردند اما حالا در آخرین عرضه اولیه تعداد مشارکت‌کنندگان به بیش از 800هزار نفر رسید که این تعداد، یک درصد جمعیت کل کشور را شامل می‌شود.
وی گفت: امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه افزایش یاید و بیش از 10درصد از جمعیت کشور را در برگیرد.
اعرابی افزود: با وجود حکمرانی وضعیت مناسب در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاران تازه وارد باید با احتیاط وارد بازار شوند و نباید با سهل‌انگاری منجر به سوخت سرمایه‌های خود شوند.
این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه شاخص بورس به لحاظ تکنیکالی روند خوبی را در پیش گرفته است، گفت: شاخص 330هزار واحد مقاومتی است که برخی از تلاطم‌ها برای شکست این مقاومت است و به نظر می‌رسد که اگر این مقاومت شکسته شود شاخص بورس به عدد 400یا 450هزار واحد می‌رسد.
وی اظهار داشت: اکنون فرصت‌های بسیار خوبی پیش‌روی بازار است که تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها از جمله فرصت‌هایی است که می‌تواند به شدت بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
اعرابی صنعت بیمه، بانک و خودرویی‌ها را جزو صنایع برتر دانست و گفت: صنایع برتر بیشتر صنایعی هستند که با تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها همراه خواهند بود و تا پایان سال 20درصد بازدهی می‌دهند.
هفته دوم مهر ماه، هفته پرنوسان شاخص بورس
در ادامه کوروش شمس در گفت‌گو با خبرنگار ایرنا هفته گذشته را هفته پر نوسانی دانست و گفت: شاخص پس از برخورد با یک سری از مقاومت‌های تکنیکالی مهم و اخباری که از مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شد نوساناتی را در بازار ایجاد کرد.
شمس با بیان اینکه هفته گذشته از نظر تاریخی همزمان با سالگرد ریزش شاخص بورس در بازار سال گذشته شده بود، افزود: اتفاقات روانی بیش از مسایل فاندامنتالی بر نوسان بازار تاثیر گذاشت و هفته پرنوسانی را رقم زد.
این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در هفته‌های گذشته شرکت‌های بزرگ با کاهش قیمت همراه شدند و حرکت نوسانی رو به پایین را تجربه کردند، افزود: سهام شرکت‌های بزرگ باید ضررهای به وجود آمده را جبران می‌کردند و به همین دلیل به سمت رشد حرکت کردند اما با توجه به اینکه سهامداران شرکت‌های بزرگ به دنبال ارزندگی هستند، زمانی که قیمت ها ارزنده می‌شود میزان تقاضا در بازار افزایش پیدا می‌کند.
وی به صنایع برتر در بازار هفته‌ای که گذشت اشاره و بیان کرد: در بازار هفته گذشته سهام بانک، خودرو و دارو از جمله صنایعی بودند که مورد اقبال سهامداران قرار گرفته بودند.
شمس با بیان اینکه در بازار هفته جاری تا حدودی روند معاملات سخت خواهد بود، گفت: هیجان موجود در بازار با توجه به اخبار ارزندگی سهام، تحلیل تکنیکال و اخبار مربوط به سازمان ملل تخلیه شده و به نظر می‌رسد بازار برای حرکت صعود نیازمند اخبار جدیدی است تا بتواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
اعرابی در پایان گفت: میزان نقدینگی چشمگیری وارد بازار شده و کد سهامداری بسیاری منتشر شده که باید دید تا چه زمانی این پول‌ها در بازار وجود خواهند داشت.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس در سکوت

آفتاب‌‌نیوز :

بازار سهام اولین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می‌رسد فعلا نه انگیزه‌ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی جرئی به ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحد رسید. همچنین نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی ۱۴۰۰ واحدی به ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «شپنا» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «شگویا» و «تجلی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «کاما» و «خزامیا» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «خاور»، «کرمان» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۵ هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۵۱ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته‌ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می‌خورد، بازگشایی منفی صندوق‌های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز ۱۶۳ نماد در محدوده مثبت و ۲۶۶ نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس ۱۶۰ نماد در محدوده مثبت و ۱۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها