Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان و مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری با ارائه گزارشی از حج ۹۸، حج امسال را آرام و همراه با موفقیت ارزیابی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمود عرب نژاد، امروز(۱۳ مهر) در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از حج امسال، تصریح کرد: با همکاری همه ارگان ها، حجی آرام و با موفقیت برگزار شد و استان کرمان ۲۴ کاروان و سه هزار و ۵۵۵ زائر در حج امسال داشت که طی ۶ روز با ۱۵ پرواز به عربستان اعزام و با همین تعداد پرواز به کشور بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه حج امسال ۴۱ تا ۴۳ روز طول کشید؛ به استقبال خوب در فرودگاه جده و مدینه و نیز ورودی هتل ها از زائران ایرانی اشاره و تصریح کرد: برای اولین بانوان مؤسسه مطوفین در تعدادی از هتل های ما حضور یافتند و جلساتی با بانوان گذاشتند و حرکت بسیار خوبی بود.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام تشریق مشکل خاصی ایجاد نشد؛ ادامه داد: امسال اقدام خوبی از طرف تعدادی از زائرین کرمان و رفسنجان انجام شد و آن اینکه زائران حمایت از ۱۰۰ فرزند یتیم را اعهده دار شدند.

 

 

حجت الاسلام حسین سازندگی هم با اشاره به اینکه  ۲۴ روحانی و ۶ مبلغه به عنوان معینه در کاروان های حج امسال حضور داشتند؛ گفت: حج امسال با اینکه طولانی تر بود اما روحیه نشاط تا آخر سفر در حجاج مشهود و یکی از سال هایی بود که حج باشکوه برگزار و سه شعاری که برای آن در نظر گرفته شده بود به منصه ظهور رسید.

 

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان خودسازی، اخوت دینی و تمدن اسلامی را سه شعار حج امسال نام برد و با بیان اینکه رابطه خوبی میان زائران ایرانی و کشورهای اسلامی برقرار شد؛ افزود: زائرین دیگر کشورها همین که متوجه می شدند ایرانی هستیم ما را از خود می دانستند و برق امیدی در آنان دیده می شد و حرف دل همه آنها پیروزی نهایی اسلام بر کفر مطلق بود لذا تمدن نوین اسلامی که در گام دوم انقلاب آمده در حال شکل گیری است و هیچ چیز جلودار آن نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی در حج برگزار شد؛ طرح نائب الشهید؛ برگزاری یادواره شهدا با حضور ۴ کاروان در یکی از هتل های مکه، برگزاری جلسات متعدد قبل و حین سفر، بیان مسائل اخلاقی و اعتفادی و سیاسی و دشمن شناسی برای رائران و... را از جمله این برنامه ها فهرست کرد.

 

 

حجت الاسلام سازندگی بیان داشت:  کاروان رفستجان ۹۷۰ زائر داشت و باتوجه به  تعداد۹۵۰ شهید این شهرستان؛ زائران رفسنجانی با احرام مجدد در مسد تنعیم به نیابت از همه این شهدا عمره مفرده انجام دادند که این برنامه فرهنگی می تواند برای سال های آتی و دیگر شهرستان ها الگو باشد.

 

این نشست با ارائه تازه ترین اخبار اربعین توسط مسئولین فوق همراه بود که متعاقباً از همین رسانه منتشر می شود.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد اربعین پیاده روی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی هفته نیروی انتظامی اصفهان کانون های مساجد سپاه پاسداران حجت الاسلام سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور

مسابقات چهار وزن نخست وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، با درخشش وزنه‌برداران کرمانی که موفق به کسب هفت مدال طلا شدند، پایان پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان، چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران که از روز گذشته در سالن امام علی (ع) دانشگاه آزاد همدان آغاز شد، با درخشش وزنه‌برداران کرمانی که موفق به کسب هفت مدال طلا شدند، پایان پیدا کرد.

در این دوره از مسابقات، ۱۲۶ وزنه‌بردار (۵۳ ورزشکار در بخش نوجوانان و ۷۳ ورزشکار در بخش جوانان) در کنار ۴۱ مربی از ۲۸ استان در بخش دختران مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان ایران در همدان به روی تخته می‌روند.

دسته ۴۰ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: زهرا پورامین (کرمان): ۴۴ کیلوگرم‌

دوضرب: زهرا پورامین (کرمان): ۵۰ کیلوگرم

مجموع: زهرا پورامین (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

دسته ۴۵ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۳۸ کیلوگرم، حنانه بیژنی (ایلام): ۳۷ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم

دوضرب: حنانه بیژنی (ایلام): ۵۲ کیلوگرم، هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۶ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم

مجموع: حنانه بیژنی (ایلام): ۸۹ کیلوگرم، هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان): ۸۴ کیلوگرم، پرنیا افشار (خراسان رضوی): ۷۰ کیلوگرم

دسته ۴۹ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۰ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۳۵ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۳۲ کیلوگرم

دوضرب: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۴۹ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۴۹ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۴۰ کیلوگرم

مجموع: ساغر حاج محمدی (کرمان): ۸۹ کیلوگرم، متینا ثاقب ذبیحی (خراسان رضوی): ۸۴ کیلوگرم، فاطمه طهماسبی (چهارمحال و بختیاری): ۷۲ کیلوگرم

دسته ۵۵ کیلوگرم نوجوانان

یک‌ضرب: مریم کشتکار (فارس): ۶۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۴۸ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۴۳ کیلوگرم

دوضرب: مریم کشتکار (فارس): ۸۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۶۵ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۵۱ کیلوگرم

مجموع: مریم کشتکار (فارس): ۱۴۰ کیلوگرم، مهسا قیاسی (همدان): ۱۱۳ کیلوگرم، نگین سهراب پور پاریزی (کرمان): ۹۴ کیلوگرم

کد خبر 750973

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • کمک ٣٨ میلیارد تومانی حامیان به کودکان یتیم ایلامی
  • رهبر انقلاب: امسال حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت را به همه دنیای اسلام منتقل کنند (فیلم)
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • نویسنده و پژوهشگر کرمانی درگذشت
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • اعزام ۲ هزار و ۳۹۹ نفر از حجاج استان قم به سرزمین وحی
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات